Aktuellt datum och tid: 04 maj 2026, 11:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 175 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 19:44 

Sorry för att jag inte hörde er om patronurgrejen, var helt inne i att mörda vattenytan. :P

Vidare!

SPeLeT!

Minus.
Arr:
-Inga skyltar som utlovats så man hittade in. Fick lösas med telesamtal till arr.
Vi:
-UDRF var usla på att sambanda på radion, och inga rapporteringar om positioner för kontakt
elle observationer. Men det fungerade på något lustigt vis iallafall. :D
(Tips: Sitt inte på subkanaler och ropa efter medics när vi då inte kan svara er för vi sitter på 6.00 och inte kan er sub.. ;) )
Jag:
-Sorru Alex-mannen, men var mer intresserad av att hitta mina skyddsglasögon som for iväg
när jag blev träffad än att ropa träff, ropade direkt när jag fått på glasen igen och kunde dra fram
min gaypriderosaduk. :)

Plus.
-Alla härliga lirare på plats!
-Skogen! Backarna! Kullarna! Träden! Myrorna! Kottarna! Vädret!
-Mediapersoner som filmade och fotograferade.
-Supernaut och Finarvas som ledare, jobbade hårt med ett radiosystem som
efter ett tag faktiskt fungerade.
-Striderna. Speciellt den "sista" då vi fick jobba hårt i uppförsbacke för att slå tillbaka
och sedan kunna vråla OOORAAAH! och göra ett motanfall och trycka tillbaka TS1 över vägen långt
upp i banan. :)

Mina bilder: http://www.cannibalhippies.se/media/behindenemylines6maj07/bel6maj07.zip

Min favobild:
Bild

OOORAAAH!!
/Yog Out

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:24 
Användarvisningsbild

Hiro: Lite tråkigt att du pekar ut SDG7 sådär då det som sagt var en del som "Tyckte att det var inne att mörda vatten ytan" men jag ber absolut om ursäkt för att de båda inte reagerade första gången ni sa till dem, kanske hörde de inte, när jag hörde det bad jag dem ta ut magasinen och tog samtidigt ur mitt eget. jag sköt inte men jag inte hört för jag stod och pratade med ett par män i woodland camo. orsaken varför dom inte tog ur sina magasin vet jag inte men jag lovar att det skall bättras till nästa gång.

Tack för ett trevligt spel iaf hoppas det kommer liknande tillfällen :D

Inläggsrubrik: Dang
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:27 

Apologies Hiro :oops:

Var lite orolig att byssen min hade fått solsting i det vackra vädret för den gick inte alls så den skulle... Tänkte att det inte var så farligt eftersom jag skjöt bort över sjön Yellow_Flash_Colorz_PDT_32

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:43 
Användarvisningsbild

Jag pratade litet med han som du pratade med:
Hiro: "Det är är inget dagis"
Simon: "Det skulle vara ett väldigt roligt dagis iaf :D"

Ber om ursäkt om du tyckte det var respektlöst, men simon menade inte att vara respektlös eller så, han skojjade bara. förlåt om du tog åt dig. men som sagt ett väldigt kul game var det och det skall bli bättringar till nästa gång. :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:44 

Vafan är det för sätt att hoppa på folk? Det var ett mistag på våran sida punkt slut. Hade inte hört ngt om att maggen skulle ur trots att jag INTE sköt. Kanske kan tänkas att DU ser till att alla verkligen hör vad som gäller innan du börjar hota folk om avstängning!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:53 
Användarvisningsbild

Citera:
ffs skaffa radio

Hade en men den gick sönder på morgonkvisten.
Citera:
lite väl tunt scenario

Mja, tanken var inte att ha allt serverat på ett silverfat och fett med att göra hela tiden. Tanken var att det var upp till resp. lag att agera och improvisera. Just för att få en så dynamisk och oförutsägbar dag. Kan dock hålla med dig Hiro om att vi alla kunde fått göra mer, men jag hade fullt med att hitta till er bas samt att inte visa mig för er. :D
Citera:
Inga skyltar som utlovats så man hittade in.

Hade två hostande barn HELA natten så jag var något sen till 08:30. Jag hade faktiskt tänkt sätta upp skyltar dagen innan då jag var där och råddade tält men en bunt hillbillies hade fest i bygdegården på lördagskvällen...och alla vet ju hur kul sådana pinnar kan vara 02:31 på natten. :roll:

Som lök på laxen tyckte jag det var himla kul utan armbindlar. Eller som appslapp sa efteråt: "Helt jävla galet!"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:56 

Jo, agera och improvisera kan man göra, och allt behöver definitivt inte vara serverat på ett silverfat. Men att som enda uppgift ha att vakta ett objekt är fortfarande i tunnaste laget.

Och angående att ta ut magget. Det var två specifika personer, med famas och l85 som både jag och King sa åt att ta ut magg ur bössor. Så att inte de personerna skulle ha hört det kan inte stämma. Och ja, jag tyckte att svaret jag fick var respektlöst och aningen tyket, men nog om det. Just säkerhetsdetaljer är iallafall något jag känner att jag inte vill tumma på, och då folk börjat ta av sig skyddsglasögon så var det dags för folk att sluta sitt pangande.

Senast redigerad av hiro 06 maj 2007, 21:02, redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 20:58 

Hoppas på ett nytt spel snarast möjliga :) Kan det tänkas att man börjar redan på lördag för att kanske "pausa" scenariot så att man kan sova under natten och sedan köra igång det på söndag mordog/middag?

Okej då förstår jag Hiro.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 21:06 
Användarvisningsbild

väldigt kul spel........hårda strider och gött humör på alla.

dock så är det nog dags för en kroning av alla bössor vid nästa stora spel i gbg. ingen nämd ingen glömd. det rasslade på lite väl hårt på en del ställen. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 21:07 
Användarvisningsbild

Plus:
+ Deltagarna
+ Vädret
+ Området
+ Spelet över lag
+ Inga armbindlar

Minus:
- En del Medics som helt plötsligt tyckte att 3 minuter skulle vara 30 sekunder.
- Spelet (kanske lite mer uppgifter till bägge lagen nästa gång)
- Att inte chroning han göras då en del hade 120-160 trim och sket i avstånd

Citera:
enda uppgift ha att vakta ett objekt

Det var väl inte ÜDRF´s enda uppgift? Tror nog att det blev så pga det stor området och värmen. :wink:

*EDIT* Btw, vad tyckte tjejerna om dagen?

*EDIT 2* Saxat ur scenariot:
ÜRDF´s kända platser (OBS! Denna information är väldigt knapphändig):
- en bas vid ruta I6 där de utgår ifrån, Camp ÜDRF
- patrullering på huvudvägen som går igenom rutorna F4, G4, H4, H5, I5, I6, J6, K6 samt K7
- patrullering vid vattendraget vid rutorna I7, J7 samt K7
- platån vid ruta H4
- gläntorna vid ruta E5 och F4
- övrigt område är okänt hur ÜDRF rör sig

Inläggsrubrik: Efterlys!
InläggPostat: 06 maj 2007, 21:42 

Slänger upp en efterlysning på en möjligtvis tappad mobiltelefon! Modellen är den gamla hederliga Sony-Ericsson T610. Möjligt är att den låg i tältet eftersom jag var en av dom som sov över...

Är ju inte senaste modellen så förlusten är inte så stor men vore ändå trevligt att få tillbaks den. Så om någon hittat den, skriv gärna här...

Sincerely Stentroll

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 21:53 

+Måste ändå säga att TS1 gjorde rätt bra ifrån sig trots en otroligt svår uppgift.

- Bara undra en sak vart var ni dom första 4 timmarna av spelet?

Ber om ursäkt till hiro och alla andra, jag kanske sköt ett par skott för mycket när jag skulle tömma bössan.

Tjejen i vårat lag hade väldigt roligt idag, hon blev lite sur bara när vi råkade springa in i ett TS1 lag där vi blev utskjutna efter en millisekund, där någon/några inte hörde att vi blev träffade. Men sånnt händer, hon skratta mest åt det.

edit: Slänger också in en efterlysning efter en grå/svart radio av okänt märke och låga batterier.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 22:14 

Haha jadu undrar vi också :mrgreen: Vi i Alpha sprang bort oss ute i skogen vid våran spawn :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 22:15 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jorgen
Efternamn: Lonnquist
Ett spel blir inte roligare än man gör det. :!:

Jag tyckte det var så in i helvete segt i början :( men när väl TS gänget tog sitt ansvar och började anfalla var det sketasköj :lol: .
Så som jag sprang upp och ner för slänterna och tömde magg, kommer resultera i en gedigen träningsvärk de kommande dagarna. :shock:

Tackar för denna dag och ser fram emot framtida spel :mrgreen:

//Mjr Malfunction aka Jörgen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 maj 2007, 23:01 
Användarvisningsbild

Förnamn: Adi
Efternamn: Hadzic
Det var ett riktigt skönt spel fastän det inte var lätt att släpa på mina 110kg upför backen hela tiden. Hoppas att några utav de kilona är kvar där :D

Synd bara att man hade lite bråttom hem. Det är alltid kul att stanna å tjata lite efteråt.

Några bilder:

http://www.airsoftevents.se/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=61782

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 maj 2007, 07:04 
Användarvisningsbild

Hej igen jag har lagt upp mina bilder på den ubercoola sajten Lunarstorm.

http://www.lunarstorm.se/robrox/galleri/80

Kolla och njut :)

Ser fram emot nästa spel :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 maj 2007, 07:25 
Användarvisningsbild

Ahh fan jag ser att länken bara visar 1 bild :( Klicka på galleri och välj mappen airsoft så får ni resten av bilderna. Där kommer det att ligga andra airsoftbilder med i framtiden.

Tack igen för ett roligt spel. Kan inte tänka mig att hacka på arrangörerna då det är svinjobbigt att dra ihop ett sånt här event. Tack till Mad John och resten som gör så att vi andra bara kan glida dit och sprida plastkulor i skogen :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 maj 2007, 11:40 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Krigsmaskineriet tackar för ett gött spel! Bra pressat av motståndarna och bra samarbete i de egna leden. Måste säga att Supernaut gjorde ett kalasjobb via radion och det är nog en av de bästa stabsarbetena jag varit med om, vi visste i stort var övriga grupper hade för sig hela tiden.

I vanlig ordning är det alltid mycket trevligt att folk tar sig tid och bjuder på spel, hatten av för Mad John.

Ett par konstruktiva puckar inför framtida arr (förutsätter storspel här inom kort :)):
* Lite mer tid för gemensam genomgång med info om kronograf finns, tar upp och är tydlig med regler osv (förstod dock att det var lite försenat pga. någe strul på morgonen).
* Trevligt område om än lite väl kuperat och snårigt på sina ställen samtidigt bjöds det på god variation och vägarna in i området är ju guld vid större spel.
* Avsaknaden av armbindlar var lite frustrerande vid ett par tillfällen, det är inte nödvändigt med armbindlar och kan vara ett kul moment utan men när det står i spelpresentationen med övriga regler och info så bör det även gälla i spel.
* Förbättrade möjligheter för Stab (bord, stor karta, pjäser att flytta och bra radio till gruppbefäl osv) - det är ett riktigt kul moment med en bra Stab som kan hålla ihop spelet.
* Lite fler uppdrag med payoff - förvisso hade vi att göra med bassäk. patrull och dylikt men i stort var det att leta efter eller vänta på att FI skulle komma fram så vi kunde slå på dem (vilket förvisso alltid är trevligt :)).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 maj 2007, 18:17 
Användarvisningsbild

Förnamn: Karl
Efternamn: Herolf
Trevligt spel, var kul att leka stab lite och inte kuta runt så mycket för en gångs skull :p

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 maj 2007, 18:34 

Tack till alla som köpte mitt godis till OFANTLIGA överpriser som kommer sponsra mina planer att ta över världen! MWOHAHAHAHA! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 175 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme