Inläggsrubrik: Bockaby 10:e Augusti - 2014. Bogartpojkarna Airsoft
Postat: 29 jun 2014, 18:08
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Max 90 pers. Inga fordon i spel (då är det Lördag som gäller). Vi kommer att köra samma bombspel som i 11:e Maj tillsammans med Mr Blonde i skaf. Vi kommer dock att göra lite ändringar.
En försvarande styrka har satt en bomb i B3. Tid innan explosion är 90 min. För att desarmera den så behöver den attackerande styrkan hitta 3 st ledtrådar som finns i hus B1, B2, C1 det kommer även finnas en dator på taket i A1.
Anfallarna måste hitta ett usb-minne med koden till bomben. Datorn som står i A1 är lösenordsskyddad samt det sitter ett kodlås på bombväskan. Så 3 st delar/ledtrådar måste hittas innan för att kunna använda datorn så ni får koden till bombväska som finns i B3 så ni kan desarmera den.
Försvararna får ha 2 st gubbar i ovan nämnda hus från start. Resten startar vid B4, C3 och A3.
Båda lagen har möjligheten att bli healade en gång med gasbinda av kamrat under spelet (som ni får när ni betalar) vid andra träff är det spawn som gäller. Då tar man av sig gasbinda å lägger tillbaka i fickan. Spawn var 10:e min för anfallare och var 15:e för försvararna
Sen sidbyte med lunch 40-50 min. Arr. har då tid och rigga bomb å ledtrådar inför samma spel efter maten.
Om vi hinner kör vi spel 2.
Attackspel senare på dagen där anfallarna ska spränga alla hus med andra våningar. (inte b2 och b3)
Detta sker med utplacerad pyro. Samma regler med medic/heal. Kan även bli standard CTF. Mer om det på speldagen.
Bindorna ni får för att hela era kamarter lämnar ni tillbaka efter spelslut.
Vi i TF Trondheim kommer även denna gång närvara med sjukvårdspersonal och vår "sjukstuga". Detta gör vi tillsammans med Bogartpojkarna för att öka säkerheten och servicen för dig som spelare. Kom gärna förbi och prata med oss eller besök vår fina "sjukstuga".
Inläggsrubrik: Re: Bockaby 10:e Augusti - 2014. Bogartpojkarna Airsoft
Postat: 14 jul 2014, 10:16
Sveriges största och skönaste airsoftbutik Frysen Airsoft kommer vara på plats!
Dom kommer sälja kulor, gas, co2, granater mm. Ni kan betala med kort/kontanter och betalning mot faktura på plats. Vill man boka eller förbeställa varor så kontaktar man butiken på tel: 036-710804 eller info@frysen.nu.
Är det ok att bara komma och kolla lite. Vi är tre bröder (mellan 26-36), som är lite sugna på Airsoft men aldrig provat. Vore nice att se lite action IRL, och ev. få lite tips på bössor etc. Kanske få kontakt med lite lag i närheten där man bor. Skulle bli söndag isf för min del.
Postat: 06 aug 2014, 10:36
Razor skrev:
Är det ok att bara komma och kolla lite. Vi är tre bröder (mellan 26-36), som är lite sugna på Airsoft men aldrig provat. Vore nice att se lite action IRL, och ev. få lite tips på bössor etc. Kanske få kontakt med lite lag i närheten där man bor. Skulle bli söndag isf för min del.
/Jocke aka "Razor"
Självklart Jocke. Det är bara att komma. Finns många du kan fråga angående sporten.
Postat: 10 aug 2014, 18:41
Blev medlem: 07 jun 2014, 15:00 Inlägg: 90 Ort: Rydboholm - Borås
Förnamn: Daniel
Efternamn: Nordh
Tack för ett sjudundrandes bra spel, bra träff tagande, utom ordentligt bra spel upplägg, en stämning som var så go å varm så att jag fick smörja in sig
Ser verkligen fram emot erat nästa spel, synd bara att det kommer att dröja. Men får väl tagga inför frysen den 30;e
Postat: 10 aug 2014, 18:55
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Tackar för spelet! Hade riktigt roligt (trots att jag nog spenderade mer tid i respawn än ingame, vinner garanterat i deaths! ). Fick tyvärr komma med 2 man mindre för lagkamraterna har en viss ovana att skada sig allvarligt!
+Överlag bra träfftagande! (Vet själv att jag missade någon, häng mig om ni vill! ).
+Bra scenario, något som skulle få spelet att flyta på lite mera skulle nog vara att ha med bilen hos anfallarna. Kanske inte under hela tiden. Men en gång varje halvtimma eller något
+Slo-mo kameran, den var epic! (Och självklart ett stort tack till alla ni andra kameramän!)
+Bra medicregler! Äntilgen tillbaka.
+Inte mycket gnäll. hörde och såg en hel del händelser som löstes snyggt och gentlemannamässigt. Båda tog träffar, ingen som ropar "ta träff din *** *** ******". E ller "Du sköt mig först, ta inte den". "granaten sprängdes inte, du behöver inte ta den". Grymt!
Inte mycket negativt. -Själv hade jag gärna sätt ett semi-only spel. Flyter på mycket bättre. (semi only / Korta bursts med Ksp) -Många hoppade bleedtimern. Eller gick av väldigt snabbt.
Postat: 10 aug 2014, 19:56
Förnamn: Jorgen
Efternamn: Smith
Semi-onlyspel har föreslagits tidigare, men tydligen inte intressant för arr. Sen tycker jag att granatregeln om att få kasta upp men inte ner är helt åt h-e! Träfftagande är alltid uppe till diskussion, fått höra att t.ex. fotträffar är ingen riktig träff, likaså vapenträff när reglerna är solklara! Spawncampande m.m. Nybörjare som står och trycker i husen och inte lyssnar...Tycker Peter från Legion tar tag i laget som en riktig "Commander" och det behövs då väldigt många saknar militär erfarenhet vad gäller förflyttning, täckande eld m.m. Gruppindelning inom lagen med gruppchefer hade underlättat betydligt.....
Postat: 10 aug 2014, 20:18
Förnamn: Johan
Efternamn: Johansson
00? skrev:
Semi-onlyspel har föreslagits tidigare, men tydligen inte intressant för arr. Sen tycker jag att granatregeln om att få kasta upp men inte ner är helt åt h-e! Träfftagande är alltid uppe till diskussion, fått höra att t.ex. fotträffar är ingen riktig träff, likaså vapenträff när reglerna är solklara! Spawncampande m.m. Nybörjare som står och trycker i husen och inte lyssnar...Tycker Peter från Legion tar tag i laget som en riktig "Commander" och det behövs då väldigt många saknar militär erfarenhet vad gäller förflyttning, täckande eld m.m. Gruppindelning inom lagen med gruppchefer hade underlättat betydligt.....
Regel nummer 7 vilket dom alltid tar på genomgången: "Du får inte kasta granater från marknivå och upp till andra våningen eller tvärtom.
peter från legion är ett föredöme, även han hoffa i legion.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori