Inläggsrubrik: Re: Operation Sun Down: 25 april i utökade Kvistdalen
Postat: 25 apr 2015, 16:36
Förnamn: Christer
Efternamn: G
Ja, tack för bra arrangemang! Som den otränade kontorsråtta jag är hade jag inte alls konditionen att hänga på de betydligt mindre förslappade lagkamraterna. Hoppas jag inte sinkade er för mycket och tack för att ni hade tålamod att guida mig som nybörjare.
Postat: 25 apr 2015, 17:02
Blev medlem: 01 okt 2007, 11:55 Inlägg: 138 Ort: Västra Frölunda
Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Jag vill verkligen tacka alla idag som kom ut till kvistdalen och gjorde dagen awesome, va längesedan jag hade en ett så bra och roligt spel
Tack och bra spelat alla!
Janosz - Jättebra arrat, tyckte det flöt på väldigt bra, va lite skeptisk till spelstilen i början men den ändrade sig fort och det va kul som bara den Mycket strategi och planering
Tack till Pontus och Jocke (M90 grabbarna, sjukt bra spelet och rolig att ha er med oss)
Också tack till Kattovich som jag hönsa omkring med hela spelet, tror inte han kan gå imorgon xD
Sen till det lite tråkiga: Jag blev uppmärksammad av sport att jag borde tänkta lite på träfftagande (Alltså ingen anklagan eller dyligt), om det är så att ni ser att ni har träffat mig eller va helt säkra på att ni borde träffat hojta till, kan vara så att jag inte känt eller hört träffen och isf så ber jag om ursäkt, Vi i Happy Lemon lever i ett motto som är hellre ta en träff för mycket än en träff för lite. Så säg till isf så kommer jag med glädje och pratar med er! Detta är väldigt viktigt för mig likväl som HL så ta till er isf! Jag har väldigt lätt för att få mitt adrenalin på topp och bara gå all in!
Åter igen tack så himla mycket, ni är grymma allihopa!
Postat: 25 apr 2015, 17:21
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Stort tack till alla för deltagande, tack till Janosz för ett riktigt bra arr med kul, strategiskt upplägg. Tack för det goda humöret och den höga moral hos alla spelare, har haft en störtskön dag.
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Tackar för ett roligt spel idag! Gott samarbete inom laget, bra motstånd och ett väl fungerande strategiskt upplägg på spelet i kombination med en stor och (för mig och många) ny mark blev en fin kombination.
Janos, jag fick med mig en armbindel hem. Du får den vid något bra tillfälle.
Postat: 25 apr 2015, 20:15
Tack för bra arrande, bra spel och ett lag som inte verkar ha haft något emot att få med sig en rookie. Det var intressant. Ni lär få dras med mig fler gånger
Postat: 25 apr 2015, 21:07
Förnamn: Patrik
Efternamn: Zetterlund
Bra arr och trevligt spel!
Riktigt god stämning på banan:)
Hade varit trevligt om det varit säg 3-5 pers extra per lag iom att området är rätt stort och hadfe kunnat gjort det hela lite mer intensivt, men ser fram emot att spela där igen!
Tack allesammans för en bra dag!
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Postat: 26 apr 2015, 12:50
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Tack till alla som var med, ni var jättekul att arra för. Pepp, god stämning och positiva Det fattas 4 armbindlar. Ta med dem på nästa VSAF-spel, tack.
Det var flera infopunkter som aldrig rapporterades in, däribland en 2 poängare. Efter intel-jagandet låg US på 7 poäng, YPG på 4, Shia och IS på 2.
(OBS, min förenklade bild) US fick då ett försprång, samt bäst position på piloten, medan Shia/IS kom iväg sist med sämst intel. IS blev först nedhållna av US medan YPG fick problem med Shia. Men när Shia nådde piloten först, blev de dubbelmackade av US och YPG. I det läget passade de sista IS på att smita in och plocka den skadade piloten, och väldigt omilt släpa honom till sin bas.
Jag har några frågor: 1a) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde identifiera friendly? b) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde se skillnad på fiendegrupperna? 2) Användes det starka spawnskyddet någon gång, påverkade det var ni rörde er? 3) Gjorde scenariot att man ville de upp sina trupper, eller var det mest effektivt att köra som enda stor ångvält? 4) Slutstriden lade till drygt 30 minuter. Tillförde det nått till upplevelsen?
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 26 apr 2015, 13:14
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
1a) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde identifiera friendly? Ja, det var en gång under spelet där vi stötte på en kille som vi kunde identifiera var i vårt lag
b) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde se skillnad på fiendegrupperna? Nej, inte mer än att man såg att de var fiender i några fall.
2) Användes det starka spawnskyddet någon gång, påverkade det var ni rörde er? Nej, dels så visste iaf inte jag vart de andras spawn riktigt var. Dock sa vi till ett gäng som var väldigt nära våran när vi skulle spawna att de skulle skynda sig därifrån
3) Gjorde scenariot att man ville de upp sina trupper, eller var det mest effektivt att köra som enda stor ångvält? Vi valde att dela upp oss och i slutändan så tyckte jag att vi gjorde fel, tror man skulle hållt ihop i större grupper då vi lätt blev omringade och dödade.
4) Slutstriden lade till drygt 30 minuter. Tillförde det nått till upplevelsen? Jag deltog aldrig i slutstriden, så kan inte lämna en kommentar
_________________ There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well
Postat: 26 apr 2015, 14:17
Förnamn: T
Efternamn: S
Slutstriden:
"US Rescue" befann sig i spawn när vi fick koordinaterna till "piloten". Vi gick direkt och när första stridsparet kom fram till indianbyn så befann sig redan "Shia" på platsen. Första stridsparet fick kontakt och förlorade en spelare. De resterande två två stridsparen gick in för att bekämpa "Shia" varpå de efter några knappa minuters strid blev påslagna bakifrån av "Peshmerga". Här förlorade vi snabbt ett helt stridspar. Det resterande stridsparet vände då upp för att bekämpa "Peshmerga". Lagom till att "Peshmerga" var bekämpat så hade "IS" tagit piloten och vunnit.
1a) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde identifiera friendly?' Nej. Ifall du någonsin var nära nog för att se vad det var för tecken på armbindeln så var striden redan sedan länge igång varför identifikation var onödligt. Det är bättre att fokusera på att lagen ska ha radiokummunikation istället för att lära folk lita på armbindlar.
b) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde se skillnad på fiendegrupperna? Nej. Personkännedom var både lättare och säkrare.
2) Användes det starka spawnskyddet någon gång, påverkade det var ni rörde er? Spawnskydd?
3) Gjorde scenariot att man ville de upp sina trupper, eller var det mest effektivt att köra som enda stor ångvält? Det handlar mer om terrängen än om scenariot. När vi fick i uppgift att leta upp flaggorna och ta dem till basen så delade vi upp oss för att spara tid. Detta då vi inväntade koordinater til piloten samtidigt.
4) Slutstriden lade till drygt 30 minuter. Tillförde det nått till upplevelsen? Den bor nog ges lite längre tid och kan med fördel läggas som t.ex ett förseglat brev i spawn som öppnas efter order på radio. Där kan man lättare med hjälp av både karta och text briefa grupperna om både fiendeläge och uppgift.
Det är viktigt att alla grupper känner att de får en ärlig chans att klara uppdraget.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
1a/b. Lyckades identifiera friendly någon gång via armbindeln. Men det hade gjort mycket större skillnad om armbindlarna var i helt skilda färger, nu hade samtliga en vit bas vilket inte gjorde det helt lätt på längre avstånd.
I övrigt är jag för armbindel eller annat som gör att man kan skilja lagen åt!
Postat: 26 apr 2015, 22:42
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Tack för gott arr Janosz, mycket jobb bakom som resulterade i mycket roligt spel.
Janosz skrev:
Jag har några frågor: 1a) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde identifiera friendly? Ja, när 2 ur vår grupp var på väg att joina upp med oss (sista jag hörde om de så var de ca. 200m bort). Jag såg rörelse ca. 80m längre upp på en ås och tecknade stopp för vår grupp, efter att ha säkrat att alla gick i skydd kunde vi enkelt bekräfta friendly genom kikarsiktet tack vore bindeln. - det hade gått utan armbindeln men hade tagit dyrbar tid i ett sånt läge (blandad cammo) b) Var det nån gång armbindlarna gjorde att du kunde se skillnad på fiendegrupperna? Ja, vid ett flertal tillfällen kunde man urskilja på avstånd genom kikarsiktet vilket fiendegrupp det rörde sig om (De 2 som hade på sig sina och den tredje som inte hade några). Bland annat "backade" jag ur en strid när jag insåg att 2 olika fiendegrupper var på väg mot varandra och "lät de" göra upp medans jag smet undan. 2) Användes det starka spawnskyddet någon gång, påverkade det var ni rörde er? Ja, en gång vid "Klipphället" mellan Tältstaden och "Hamburgarhill". Vi insåg att vi var på väg upp till deras Spawn, bekräftade att det var så och backade undan. 3) Gjorde scenariot att man ville de upp sina trupper, eller var det mest effektivt att köra som enda stor ångvält? Vi valde att i största möjliga mån gå i samlad grupp då vår Spawn-område låg väldigt off till. Jobbade så gott vi kunde med att försöka att inte bli av med ett helt stridspar samtidigt. Slutkontentan var "endast" 2 re-Spawn på hela dagen. 4) Slutstriden lade till drygt 30 minuter. Tillförde det nått till upplevelsen? Ja för katten! Vi väntade ivrigt vid Spawn på signal och manövrerade oss över terrängen direkt mot byns norra del, tog en snabb strid på vägen och slog ut ett par motståndare och rörde oss sen på åsen öster om byn. Lyckades med att inte hamna i dubbla fronten nere i byn (tack vore armbindlarna gick det att se vilka det var) och gick mot dockan med ett stridspar medans vi höll undan fi nedifrån byn, hamnade dessvärre i en dubbel front innan vi hann ut från åsen (90 sekunder till så hade vi varit på god väg ur stridszonen
Postat: 26 apr 2015, 23:49
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
En liten sak. OM jag skriver "E10 men inte hemma" lite kryptiskt, kan den som tog kontakt med mig via radio ge sig till känna genom att sända ett PM. Jag behöver mer info. Tack på förhand
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori