Blev lite besviken över att det inte fanns någon introduktionsdel här på forumet, men jag gör en tråd ändå och hoppas få introduceras av er vid något möte.
Hutti är det nick jag använder online, men heter annars Christofer. Bosatt på kära Hisingen i GBG. 20 år, pluggar och jobbar.
Hur jag fick upp intresset för airsoft? Genom en facebook video på en airsoft match. Det var en POV från en sniper.
Slutade spela datorspel för över ett år sedan men saknar de än idag. Speciellt spelet dayZ, som jag tror airsoft kan simulera väldigt bra fast i verkligheten, just därav mitt stora intresse. (PvP dvs, inte zombies). Friluftsliv, trevliga replicas samt camouflage och teams.
Har alltid varit ett stort fan utav sniping, och nej då menar jag inte CoD sniping utan att gömma sig i en buske i några timmar för att möjligtvis skjuta några skott. Har en guide jag gjorde till DayZ som jag tror att jag till stor del kan applicera i verkligheten. Ifall någon vill läsa den så är länken - http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =305930936
Anyways, nog om mig och det där. Är otroligt sugen på att joina ett söndags game, gärna denna söndagen om någon kommer upp 26/7. Utrustning, vem kontaktar man för att hyra det och vad ingår egentligen? Funderar på att dra förbi något överskott och köpa ett par camo byxor samt t-shirt kanske.
Hade varit otroligt kul att joina er, och kommer följa rådet att varken köpa utrustning eller börja spela sniper tills jag spelat några gånger. har tänkt testa den vanliga CQB stilen.
Inläggsrubrik: Re: Hutti Introducerar sig + nybörjartråd
Postat: 20 jul 2015, 00:02
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Välkommen till VSAF:) Det låter som att du läst på ganska bra om vad som rekommenderas för nybörjare.
Lånekit innehåller en stridsväst/chestrig, snabbladdare, vapen, glasögon, magasin och batterier och dödsduk(?). Janouz här på forumet vet jag har några lånekit för nybörjare. Kan finnas andra som har också.
Med andra ord så behöver du bara fixa kläder, du kan spela i vanliga arbetsbyxor eller jeans eller vad som helst, det finns inget krav på att det skall vara camouflage.
Röda stjärnan butiken här i Göteborg är stället du hittar det mesta du kan behöva och dom har riktigt bra personal som kan hjälpa dig.
Precis som du var inne på så är det en bra strategi att köpa ganska lite saker i början innan du vet vad du vill bygga för gear osv. Det blir mycket billigare så:)
Om du bara vill ställa lite frågor och titta på vapen och träffa folk som spelar så är mekkvällen på tisdag ett tips.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 20 jul 2015, 15:32
VSAF-Medlem
Förnamn: Henrik
Efternamn: L
Hej
Mitt tips är att bli medlem i VSAF det första du gör. Dessa 100kr får man snabbt tillbaka på spel avgifter och boll köp, dessutom får man försäkring som gäller när man spelar. Tror Röda stjärnan har erbjudande för nya VSAF medlemmar också. Föreningen säljer också radio, tips är att planera inköp av radio bland det första man köper. Det brukar startas en tråd för varje spel, där kan du ju fråga om det är någon som har en extra radio att låna om du inte har någon.
Fick tips om att Biltema hade billig Ghillie suit om du skulle bli sugen på en sån, kanske kan ju bli lite varmt på sommaren men det verkar ju inte vara något stort problem för tillfället
är rätt säker på att det kommer bli spel på de flesta onsdagar och söndagar framöver (däremot kan de komma upp ganska sent som tex kvällen innan)
Hur kommer man i kontakt med någon som har lånekit ifall de ej tänker komma till något event? Finns det möjlighet att låna lånekit kanske 3 tillfällen direkt, eller måste man lämna tillbaka efter varje event? (Tänker med tanke på att många styrelse medlemmar har semester?)
Detta skulle ju vara någon form av nybörjartråd så jag introducerar väl mig.
Jag heter Mattias men har oftast smeknamnet Tyson. Var på mitt första spel med er nu i söndags och hade hur kul som helst. Räkna med en återkommande spelare!
Har länge haft intresset av att testa på men blev först nu som det blev av. Bättre sent än aldrig.
Blir nog låne saker till ett tag men har i alla fall börjat kolla på priser så man vet vad man ger sig in på. Begnattråden har man tittat igenom och hittat en del saker men väntar nog lite.
Har ju självklart lite frågor.
Hur ofta brukar ni spela? Är det några speciella fasta datum eller veckodagar som det alltid är spel?
Nybörjarbössa brukar de flesta säga skall ligga runt 1500-2000:- verkar det som. Några direkta exempel som ni kan ge runt detta priset som är väl beprövade och som ni kanske själva har testat?
_________________ Trespassers will be shot. Survivors will be shot again.
Postat: 22 sep 2015, 15:49
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Välkommen och kul att du tyckte det var skoj
I stort sett är det spel varje söndag i Bergsjön, under vår/sommar håller även Happy Lemon onsdagsspel dom flesta onsdagar. Utöver det finns det spel som Bockaby, Container Yard och Skroten som brukar vara uppskattade och återkommande med jämna mellanrum. Bara att hålla utkik här på forumet det annonseras oftast i god tid innan när det är lite större spel.
Nybörjabössor som jag kan komma på just nu är bla JG (Jing gong´s) G36 varianter, stabila bössor för runt 1000 - 1500 kr, går oftast bra direkt.
Cyma har också bra och billiga bössor, deras AK ska vara väldigt bra direkt ur lådan, har inte erfarenhet av dom själv men hört av kompisar som har varit nöjda. Cyma har även M4-varianter om man hellre gillar det tex.
Postat: 22 sep 2015, 21:59
VSAF-Medlem
Förnamn: Henrik
Efternamn: L
Hej
Följ kalendern. Kan vara så att spel ibland kommer ut väldigt sent tex kvällen innan, men de är alltid med i kalendern. Så sikta in dig på att det kommer antagligen bli spel på de flesta söndagar framöver.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori