Inläggsrubrik: Re: ::::::::::::Söndags spel på Bocken Den 22 Mars::::::::::
Postat: 17 feb 2015, 00:22
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
"Sniper användas överallt förutom på bottenvåningarna i hus. Du får alltså inte skjuta ut genom ett fönster på marknivå. Däremot får du ligga i skogskanten och skjuta ut folk i och på hus."
Vad är motiveringen till att ha denna regeln? bara nyfiken:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 17 feb 2015, 06:13
Förnamn: Christian
Efternamn: Lindeman
zemet skrev:
"Sniper användas överallt förutom på bottenvåningarna i hus. Du får alltså inte skjuta ut genom ett fönster på marknivå. Däremot får du ligga i skogskanten och skjuta ut folk i och på hus."
Jag tror att det beror på att om någon råkar stoppa upp ett huvud i fönstret just när snipern skuter på ett mål längre bort så händer inga olykor. En bolt a träff är knapast roligt på tre meter
_________________ Team "SPECAL" Puts the "special" in special forces! CALLSIGN: Kocken
Postat: 17 feb 2015, 06:30
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
zemet skrev:
Om man är inne i ett hus (dvs inte sticker ut med huvud och överkropp) kan man inte hå koll på om nån håller på att springa rakt framför bössan. - har man säkerhetsavstånd på bolt A/B är det inte kul att bli träffad av misstag. Har man en CQB-trimmad sniper (på Bocken borde det funka) så ser jag inte varför det skulle vara annorlunda än med de andra klasserna.
Postat: 17 feb 2015, 07:11
Förnamn: kenny
Efternamn: F
Janosz skrev:
1: Hur fungerar om man betalat spelavgift årsvis? 1. svar det får styrelsen bestämma.
2: singelfire inne i huset: ok. Men kan man skjuta fullt auto ut ur huset, för att t.ex. besvara automateld in mot huset? 2. svar man får besvara med full A ut ur huset om man står synlig med pipan ut ur huset.
3: Hur kan rök användas? Fritt inne i hus och tunnlar? Tjeckisk militärrök?
Postat: 17 feb 2015, 13:34
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Äntligen en helg man är ledig jag behöver dock skjuss för att kunna ta mig dit, är det någon som har plats i bilen? Vi delar givetvis på bensinkostnaden. Jag bor i Mölndal men kan lätt ta mig till exempelvis korsvägen eller någon annanstans inom stan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori