Hej allihopa. Jag har börjat bli lite sugen på ett semi sniper efter en ganska fruktlös karriär som bolt action sniper. Håller just nu på att hustla med en kille som sitter på en HK SL-8 men det finns en överhängande risk att affären glider mig ur händerna. Jag har därför börjat klura på alternativ. (sl-8 med rätt grejjer blir lite för dyrt nytt). Till frågan: Kommer folk sura om man trimmar upp t.ex en M14 till ca 150m/s ,blockar autoläget och blockar maggen till 30rds. Alltså "måste" det vara ett RS semisniper? Om jag lägger ner en del pengar på ett sånt här projekt så vill jag ju kunna spela med den rätt ofta. Jag förstår att ingen kan förbjuda mig att göra nåt (förutom lagen ) och att det är upp till varje arrangör att sätta upp sina regler, men vad är den gällande normen? Är jag ute på hal is?
Ok. tack för bra svar. Sitter på ASsverige.com har ett rätt bra byte på gång. En AGM m14 mot en gammal famas. Jag har verkligen ingen koll när det kommer till trimm, men tänkte att man kunde köpa ett tune up kit från gunner. Där av två frågor: 1. vilken version är det på en AGM m14 (marui?) gearbox? 2. Tune up kit tillverkat av "element" är sjukt mycket billigare än typ systema, men är det nåt å ha? Får en lite cheasy känsla när jag tittar på bilderna, men som sagt vet jag inte ett skit om detta egentligen.
lite gammal post kanske..såg den inte förrän nu:
den end m14 klon som är en kopia rakt av tm är cymas.......alla dom andra har andra delar. så ett ftk kit till m14 passar inte i en annan klon än cymas. dock så kan man uppgradera alla andra klon m14 med andra delar. vet dock inte vilka delar som krävs för dessa.
Ops! Har en AGM m14 på väg nu. Enligt airsoftbutiken.se skulle AGM vara en direkt klon av marui och skulle var kompatibel med ett 150FTK (guarder tror jag det var) som dom skulle ta in. Känns som att återförsäljare får fixa lite koll innan dom kläcker ur sig en sån grej. Du vet inte vad det var för märke på kitet som ev. skulle passa till AGM och vart man får tag i dom?
Tack för info. Slapp jag bränna ännu mer pengar i onödan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori