Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Op Winter Storm!!!
Arendal har intagits av fientliga styrkor som nu håller på ca 20% av vår totala bränsledepå i landet. Det ger också fienden kapacitet att kulla slå på djupet, långt in i landet med tunga fordon, vilket dom har svårt med annars då dom är tvungna att frakta fram drivmedel själva.
Vi är en del i en större insats för att ta tillbaka alternativt förstöra oljedepåerna. Våran del i uppdraget är ett slå ut fiendens kommunikation, dess stridsledning och neutralisera fiendens elitförband som enligt senaste uppgifter befinner sig ute på Risholmen i Arendal.
Lyckas vi, hindrar vi fienden att kunna mobilisera effektivt samt hindrar fienden att kunna kommunicera. Vi binder också dess elitförband som hindras att genomföra en motoffensiv.
Det kommer inte bli lätt och rikets säkerhet vilar i era händer. mer briefing sker på plats Lycka till!
Info: Området ska intas. Komunikationscentral, Ledningscentral och Elitförbans ska slås ut. Försvarare kan inte längre respawna när Kommunikation och Ledningscentraler är utslagna. (OBS! Kan återta en central för att åter kunna respawna). Anfallare har 30min på sig att göra framsteg. misslyckas det stoppar möjligheten till att respawna. Ex anfallare har 30min att ta en av centralerna, där efter ytterligare 30 min att ta nästa, och där efter 30min att slå ut fienden. löper 30 minuterna ut stoppas respawn möjligheten, om än tillfälligt ifall någon av centralerna tas. Efter 2h är det slut om inget lag vunnit tills dess, poäng räkning sker då på aktiva spelare samt kontroll av centraler. kort körv paus, sedan sidbyte. Spelet bjuder på taktiska möjligheter för båda sidor
Regler Vsaf regler med följande ändringar: OBS!! Alla spelar på egen risk!!! 1. Ingen Medic. 2. Ingen Ingenjör. 3. AutoB är inte tillåtet! 4. Rikoschett är INTE träff i detta spel. Är ni osäker , ta träff! 5. Man får inte öppna och gå in i stängda containers. 6. Varsin respawn. 7. Endast miljökulor. 8. Rök och granater får inte användas! 9. Armbindlar kommer att användas. 10. Alla kommer att chronograferas. 11. Respektera "gentleman reglerna" och ta träffen. 12. Ingen bleedtime 13. Krav på dödsduk. 14. Inga Libaneser (se Vsaf Paragraf) 15. Gemensam städning av området efter spel.
OBS!!!! Ta med radio, inget krav men rekommenderas för att öka spelkänslan i båda lagen!!!!! Kommer att finnas korvgrillning och Dricka för 15kr/st.
Markägaren kan på kort varsel ställa in spelet om verksamhet måste hållas på området eller om väderlek ej tillåter spel så som kraftig nedisning eller hård vind. medelande går i så fall ut så snart vi själva fått informationen.
OBS!!! Detta är inte ett VSAF spel. Kostanad: 200kr.
Vid anmällan accepterar du också att medverka på den gemensama städningen av området efter spelslut!
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
-- Ghost --
Senast redigerad av Ghost 20 jan 2014, 16:19, redigerad totalt 5 gånger.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Om anfallare tar Kommunikation efter T+17 minuter, stängs deras spawn vid T+47 om de inte tar Ledningscentralen, eller vid T+60?
Om de tar Kommunikation vid T+17, sedan förlorar den vid T+29, när stänger deras spawn? Om de åter tar den vid T+35, när stänger spawn om de inte tar Ledningscentralen?
Om folk befinner sig i spawn men inte får komma ut för att deras spawnförmåga är stängd, kommer de ut så fort förmågan öppnas, eller måste de från den tidpunkten invänta nästa spawnklockslag?
Spännande nytt scenario, bara lite funderingar
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Bra inlägg. Boothie, klocka uppdaterad i kalendern. samling 10, spelstart 11 slut 16.
Janozs, bra inlägg. för att göra det enkelt. så räknar vi 30min perioder hela tiden.
Om anfallare tar Kommunikation efter T+17 minuter, stängs deras spawn vid T+47 om de inte tar Ledningscentralen, eller vid T+60? Svar T+60. Ex) startar spelet kl 11.00 och du tar 1.a centralen kl 11.17 så har du fram till 12.00 att ta 2:a innan respawn stänger.
Om de tar Kommunikation vid T+17, sedan förlorar den vid T+29, när stänger deras spawn? Om de åter tar den vid T+35, när stänger spawn om de inte tar Ledningscentralen? Svar kl 12.00 måste dom ha båda om deras respawn ska vara öppen i 30 min till och försvararnas respawn ska stängas.
Om folk befinner sig i spawn men inte får komma ut för att deras spawnförmåga är stängd, kommer de ut så fort förmågan öppnas, eller måste de från den tidpunkten invänta nästa spawnklockslag? Svar: invänta spwanklockanslag.
respawn tiden är inledningsvis 15 min jämna kvartar (kan komma att ändras under spelets gång).
Hoppas det förtydligar lite mer.
Puss och Kram
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Förnamn: K
Efternamn: M
Hej! Jag är rätt ny på det här med airsoft men har tänkt att testa på det igen og se hur det känns, jobbat i försvarsmakten i 7 år innan jag blev skadad i afghanistan og sjukpensionerad så jag rör mig inte så snabbt og smidigt längre.
Jag har iaf tänkt att försöka komma förbi på söndag om jag har tid, därför kan jag inte göra en "officiell anmälan" i nuläget. däremot har jag den utrustning som krävs, dock inte fått min bössa kronad än og känner inte till reglerna till 100%
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Om jag läser rätt så står det på punkt 3 att auto B ikke är tillåtet Tänkte fråga. Behöver man boka om man vill köpa boll av de röda nissarna eller sa man höra av sig till deras butik?
Mvh// Richard
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: Donald
Efternamn: Skruf
Som vanligt när det är Container Yard Challange, gäller detta:
AUTO B*: EJ TILLÅTET!! (med undantaget som SEMI med MAX 30 skott och 20m säkerhetsavstånd) *Vapen som går snabbare än 104m/s med 0.25 kulor
Alla chronas givetvis innan spel för att förhindra skador och spontan-chroning sker under spel.
(Dom som kör semi kommer vi ha ett extra öga på! Det är bara att tänka själv, vill jag som spelar bli skjuten på 1-3m avstånd med en bössa som går 140 m/s med 0.25 kulor?)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori