Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Jag å ett par polare funderar på att arrangera ett spel på Bockaby. Hur ser intresset ut från er medlemmar och VSAF? Tänkte kolla intresset här innan man kollar på AS osv. Detta skulle bli vårat första spel och kommer att kosta runt 150-200kr beroende på antal, sen bli billigare ju mer spel vi kan arrangera. Allt överskott kommer att hamna i en kassa så vi kan börja bygga upp Bocken på spel (som Bogart gör med presänningar osv.). Det spelas på tok för sällan på Bockaby för oss vanliga vardagsairsoftare.
//Byggan
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Förnamn: Paolo
Efternamn: Svensson
Åker gärna på bocken oftare men mtp att b2 och b3 inte e uppbyggda skulle jag iallfall se mindre antal än 150 personer. Mer folk ger mer pengar och där går det snabbare att bygga upp husen men en del kommer nog banga tills dess då mitt längan är lika med bli söndersprejad zon.
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Lite det som är tanken att, varje spel ska ge mer pengar till uppbyggnad av Bocken inför spel. Första spelet så kommer d inte vara nåt uppbyggt, men efter varje spel ska det bli bättre!
Det skulle bli billigare efter varje spel. Börja på kanske 200kr sen avsluta på 100kr eller självkostnad för att snabbt bygga upp kapital och för att återställa dom nedbrända byggnaderna.
Detta är inget projekt vi pratar om för att tjäna massa pengar på, utan för att vi tycker att det arrangeras för lite spel med karaktär på Bocken. Bogartpojkarna har gjort det riktigt bra! All cred! Men vi vill spela mer!! =)
Kanske låter lite dyrt inledande vilket spel vi än kör, men varenda krona går tillbaka till nästa spel!
Men vi spinner än så länge bara på tanken... =)
Som ni läser, pengarna går inte till oss, utan tillbaka för bättre spel!
//Robban
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Byggan, har du nån beräkning på vad det kan kosta att bygga upp B2 och B3? Om målet är att köpa in saker, och därmed gå +-0 så kan kanske VSAF vara intresserat av att gå in med grundkapital för att kunna köpa in presenning eller liknande redan inför det FÖRSTA spelet.
Är nån av er medlem? Vad har ni för idé kring spelet?
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
lättaste ni kan göra för att få reda på vad det faktiskt skulle kosta att bygga upp bocken som bogartpojkarna gör är att fråga dom. tror allt ni får ett svar från dom ganska snabbt. men om man kollar mängden pressningar bogart har så kan man ju lätt konstatera att det inte blir en billig historia då pressningar är dyra och inte för att tala på allt jobb som kommer med det. ni kanske tom får låna/hyra pressningar av bogart om ni frågar?
här är ju en timelap från bogartpojkarnas bygge. någon kanske kan räkna hur många dom har?
Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Tror många gärna ser mer spel på bocken. Men något behövs göras åt mitten husen, och jag tycker inte presseningarna är optimalt. Finns de ingen annan lösning? Bygga upp två mindre hytter med plywood? Och sen komplettera med annat att ta skydd bakom. Kanske inte går rent lagligt.
En grej kanske man vara om man hittar på ett speciellt Scenario där man för sig från hus till hus.
Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
Robanjo skrev:
Tror många gärna ser mer spel på bocken. Men något behövs göras åt mitten husen, och jag tycker inte presseningarna är optimalt. Finns de ingen annan lösning? Bygga upp två mindre hytter med plywood? Och sen komplettera med annat att ta skydd bakom. Kanske inte går rent lagligt.
En grej kanske man vara om man hittar på ett speciellt Scenario där man för sig från hus till hus.
pratade med någon i bogartpojkarna om det och enligt dom gick det inte rent lagligt. och att sätta upp lite playwood, hur längre tror du dom kommer få sitta kvar där? en vecka innan någon har sparkat sönder dom. presseningshus är det bästa för tillfället tror jag. jag tycker b3 med pressning är bättre att strida i än C1 som är intakt tex.
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
00? skrev:
Lite folk= dyrare spelavgift, det är inte billigt att hyra Bocken...
Man betalar efter hur många som spelar, så det blir ingen kostnadsskillnad för spelaren vare sig det är 80 pers eller 180. Så vi kommer variera mängden spelare till och från, så det finns ett spel för alla.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Vinn ni (Byggan och Lurvski verkar det vara) på något sätt göra det som ett samarbete med VSAF? I så fall får spelet en försäkring täcka täcker alla VSAF-medlemmar.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori