Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 15:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: polarstar fusion engine
InläggPostat: 08 maj 2014, 09:02 
Användarvisningsbild

Förnamn: hjalmar
Efternamn: odenstig
Tänkte höra om det är någon på forumet som har någon erfarenheter av en polare star fusion engine? Kanske nån som har något bra tips eller trix som är bra att tänka på :-)

Inläggsrubrik: Re: polarstar fusion engine
InläggPostat: 08 maj 2014, 12:43 

Förnamn: Jorgen
Efternamn: Smith
Bästa tipset, räkna med att det inte är bolt-on och att det krävs en del jobb för att få det att funka hyfsat felfritt! :D

InläggPostat: 08 maj 2014, 23:06 
Användarvisningsbild

Jag kör P* i ett par bössor, och precis som föregående talare säger: Det är inte Plug'n'play samt den enorma prestandafördel man kan läsa om på utlänska forum är inte riktigt sann.

Jag skulle faktiskt inte rekommendera detta system, detta trots att jag spelar med det själv. Det finns lite roliga fördelar men skall det bli bra är det för mycket jobb jämfört med en AEG om man bara ser till prestandan. Ser du det som en utmaning så är det dock en annan sak.

InläggPostat: 10 maj 2014, 16:08 
Användarvisningsbild

Förnamn: hjalmar
Efternamn: odenstig
Fick hem min P* i fredags och hade väll tur då det bara var att plugga in den i bössan utan några modifikationer förutom speed triggern förstås :-) men när det kommer till fcu hur ser era settings ut? Jag har laddat hem P* appen och den jälper ju till till viss del men skulle vara kul att höra vad ni har för fcu settings och piptyp och längd :-)

InläggPostat: 10 maj 2014, 23:28 
Användarvisningsbild

Mina inställningar kommer inte riktigt att hjälpa dig, detta då alla boxar är olika samt att det är mängder med parametrar som är specifika för olika bössor. Allt från vilket tryck du kör, hur snabbt dina magg matar, vilket hopgummi du har, vika solenoider, version på FCU osv osv..

Denna tråden förklarar allt riktigt fint samt är en bra guide.. http://www.pstartalk.com/showthread.php ... -PolarStar

InläggPostat: 06 jul 2014, 19:02 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Tänkte kolla med er andra Polarstar ägare vilken regulator ni kör eller "air rig"?
Själv har jag en CP Regulator Inline V2 med en vanlig remoteslang, detta kittet har jag satt ihop själv och är egentligen för paintball. Min fråga är om det är någon skillnad på en paintball reg och en airsoft reg?

Jag har problem när jag skjuter full auto då det känns som att jag tappar trycket eller nått t.ex om jag skjuter 3burst så hoppar en kula mkt en kula går rakt och den tredje hoppar nästan inget(hoppas ni fattar vad jag menar).

Är det nån annan som har detta problemet eller som har haft det och har en lösning ?:wink:

Känns typ som att regulatorn är för långsam eller nått :(

InläggPostat: 17 jul 2014, 13:25 
Användarvisningsbild

Kan vara att regulatorn inte hinner med, testa mer luft och att sänka din rate of fire.

Hög din poppet dwell (dP) med några steg och putta även upp rF för en sänkt rof.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme