Inläggsrubrik: Re: Söker lite hjälp för att komma igång
Postat: 30 sep 2014, 11:44
Förnamn: Ludvig
Efternamn: Johansson
Har lite erfarenhet av Twintalker 3500, har använt dom bland annat när jag åkt med på skyttetävlingar och vi haft flera bilar. Har haft den när jag spelat lite också, dock inte med så mycket folk och den har fungerat problemfritt för mig. Enda nackdelen är väl att det kan vara lite jobbigt när någon annan använder samma frekvens men det får man nästan räkna med tycker jag, är ju inget som är svårt att åtgärda ändå
Postat: 30 sep 2014, 11:47
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Är ingen höjdare på vapenmekanik, så det låter jag nånannan kommentera.
Men: Goa kängor=välinvesterade ståler, du kommer ha dina fötter i dom en del tid trots allt
Ang vapenrem, så är det ju individuellt vilken typ man tycker om, men testa lite av de olika som brukar finnas på plats vid tillfälle. Själv använder jag båda 1- och 3-punktssikte, beroende på vapenmodell (storlek/tyngd).
Combat Zone i Gbg har 10-pack med M4 midcap magg, tror ett paket ligger på en femhundring. De är i plats och funkar strålande. Metall är ju lite lyxigare, också mycket dyrare. Har du råd, slå till, har för mig att jag såg sådanne på Röda Stjärnan sist jag var där.
Imskyddsmedel är lite av en konstform, så även förbehandling av glasögon. Vissa glasögon har ett litet "skydd" som man ska skrapa bort först innan man imskyddar. Är det glas i dina skyddsbrillor, så kan man göra det med lite tandkräm och ljummet vatten. Är det plast, så funkar det inte alltid (lite beroende på båda tandkrämens slipmedelsinnehåll och plastets kvalitet/beläggning), då kan det bli så att du bara repar skiten ur dem. Själv använder jag McNett's, finns säkert fler, men det funkar för mig. Lite apllicerad på ut- och insida innan varje spel och hey presto, allt är klart som korvspad. Eller nej, kristall, var det ju klart som
Radio, se min första post
Edit: skiv- och tyrckfel....
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Postat: 30 sep 2014, 21:21
Förnamn: Pontus
Efternamn: Å
Ok, det står mellan topcom och voodoo's förslag. Får grubbla lite mer på detta
Som du säger voodoo, inte fel att lägga lite mer för en rejäl känga. Speciellt när man är ute och vandrar också.
Ang. Vapenrem så känner jag helst för något som går att fästa i västen på något bra sett. Finns ju både molle och stålringar (antar de finns för den funktionen?!) med en hake för att kroka fast i mitt fäste på vapnet. Något förslag? Vet inte vad man skall söka på, får bara fram de traditionella remarna som man bär runt nacke/arm.
Var inne på combatzone i helgen och kände på de magen du pratar om, de plastiga var lite väl plastiga för min smak och kör nog på metal, men tacksam för tips. Vad bör man köra på är en annan fråga, 62 eller 130 kulors?
Angående imskyddsmedel så skall jag definitivt kolla upp det, tack för hjälpen!
Postat: 30 sep 2014, 22:09
Förnamn: Anders
Efternamn: R
Jag skulle nog rekomendera 130 mag i sånna fall. Det är ju inget krav att du måste trycka i 130 boll bara för att det rymmer 130 kulor. Mycket mer skonsamt för fjädern att trycka i 80 kulor i ett 130cap mag än att försöka trycka in 62 kulor i ett 62cap mag!
_________________ "The strength of the team is each individual member. The strength of each member is the team."
Postat: 01 okt 2014, 06:12
+1 på senor Shithead, jag gör samma, funkar klockrent.
Ang kängor, beroende på smak givetvis, men jag hade aldrig dragit på mig mina vandrarkängor för Airsoft. Men då gillar jag iofs att vandra i hyfsad styva kängor, kör idag en Scarpa Cristallo (lite stuk av en approach känga) och är fantastisk för just detta. Ni är det iofs mest berg och fjäll jag vandrar, men använder dom till vanliga leder också. Men ska du satsa på en allround till båda nöjen, så ska du nog kolla på något lite mjukare, typ Salomon Quest eller liknande.
Postat: 04 okt 2014, 15:48
Har inte sett just den modellen av sling, men sök på Ebay, finns såååååå mycket att hitta där, båda Real Steel och kopior av varierande kvalitet. Annars så kolla på Röda's Magpul kopia, jag har en sån och är grymt nöjd med den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori