Inläggsrubrik: Re: Airsoftorientering! - Söndag 26 Juli 2015
Postat: 27 jul 2015, 18:23
Förnamn: S
Efternamn: N
Christian skrev:
Jag blir så trött. Suck är det inte böter på att dumpa avfall i skogen?
Jo, det är rätt allvarligt brott.
Jag pratade lite om nedskräpningen med Nordland här på forumet sist vi var på ett spel och vi kom fram till att man kanske borde höra av sig till kommunen om det. Dels för att det hade varit gött om de rensade lite så att vi får plats att parkera, men också för att ligga steget före så att ingen på kommunen tar den enkla utvägen och skyller på oss då det främst är vi som brukar marken (antar jag).
En sak jag såg när jag var i Bergsjön och provsköt en bössa som nästan är ännu värre än att privatpersoner dumpar avfall var att en entreprenör som kommunen anlitar var och dumpade flera kubikmeter avfall från gatusopning på platsen.
Och sen innan man kastar alltför stora stenar i glashuset så är det rätt skräpigt kring de platser där vi brukar samlas innan spel och spawnpunkter. Mycket av skräpet är rätt uppenbart airsoftrelaterat också Kanske borde man skaffa nån typ av soptunna att ha vid safezone. Typ en sånhär (ursäkta värdelös bild).
Inläggsrubrik: Re: Airsoftorientering! - Söndag 26 Juli 2015
Postat: 29 jul 2015, 11:15
Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
Inis skrev:
Christian skrev:
Jag blir så trött. Suck är det inte böter på att dumpa avfall i skogen?
Jo, det är rätt allvarligt brott.
Jag pratade lite om nedskräpningen med Nordland här på forumet sist vi var på ett spel och vi kom fram till att man kanske borde höra av sig till kommunen om det. Dels för att det hade varit gött om de rensade lite så att vi får plats att parkera, men också för att ligga steget före så att ingen på kommunen tar den enkla utvägen och skyller på oss då det främst är vi som brukar marken (antar jag).
En sak jag såg när jag var i Bergsjön och provsköt en bössa som nästan är ännu värre än att privatpersoner dumpar avfall var att en entreprenör som kommunen anlitar var och dumpade flera kubikmeter avfall från gatusopning på platsen.
Och sen innan man kastar alltför stora stenar i glashuset så är det rätt skräpigt kring de platser där vi brukar samlas innan spel och spawnpunkter. Mycket av skräpet är rätt uppenbart airsoftrelaterat också Kanske borde man skaffa nån typ av soptunna att ha vid safezone. Typ en sånhär (ursäkta värdelös bild).
Vi hyr marken av kommunen och det är föreningens uppgift att hålla marken ren från airsoft skräp. Därför anordnas städspel där vi som förening gör vårt bästa att städa marken. Att anlita kommunen för att städa åt oss är fel.
Sen är annat folk också på marken som kan skräpa ner med burkar och skit som kanske inte kommer från spelare ur föreningen. Men den smällen får vi leva med. Jag upplevde att det låg extra mycket skräp i spawn och på stigarna inför senaste söndagsspel, men då uppenbart airsoftskräp, co2 patroner och kulpåsar..
Att du såg en entreprenör skräpa är förjävligt, men det är åter igen knappast kommunens fel utan det är entreprenören. Då ska du som god göteborgare ringa upp Göteborgs stad och anmärka på entreprenören så att de ordnar med vite och eventuellt uppsägning av avtal.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori