Inläggsrubrik: Re: Bombspel à la HL! - Söndag 27 September2015
Postat: 24 sep 2015, 12:23
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Lokalförvaltningen meddelar att det inte fungerat med att bara ha betongpålarna liggande, husvagnar har återkommit på grusplanen. Så nu har de gjort det svårare att flytta pålarna. Vi får nog se efter nån annan stans att parkera för en tid framöver.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Är intresserad! Blir mitt första spel, så är lite tveksam på vad man fyller i de olika sakerna på anmälan? Samt är det någon som har ett par M4a magasin man kan köpa, misstänker att det är standard? Har bara ett då det vart vad som ingick i köpet, och inte helt sugen på införskaffa 10 st! Insåg att det är Hi-cap jag har, vet inte vad det spelar för roll i de andra man skaffar men ifall!
Postat: 25 sep 2015, 09:41
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
YoungBuck skrev:
Är intresserad! Blir mitt första spel, så är lite tveksam på vad man fyller i de olika sakerna på anmälan? Samt är det någon som har ett par M4a magasin man kan köpa, misstänker att det är standard? Har bara ett då det vart vad som ingick i köpet, och inte helt sugen på införskaffa 10 st! Insåg att det är Hi-cap jag har, vet inte vad det spelar för roll i de andra man skaffar men ifall!
Det är inte hela världen att köra hi-cap. Praxis i föreningen är att nya spelare har dispens från magasin-reglerna för att inte ha allt för höga trösklar :)
Postat: 25 sep 2015, 10:24
Förnamn: Patrik
Efternamn: Zetterlund
YoungBuck skrev:
Du kan ju alltid titta in på Röda Stjärnan annars, ligger runt hundralappen. Men är det så att du bara har tillgång till Hi-capen och inte har möjlighet att ordna något annat så kom med det du har och spela med oss. Det blir inga sura miner och ju fler desto roligare
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Yes har införskaffat mig några nya magasin idag, lite billigare kläder osv från röda stjärnan! Tänker mest kolla om det är någon som ska åka med bilen till plats och eventuellt har plats och kan mötas vid centralen typ? Kan ta mig dit via spårvagn men då jag aldrig är i bergsjön så är jag 95% säker på att jag kommer gå helt fel, och det är även om jag använder gps!
Postat: 26 sep 2015, 04:41
Förnamn: Patrik
Efternamn: Zetterlund
YoungBuck skrev:
Yes har införskaffat mig några nya magasin idag, lite billigare kläder osv från röda stjärnan! Tänker mest kolla om det är någon som ska åka med bilen till plats och eventuellt har plats och kan mötas vid centralen typ? Kan ta mig dit via spårvagn men då jag aldrig är i bergsjön så är jag 95% säker på att jag kommer gå helt fel, och det är även om jag använder gps!
Om du inte får skjuts så ta buss 58 från Centralen/Drottningtorget till slutstationen Merkuriusgatan så är det bara tvärs över gatan, mer eller mindre. Skulle det uppstå problem så ring mig, mitt nummer står under arret i kalendern!
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Kommer nog mitt i spelet för att testskjuta nya bössan samt chrona den. Har givetvis på mig dödsduk eller väst. Någon kanal jag kan nå någon med chronograf?
Tack för idag killar, för att vara mitt första spel så tyckte jag det var extremt skoj och kommer garanterat hänga på fler!
Dock så var det folk som reagerade på hur mitt gevärs motor lät och fick av någon rådet ''Gå tillbaka med den och begär pengarna tillbaka'' , så åkte till hobbex direkt efter spel och la fram hur det vart. För stunden är jag nekad till pengarna pga ''Jag har testat vapnet ute på spel och det kan ha gått sönder då'' argumentet. Har ju lite mer saker att lägga vikten på, tex. den dubbel matar skotten, motorn slår väldigt mycket högre än vad de andra bössorna jag fick testa skjuta med och det vart även efter att folk skruvade upp den igen, så höll det i ca. 15 skott. Samt då att jag helt enkelt inte är nöjd med hur den presterade jämfört med vad jag själv ville då jag vart tvungen att försöka lobba skotten genom luften om jag ville förbi 10 meter strecket.
För att komma till frågan, vad heter du på forumet som hade den stora fina kulsprutan med stativ, som även sa åt mig (Pontus) att åka till Hobbex? Skulle du kunna ta kontakt med mig så jag kan ställa lite frågor?
Samt har någon här någon idé om hur man ska få igenom sin reklamation? Vapnet är inte ens 1 vecka än och jag har varit inne med den en gång innan då jag tyckte att det var fel med den då den inte ens matade alla skott ordentligt redan då - dock att jag blev hemskickad med den igen. Vill helst ha pengarna tillbaka så jag kan springa lycklig till röda stjärnan och slänga pengar där istället.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori