Inläggsrubrik: Re: Operation Sun Down: 25 april i utökade Kvistdalen
Postat: 22 apr 2015, 00:49
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Nej, inte på detta spel. Men allmänt beror det på arrangör och på brandfaran. Rök utomhus har dock sällan nån större effekt, men är ju coolt i alla fall
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 22 apr 2015, 07:47
Förnamn: Patrik
Efternamn: Zetterlund
Janosz skrev:
Nej, inte på detta spel. Men allmänt beror det på arrangör och på brandfaran. Rök utomhus har dock sällan nån större effekt, men är ju coolt i alla fall
Uppfattat! Misstänkte det men iom att det varit spelmark sedan tidigare så kunde det ju varit andra rutiner på det. Och jag får nog säga emot dig på sista stycket, en väl utlagd rökridå, täckande eld och en flankeringsmanöver kan vara mycket effektivt
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Postat: 22 apr 2015, 20:59
VSAF-Medlem
Förnamn: Henrik
Efternamn: L
Voodoo 1 skrev:
Hej Z
Kul att du hittad hit då, välkommen
Vi har lånekit till behövande, så jag fixar med ett sådant till dig, finns dödsduk, glasögon, vapen, batterier samt mag. Att slåss i stridspar kommer säkert funka grymt, området är inte ett vi användar så ofta, så vi är lite granna "rookies" allihopa i Kvistdalen
Tänk på att ta med vatten och ev lite mat, området bjuder på mycket motion, så det e bra att kunna få i sig lite energi under dagen.
Frågor? Skjut loss bara!
Hej
En fråga om skydd. Har läst lite och det verkar som det skulle vara bra att skydda tänderna Går det att låna en ansiktsmask av någon? Eller skall man köpa tandskydd istället? Fundera på att köpa några i en sportaffär. Skall man ha ett eller två skydd i så fall (över- och underkäke)? Vad kör ni med?
Och en fråga om pengar. Vad kostar en påse med kulor och hur många påsar behöver man? Tänkte det kunde vara bra att ha med sig jämna pengar.
Postat: 22 apr 2015, 21:04
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
ZetaORRO skrev:
Voodoo 1 skrev:
Hej Z
Kul att du hittad hit då, välkommen
Vi har lånekit till behövande, så jag fixar med ett sådant till dig, finns dödsduk, glasögon, vapen, batterier samt mag. Att slåss i stridspar kommer säkert funka grymt, området är inte ett vi användar så ofta, så vi är lite granna "rookies" allihopa i Kvistdalen
Tänk på att ta med vatten och ev lite mat, området bjuder på mycket motion, så det e bra att kunna få i sig lite energi under dagen.
Frågor? Skjut loss bara!
Hej
En fråga om skydd. Har läst lite och det verkar som det skulle vara bra att skydda tänderna Går det att låna en ansiktsmask av någon? Eller skall man köpa tandskydd istället? Fundera på att köpa några i en sportaffär. Skall man ha ett eller två skydd i så fall (över- och underkäke)? Vad kör ni med?
Och en fråga om pengar. Vad kostar en påse med kulor och hur många påsar behöver man? Tänkte det kunde vara bra att ha med sig jämna pengar.
Masker finns att köpa på röda stjärnan för typ 130 kr men dom flesta tycker bättre om att köra med glasögon. Finns för och nackdelar med båda men det är jävligt skönt att slippa bli skjuten i ansiktet tycker jag iaf:)
Boil n bite tandskydd är det som används. Finns billigt i sportaffärer.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 22 apr 2015, 21:36
En påse boll för 160kr täcker gott och väl 2 spel. Om du är ny tilllånesetten en halv 0,5l flaska (precis 1/3 påse) som du kan köpa för 55kr, det räcker för ett spel.
Billiga tandskydd i överkäken får du för typ 40 spänn, men de är helt överdimensionerade för våra behov. De är svåra att prata med och gkorda för att ta en hoppspark Så en del kör utan tandskydd, en del med mask och en del med dyrare smidiga tandskydd.
Postat: 25 apr 2015, 06:52
OK, jag har (för sent) insett att vi har ett problem. Jag har bara några få påsar 0.28 Jag tar med nog med .25 och .30 så det kan täcka upp, och hoppas ni klarar er.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori