Aktuellt datum och tid: 01 maj 2026, 04:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Airsoftorientering! - Söndag 26 Juli 2015
InläggPostat: 27 jul 2015, 18:23 

Förnamn: S
Efternamn: N
Christian skrev:
Jag blir så trött. Suck är det inte böter på att dumpa avfall i skogen?

Jo, det är rätt allvarligt brott.

Jag pratade lite om nedskräpningen med Nordland här på forumet sist vi var på ett spel och vi kom fram till att man kanske borde höra av sig till kommunen om det. Dels för att det hade varit gött om de rensade lite så att vi får plats att parkera, men också för att ligga steget före så att ingen på kommunen tar den enkla utvägen och skyller på oss då det främst är vi som brukar marken (antar jag).

En sak jag såg när jag var i Bergsjön och provsköt en bössa som nästan är ännu värre än att privatpersoner dumpar avfall var att en entreprenör som kommunen anlitar var och dumpade flera kubikmeter avfall från gatusopning på platsen.

Och sen innan man kastar alltför stora stenar i glashuset så är det rätt skräpigt kring de platser där vi brukar samlas innan spel och spawnpunkter. Mycket av skräpet är rätt uppenbart airsoftrelaterat också :P
Kanske borde man skaffa nån typ av soptunna att ha vid safezone. Typ en sånhär (ursäkta värdelös bild).

InläggPostat: 27 jul 2015, 18:28 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Lindeman
Det är väl noterat tänkte ta med mig säckar till nästa spel. Försov mig förra gången så jag glömde tyvärr.

InläggPostat: 27 jul 2015, 18:40 
Användarvisningsbild

Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Låg skräp på hela spelplanen också. Hitta burkar och all möjlig skit när jag gick och leta efter mitt tappad mag i söndag.

Bildäcken på parkering bör ju man ta och nyttja på spelplan som skydd och nya punkter.

LONE WOLF

InläggPostat: 27 jul 2015, 19:01 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Lindeman
Kanske dags för ett städspel igen?

InläggPostat: 27 jul 2015, 23:21 
Användarvisningsbild

Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Ja för fan, kör på ett städspel :) Jag och Jompa ska åka ut en dag här med röjsågen och fixa till gången till safe från parkeringen :)

InläggPostat: 29 jul 2015, 11:15 
Användarvisningsbild

Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
Inis skrev:
Christian skrev:
Jag blir så trött. Suck är det inte böter på att dumpa avfall i skogen?

Jo, det är rätt allvarligt brott.

Jag pratade lite om nedskräpningen med Nordland här på forumet sist vi var på ett spel och vi kom fram till att man kanske borde höra av sig till kommunen om det. Dels för att det hade varit gött om de rensade lite så att vi får plats att parkera, men också för att ligga steget före så att ingen på kommunen tar den enkla utvägen och skyller på oss då det främst är vi som brukar marken (antar jag).

En sak jag såg när jag var i Bergsjön och provsköt en bössa som nästan är ännu värre än att privatpersoner dumpar avfall var att en entreprenör som kommunen anlitar var och dumpade flera kubikmeter avfall från gatusopning på platsen.

Och sen innan man kastar alltför stora stenar i glashuset så är det rätt skräpigt kring de platser där vi brukar samlas innan spel och spawnpunkter. Mycket av skräpet är rätt uppenbart airsoftrelaterat också :P
Kanske borde man skaffa nån typ av soptunna att ha vid safezone. Typ en sånhär (ursäkta värdelös bild).

Vi hyr marken av kommunen och det är föreningens uppgift att hålla marken ren från airsoft skräp. Därför anordnas städspel där vi som förening gör vårt bästa att städa marken. Att anlita kommunen för att städa åt oss är fel.

Sen är annat folk också på marken som kan skräpa ner med burkar och skit som kanske inte kommer från spelare ur föreningen. Men den smällen får vi leva med. Jag upplevde att det låg extra mycket skräp i spawn och på stigarna inför senaste söndagsspel, men då uppenbart airsoftskräp, co2 patroner och kulpåsar..

Att du såg en entreprenör skräpa är förjävligt, men det är åter igen knappast kommunens fel utan det är entreprenören. Då ska du som god göteborgare ringa upp Göteborgs stad och anmärka på entreprenören så att de ordnar med vite och eventuellt uppsägning av avtal.

He Conquers, Who Conquers Himself

InläggPostat: 31 jul 2015, 06:38 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Mrandrenv skrev:
HL tackar för ett sköj spel!

Bra träfftagande, kommunikation och samarbete!

(Sorry ännu en gång för min panikburst, Ripper! Det är vid sådana tillfällen jag är glad att jag har CQB!)

Ingen fara, blir bara så bitter när jag har öppet läge och trycker av och så händer inget :P . Ber om ursäkt om jag var kort mot dig! :)

Sons of Fenrir

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme