Inläggsrubrik: Flytt till Götet (Bergsjön området)
Postat: 17 jul 2015, 22:46
Blev medlem: 14 jul 2009, 09:31 Inlägg: 82 Ort: Göteborg/Kville/Backaplan
Förnamn: Kristian
Efternamn: Gustafsson
Hej alla glada VSAF:are,
Under nästa månad kommer jag och min kära sambo flytta till Göteborg. Vi kommer att bo på Tycho Brahes gata. Enligt google-maps så är den ca 1,6km till Vattentornet vid Bergsjön där folk brukar lira.
Jag har noll koll på området i sig och undrar om det finns några plastkastare som bor i närheten eller vet hur man tar sig till spelområdet antingen kollektivt, med cykel, till fots eller annat färdsätt?
Min tanke är att jag ska försöka att komma ut och spela lite oftare nu när man bor så nära. Jag har nog inte spelat där vid Bergsjön på närmare 10 år skulle jag tro. Jag hoppas på en torr och lagom varm höst så att man kan spela länge innan det blir för kallt och jävligt
Inläggsrubrik: Re: Flytt till Götet (Bergsjön området)
Postat: 18 jul 2015, 09:35
Blev medlem: 14 jul 2009, 09:31 Inlägg: 82 Ort: Göteborg/Kville/Backaplan
Förnamn: Kristian
Jo, jag har funderat på att att cykeln, men lite jobbigt att få med all gear bara. Funderar kanske på att promenera och hitta en bra genväg dit.
Tack för erbjudandet Inis, det var verkligen snällt av dig. Det ska jag komma ihåg. Det är så kul att det finns så många trevliga och snälla airsoftare i götet
Postat: 18 jul 2015, 21:28
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Edit: fel Brahegata, shit. Men nästan alla kör förbi där (eller väldigt nära), så orkar du inte gå, så finns säkert många som kan hjälpa (inkl jag, om jag spelar).
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Postat: 26 jul 2015, 15:01
Förnamn: Martin
Jag tänkte starta en liknande tråd då jag också ska börja spela i göteborg. Kommer från Malmö men pluggar till tandläkare i göteborg. Fick tips av röda stjärnan om bergsjönspelen. Min fråga är dock angående vapenval. Vad passar den skogen? 120, 130 trim? Eller räcker en CQB pangare? Säg till om jag ska starta egen tråd istället för att snubbla in på denna . Tack på förhand
Postat: 26 jul 2015, 15:47
Förnamn: V
Efternamn: Andren
Skulle rekommendera max Auto A till en nybörjare då dom oftare har svårare att bedöma avstånd, eller en CQB om den går långt. Stirra dig inte blind på utgångshastighet bara.
Postat: 27 jul 2015, 17:26
Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
De gånger jag inte orkar ta med sidearm så har jag en bössa som pangar auto A. 5 meter säkerhetsavstånd i skogsspel är grymt bra egentligen. Nu känner jag till terrängen i bergsjön så jag vet vart jag inte ska attackera för att inte riskera säkerhetsavståndet.
Personligen tycker jag att CQB är lite för klent för att slå igenom buskage etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori