Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 10:43

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Happy Lemon 9/7
InläggPostat: 07 jul 2014, 08:39 

Förnamn: simon
Efternamn: lindquist
Speltyp och spelbeskrivning

VSAF-spel | Nu kör vi i Happy Lemon vårt Tredje arr. efter en lyckad onsdagskväll förra veckan kör vi nu igen. Kommer bli ett Domination spel mer fart och inte så mycket stillastående.

Spelupplägg: Vi kommer ha två lag, ett blått och ett rött. Man väljer själv vilket man vill tillhöra. Skulle det se för ojämt ut fixar vi det på plats.

Vi kommer att försöka välja en relativt liten "spelplan" så att vi kan hålla ett fartfyllt spel med inte allt för mycket gående fram och tillbaka till spawn.

Vi kommer sätta upp tre punkter på spelkartan som ska domineras, det kommer finnas ett blått föremål och ett rött föremål på varje punkt så de laget som kommer dit först sätter upp sitt föremål och har därmed tagit över punkten. Man kan ta över en punkt som redan är tagen, alltså ett vanligt ”Domination”. Karta kommer att delas ut så att ni kan lokalisera punkterna snabbt och enkelt. De lag som håller flest punkter när spelet är slut vinner.

Det är i stort sett samma spel som förra veckan fast med lite små justeringar som t.ex kartor mm.

Respawn: Sker när man är 2 eller fler i spawn.

Medic: Alla kan medica, detta genom 1 min handpåläggning. Alla kan bli Medicade en gång därefter går man till spawn. Frivillig bleedtime på 5min.

Bra om folk kommer så förberädda som möjligt så vi kommer igång med spelandet. Radio är väldigt bra om ni har. både roligare och lättare att spela när folk har radio speciellt när man lär sig använda det bra.

Inläggsrubrik: Re: Happy Lemon 9/7
InläggPostat: 07 jul 2014, 08:40 

Spel ligger uppe i kalendern!

InläggPostat: 07 jul 2014, 08:45 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Vi har denna gång valt att ta med en special regel för ksp, så får vi se om det funkar. :)

InläggPostat: 07 jul 2014, 17:45 
Användarvisningsbild

Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: G
Med tanke på att ksp bara får "bursta" borde inte karbiner och allt annat då enbart få köra singelskott?

InläggPostat: 07 jul 2014, 21:06 
Användarvisningsbild

mosel skrev:
Med tanke på att ksp bara får "bursta" borde inte karbiner och allt annat då enbart få köra singelskott?

Tycker jag inte eftersom att dem "vanliga" karbinerna endast har mid cap som max enligt vsaf:s regler och måste då ladda om efter ca 80 skott medans en ksp kan bursta 3000skott på raken utan att behöva ladda om. Därför ser jag inte detta som orättvist men som sagt så testar vi detta denna gång och om vi inte tycker att det funkar så tar vi bort det. :wink:

Mvh Jonte

InläggPostat: 07 jul 2014, 22:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Patrik
Efternamn: Degerstam
Tröök, känner mig inte lika taggad nu när jag har fått specialregler för att jag valt o lira ett annatvapen/annan uppgift, pajar lite min spelupplevelse att sitta o räkna till 3 varje gång jag skall fokusera på att sköta min uppgift(försvåra för fiende och få dem att hålla sig nere)... Dock ni som bestämmer era regler. Pratade en del om det med regler på söndagsspelet, dock inte många som höll med om just burst för ksp.

InläggPostat: 08 jul 2014, 04:28 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Tycker burstregler för ksp är av godo, precis som semi-regler för allt annat. Det blir mer som det skjuts på riktigt. En ksp drar man ju inte av hela kadetten på i ett svep, precis som man inte tömmer hela magg i auto med en karbin.

Sons of Fenrir

InläggPostat: 08 jul 2014, 06:08 

Problem som jag ser det när folk inte kör någon form av burst begränsning som jag märkte av förra onsdagen var att de inte HÖR när man roppar träff och är man då kanske skjuter någon halv tydligt genom buskage så har du ingen aning om att personen du beskuter tagit träff för 300skott sen. detta upplevde iaf jag vid 2 tillfällen.

Detta gäller enligt mig alla vapenklasser om du inte ser perssonen du beskuter se då till att höra personen. annars kanske man inte måste köra på fullt på auto. Sjuter man in i en buske där någon sitter träffar man generellt och måste inte klämma iväg 300 skott men.

Sen kan man la förstå om man faktiskt använder ksp som ett understöd men spelar man 10 mot 10 tycker ja inte det passar spec inte på dessa små yterna som vi använder oss utav

InläggPostat: 08 jul 2014, 07:42 
Användarvisningsbild

ProPatrik skrev:
Tröök, känner mig inte lika taggad nu när jag har fått specialregler för att jag valt o lira ett annatvapen/annan uppgift, pajar lite min spelupplevelse att sitta o räkna till 3 varje gång jag skall fokusera på att sköta min uppgift(försvåra för fiende och få dem att hålla sig nere)... Dock ni som bestämmer era regler. Pratade en del om det med regler på söndagsspelet, dock inte många som höll med om just burst för ksp.

Jag anser att vi och alla på spelplanen har en uppgift att alla skall ha kul och att spelet ska bli jämt tyvärr kände jag att det inte fungerade förra veckan
(sen säger jag inte att de va du som var problemet bara för att du spelade ksp anser bara att det är lättare med en ksp att peppra nån med kulor därav regeln för ksp.)

Sen så menar vi inte att bara för att ksp:n har en regel med burst så är det frittfram för dem med "vanliga" bössor att peppra ner nån heller, de e inte de vi är ute efter.

Sen så behöver du inte sitta och räkna sekunder utan de e mer som en riktlinje, kör lite på känsla lägg en burst vänta nån sek sen kör du igen. Tanken med regeln är att vi ska få bort de som hände förra veckan att man blir ner mejad av kulor och den som skjuter inte hör att man ropar träff
(Återigen jag pratar inte om dig patrik utan detta gäller alla!)
Och det är inte för att sänka någons spelupplevelse utan en ren säkerhetsåtgärd.

Men Patrik kom gärna på spelet på onsdag så kan vi prata om det innan spelet så kan vi se hur alla känner med regel osv. innan vi sätter igång, sen så är det lättare att prata person till person så att saker och ting inte missförstårs. Vill verkligen inte att folk inte ska känna sig välkomna på våra spel och hoppas inte att nån känner så!

InläggPostat: 08 jul 2014, 08:02 
Användarvisningsbild

Såklart jag kommer till era spel!! Missade bara att anmäls mig igår när jag lagt posten. Som nämnts, mitt vapen låter en hel del o hade som sagt svårt o höra "träff" därav viktigt att dra upp armen så högt man kan och sen ta dödsduk. Måste själv jobba på det har jag känt....
Jag förstår allt ni säger håller till viss del med såklart, vill ju även jag att alla skall trivas på spelen. MEN jag vill att folk verkligen skall känna, "det sitter en kap där borta,vi måste tänka om våran väg till målet för att inte bli nermejade". Sen så skall det ju inte spela någon större roll om man är 5st eller 50stycken. Men såklart som sagt att jag kommer!!! Skönare gubbar o stämning på spel får man leta efter ;)

InläggPostat: 08 jul 2014, 15:35 
Användarvisningsbild

Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Jag håller till fullo med vad som folk har sagt!

Det handlar om säkerhet först och främst och försöka balansera spelet :) Såklart skall man känna det du beskriver patrik, inge snack om saken! :D Jag va aldrig lycklig när jag kom in i ditt skjutfält ;) Kände dock att jag aldrig fick en chans att signalera att jag blivit träffad och därmed uppstod lite irritation och om jag har varit otrevlig eller något så ber jag så hemskt mycket om ursäkt :) Nu skall jag vara helt ärlig och säga att jag inte vet om det var du varje gång heller! Men ksp va det första man tänkte :)

Men jag är gärna med och snackar lite på onsdag också om jag kommer ifrån jobbet i tid :) Ses imorgon!

InläggPostat: 08 jul 2014, 20:15 
Användarvisningsbild

Har inte känt någon irritation ifrån någon egentligen ;) bara alla son för fram sin åsikt vilket är det bästa för att komma till en gemensam lösning, ingen är perfekt, inte ens i airsoft!! :) jag brukar sluta skjuta när jag ser en arm eller vid de tillfällen jag hör ett "träff" tror armen är lättast för mig då ksp'n låter som en truck!!

InläggPostat: 09 jul 2014, 12:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jättehärligt med så många spelare anmälda!
Om du behöver boll så kan sådana köpas i centrum hos mig, Stampg 56, under eftermiddagen. Bara att ringa.

InläggPostat: 09 jul 2014, 14:51 

Tänk nu på att ta med er dricka idag då det är jäkla varmt :D

InläggPostat: 09 jul 2014, 15:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: B
Hoppas nikommer ha kul idag, finns tyvärr inte en snöbolls chans i helvete att jag hinner med :( O nu när vädret är så jäkla fint också.....

Shoot some(one) for me ;)

InläggPostat: 09 jul 2014, 16:10 

Kommer i sista momangen, måste bara krångla mig ut ur stan också....

Sons of Fenrir

InläggPostat: 09 jul 2014, 21:40 
Användarvisningsbild

Spelet levererade som vanligt!! Riktigt gött o trevligt folk o bra stämning!!! Ser fram emot nästa onsdag redan! :) känndes som att kspn inte var något problem denna gång!! Puss o kram på er alla!

InläggPostat: 09 jul 2014, 22:11 
Användarvisningsbild

Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Väldigt roligt spel!
+ Lagom stor mark, jag kom knappt förbi älgtornet på hela matchen.
+ Roligt att vi kunde dela in lag efter cammo
+ Väldigt jämt och balanserade lag
+ Mycket radiokommunikation
+ Ksp burst regeln verkade fungera väldigt bra
+ Bara glada miner och inget gnäll, bra träfftagande
+Bra och roliga spawnregler och väldigt bra att man slapp gå jättelångt fram och tillbaka ifrån spawn.
+ Lagom mycket action som gav en hel del hårda strider samtidigt som man istället kunde välja att försöka flanka osv för att gå runt sina fiender.
+Det var inte alls statiskt, flaggorna bytte färg ofta.

- Den sena spelstarten är det ända negativa jag kan komma på och då var jag nog den som var redo sist av alla pga vapenproblem.

Riktigt roligt spel, hoppas det kommer ett nytt på onsdag!

InläggPostat: 09 jul 2014, 22:28 

+1 på allt ovan

Mina plus:

+ Skitroligt att komma ut och lira efter jobbet såhär! Om HappyLemon-gänget inte skulle kunna nån vecka så tar jag gärna tag i arrandet i deras ställe.
+ Ett riktigt gott gäng, bara glada miner
+ Bra träfftagande, från alla jag sköt på i alla fall
+ Det kändes som om båda lagen faktiskt arbetade som enheter och att båda lagen hade någon form av samordnad taktik.

- Jag hade med hälften så mycket vatten som jag hade behövt, då hade jag två liter.
- Myrstackar, vad i helvete är det med dessa små djur som envisas med att bo i skogen där jag LEKER!?

Ser fram mot nästa vecka!

Sons of Fenrir

InläggPostat: 09 jul 2014, 22:36 
Användarvisningsbild

Riktigt kul idag! Tack alla som var med :D

Funkade klockrent med ksp:n Patrik och gött att vi fick snackat om det idag så att vi var överens :)

Zemet de med att vi kom igång lite senare än planerat beror väll mest på att det är en vardag och att alla kommer in lite senare än vanligt, pga jobb osv. men de får vi nog stå ut med. sen så väntade vi på två spelare som vi trodde skulle komma(Jonny o Henke vart tog ni vägen?) :-P

Ripperbat jag kan tyvärr inte lösa dina två minus till nästa vecka men hoppas de är okej ändå :-P

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme