Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Efter ett litet inlägg på AS så funderar jag på om det finns något intresse för att vi kör en liten lokal IPSC-liknande tävling hos oss nu under sommaren?
Min tanke är att vi kör i Bergsjön och att vi kör en typ av 2-gun där vi både använder pistol och vår bössa. Det kommer inte bli fullt IPSC Air reglemente utan jag tar och förenklar det hela lite så att vi slipper sitta och studera regler i all evighet. Med tanke på att vi kör i Bergsjön så blir banorna lite av det enklare slaget och kanske mer åt rifle än pistol vad gäller layout.
Eftersom det är ganska så nytt för oss (vad jag vet?) så kan vi ta det som en liten test där jag går igenom hur det funkar med vapenhantering, kommandon m.m. Upplägget skulle kunna vara att vi kör en vardag i någon av de kommande veckorna, jag bygger ett par banor och sen kör vi genom dem med pistol först och sen med gevär?
Med tanke på tidsåtgången så tänkte jag att vi börjar med max 20 gubbar (om intresset är stort så kanske jag kan lösa det med 30 gubbar oxå) och kravet på vapen kommer vara väl fungerande och inskjuten pistol på ca 10m (semiauto, ej fullauto). Minst 2 mag men gärna 3 (laddas med max 15 skott) och ett hölster som döljer avtryckaren och är monterat i midjehöjd, ej drop-down (som fingervisning för midjehöjd så ska kolven sticka upp ovanför bältet när pistolen är hölstrad). För bössa gäller bolt eller en bössa som kan skjuta semiauto (t ex M4 med fungerande semi är ok). Valfritt antal magasin med de ska laddas med max 30 skott. Bör också vara väl fungerande och inskjuten på runt 20-30m
Kostnaden kommer bli lite högre då det tillkommer materialkostnader i tavlor, lappar, plastband, pinnar m.m. så räkna med att det kanske kommer kosta runt 300:-.
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Låter askul. Har haft tanken på det ett tag, blir ju annat än att bara mörbulta varandra. Jag har ganska obegränsat antal med tavlor för sportskytte för .22 dom är godkända för vm tävlingar så de håller en fin kvalite. Vissa är använda och ihoplappade med godkänd tejp andra är helt oanvända. Jag använder dem själv för att testa precisionen på mina bössor och det funkar fint på ca 40m med allt som inte är under Auto a klass. Om det skulle vara av intresse kan jag skänka en drös sådana så slipper ni den kostnaden
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Att skjuta nationella tavlor ger ju inte riktigt samma grej och det blir ju svårt att räkna IPSC-poäng på dem. Så IPSC-tavlor måste det nog bli. Men tack ändå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori