Ursäkta, men har ni sett nån krigsförbrytare? Efter att en tid ha vilat upp sig i Österrike skulle EU-medborgaren och tillika ISIS-ledaren Abu Abdullah al-Rashid återvända till Kalifatet och åter leda Norra fronten. Sådan var i alla fall planen. Men vid den turkisk-Syriska gränsen blev han igenkänd, och efter en kort eldstrid är han nu på flykt ut i ingenmansland, jagad av patruller från alla som har en insats i krigets Syrien. ----------------------------------------------------------- Spelmarken är utökade Kvistdalen. Scenariot är ett flagghittaspel, uppbyggt efter samma princip som Operation Sun Down som arrangerades i april. Detta är alltså ett lite mer komplicerat spel med 3-4 sidor som alla letar efter information. Det innebära både spaning, anfall och försvar och kanske taktiska reträtter. I spelområdet kommer det finnas ett antal flaggor. På varje flagga står det vid vilka tidpunkter den ger poäng och hur mycket, samt information om nån annan flagga.
Tanken är att varje lag ska försöka göra sig en bild av var flaggorna finns och besluta vilka flaggor man vill hålla och när. Därifrån gör man upp en plan och bedömer vilka strider man ska ta och vilka som kan undvikas. Det blir beslut om man ska slå mot den flagga som ger många poäng nu eller om man ska ta positioner kring en eller flera flaggor som ger poäng om en stund. Radiosamband och ledning kommer vara viktigt. Papper och penna i adminfickan ska inte underskattas. Kartor delas ut. viewtopic.php?f=29&t=6787
Arrangör kommer försöka att på något sätt balansera upp så de olika lagen blir jämbördiga. Arrangör tar med 0,25 och 0,28 boll till dem som beställt. Lånebössor finns. Armbindlar kommer inte användas, utan spelare uppmanas använda radio (finns fortfarande några att köpa genom föreningen). Vi kan numera parkera på Unicarriers parkering innan tunneln, så alla får plats och vi inte blockerar för räddningstjänst.
Om du behöver skjuts, kontakta dem som anger att de har bilplats. Det är dock lätt och snabbt att ta sig dit med buss. Observera att genomgång och spelstart börjar en halvtimma tidigare än vanligt, 10:30. Detta för att vi ska vara igång med spel vid 11. Kom i tid.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Inläggsrubrik: Re: Ursäkta, men har ni sett nån krigsförbrytare? - söndag 2
Postat: 03 sep 2015, 17:24
Förnamn: Dennis
Efternamn: Olsson
Jaaaa! Janusz scenariospel i Kvistdalen! Detta är ett måste! Jag sköt knappt ett mag förra spelet men har aldrig haft så roligt trots att TinTin med sina duracellben fick mig att hosta blod i en månad.
Detta är nästan ett måste mina herrar.
_________________ Profilbild tagen av: Patric med C "Vafan, på Hisingen bor ju bara kriminella." - Jompa, HLs ständiga vattenbärare
Postat: 05 sep 2015, 15:36
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Kul att så många redan har anmält sig. Det är bra, för om folk ser att det är många anmälda bestämmer de sig ofta för att också vara med. Många blir ännu fler, liksom. Spelet och marken klarar uppemot 80 pers tror jag. Vid över 40 tvingas sidorna dela upp sig i stridsgrupper, vilket tillför ytterligare en dimension till spelet.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 07 sep 2015, 19:01
Förnamn: Pontus
Efternamn: Å
Skit att jag troligtvis missar detta spel då jag drog knäskålen ur led på bocken i augusti... Grymt utfört sist utav janoz och har sett fram emot ett nytt spel i samma anda och kaliber. Ha en grym dag allesammans!
Hej. Jag är ny till airsoft men har spelat paintball.
Jag är intresserad att komma och titta på/snacka med er. Jag har varit och spanat utrustning mm men tänker inte skaffa det än utan vill bara se lite evenemangen ni har på vsaf.
_________________ Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori