Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 20:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Onsdagsspel Happy Lemon 2/7
InläggPostat: 02 jul 2014, 23:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Tack för spelet!

Grymt roligt att vara ute och spela igen efter 3 års inaktivitet!

Har ett par pointers dock inför nästa spel :)

1. Märket i mitt lag iaf att reglerna kring skyddsglasögon ingame osv slarvades lite med, hoppas ni inte tog illa upp när jag påpekade det för er :)
Kan vara värt att tänka på hur viktigt det är att så fort vi går ingame (lämnar safezone) så skall skyddsglasögon eller liknande ALLTID vara på från start till slut så länge det inte är game off! :) Jag vill inte läsa om några dumma olyckor relaterat till Airsoft i tidningen ;)

2. Tycker det är jätteroligt att vi har varierande vapen så som sniper, understöd osv osv. Dock kan jag säga att under detta spelet så tycker jag att vi va lite väl för få för att köra med understödsbössor iaf som kör konstant full auto :) Jag skulle tycka att det var bra om man gjorde så understödsbössor var tvungna att skjuta i burst mer än bara tugga på. Så säg att om man skjuter i 3 sekunder så skall man pausa 1 sekund? Någon annan som kände samma sak? :)

3. En karta över området så man kan se vart dom olika baserna är innan vore trevligt, vill inte vet hur mycket tid jag spenderade med att leta efter baserna istället för att deffa/attackera :)

Hmmm, tror det var allt för mig denna gången. Jätteroligt att vara tillbaka och ett stort tack till alla er som var ute och krigade ikväll :) Va jätteroligt att träffa er!

Extra tack till Voodo som lånade mig ett batteri när mitt hade gett upp :)

Cheers!
TinTin

InläggPostat: 03 jul 2014, 07:00 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Ja de var endel nya med igår och spelade har pratat med dem efter spelet ang. skyddsglasögon osv. så det blir bättre tills nästa gång :)

Sen det med Ksp ska vi snacka ihop oss om lite och de e inte omöjligt att vi kommer han en regel gällande ksp med burst eller nått liknande.

Sen var tanken att ni skulle fått kartor igår med utsatta kordinater för vart "raketerna" satt. men jag glömde dem på jobbet igår innan jag åkte tyvärr. men skall inte göra samma misstag till nästa spel :wink:

// Jonte

InläggPostat: 03 jul 2014, 07:40 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: B
Jag får nog erkänna att jag tyckte inte det var dåligt att inte veta exakt vart raketarna var. I mitt lag gick vi och letade en del efter den närmast blått lag oh det ger ändå ett sjysst avsökningsmoment där man måste skärpa sig lite. Så får man ju bedöma om vissa ska stanna kvar och säkra den/dom vi har medans andra går på span.

Så länge man vet ungefär områda man ska avsöka, så funkar det. och med den begränsade ytan vi använde, så blev det ju inte omöjligt att hitta, tog bara lite tid.

InläggPostat: 03 jul 2014, 08:47 
Användarvisningsbild

Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Vill bara säga att det otroligt roligt att onsdagsspel har kommit igång och blivit en succé. Härligt att vår Bergsjömark används mer, då vi ju har den alla dagar i veckan. Onsdagsgänget verkar ha ett väldigt bra humör och grymt med ambitiösa arrangörer som gör spännande spel.

Gött mos

InläggPostat: 03 jul 2014, 11:24 
Användarvisningsbild

Förnamn: Henric
Efternamn: Nissen
Grymt roligt spel, bugar och bockar!

InläggPostat: 03 jul 2014, 14:17 
Användarvisningsbild

Förnamn: Patrik
Efternamn: Degerstam
Haha ni vill bara ha en kap själva!! :wink: nää men seriöst då, understöd är ju faktiskt till för att skapa svårigheter för det andra laget, lägga upp taktiker med var man kan ta sig fram eller inte? Förstår er tanke med att det är jobbigt. Vi spelar väl ändå krigssimulering?? Finns ju alltid en lösning för att ta sig runt en kap osv? Annars hade väl endast riktiga krig innehållit ksps och ingen hade vunnit?? Förstår er tanke men kan inte hålla med. :):)

InläggPostat: 03 jul 2014, 15:15 
Användarvisningsbild

Förstår hur du tänker Propatrik men om vi snackar krigssimulering så kan du aldrig skjuta så många skott utan att pipan blir överhettad alt. att den smälter. Så hade de varit riktigt krig så hade du fått köra pauser mellan burstarna alt. byta pipa efter en stund. :wink:

Därav att vi funderar på att ändra reglerna för ksp på våra onsdagsspel

InläggPostat: 03 jul 2014, 15:19 
Användarvisningsbild

Då låter dock 3 skott sen pause lite väl mesigt ;);)

InläggPostat: 03 jul 2014, 15:27 
Användarvisningsbild

Fast han skrev ju tre sekunder burst sen pause, blir nog lite fler än tre skott :wink:

InläggPostat: 03 jul 2014, 15:58 
Användarvisningsbild

Ja precis som du skrev Jompa, i slutändan så är det inte verkligt att en ksp i airsoft kan tömma 3000 kulor utan att sluta skjuta. Därav burst :) Vi sa aldrig 3 kulor utan tex 3 sekunder. Alla får dock gärna lämna förslag!

InläggPostat: 03 jul 2014, 16:26 
Användarvisningsbild

jaja bara man inte tar bort effekten med att ha en lmg...annars kunde man bara kört med vilket vapen som hellst, då det skall spela en STOR rolll att ha med en lmg i spel, då det kan ändra fienders taktik drastiskt. men upp till happy lemon vad dom vill göra då de arr spelet ;) självklart är det orealistiskt att fyra av 3000 kulor på rak arm. förstår som sagt er tanken, men att göra lmg till att ungefär skjuta som vilket annat vapen förstör dess funktion ;) Älskar att alla har olika åsikter så man kan komma fram till något nyttigt, annars hade man aldrig löst något :)) får se var detta slutar :)

InläggPostat: 03 jul 2014, 18:32 

Förnamn: Peter
Efternamn: Lundqvist
Det viktiga med kap/lmg/ksp/understödsbössor i airsoft är nog att dem är jämnt fördelade på lagen. I airsoft kan man inte komma ifrån att det är en väldig fördel med dem kontra vanliga aegs. Dem skjuter ju exakt som en vanliga aegs fast dem får ha ultimata hicaps och väger inte nämnvärt mycket.

Summa summarum:
Är det jämnt fördelat på lagen tycker jag inte man ska/behöver reglera användningen av dem.
Är det ojämnt fördelat så kan begränsningar diskuteras.

Ot: det har blivit på tok för billigt med kulsprutor på senare år.
Dem väger för lite(deltids 58skytt. Det verkar finnas en ansenlig mängd.

InläggPostat: 03 jul 2014, 23:35 
Användarvisningsbild

Efternamn: Nordh
Jag håller nog med Stormpack mest här så länge det är jämnt fördelade så behöver man inte reglera dem allt för mycket.

Men av vad jag har sett så är det det som varit problemet på en del spel, att vapen fördelningen kan bli lite ojämnt å det är då det verkligen ballar ut.

InläggPostat: 07 jul 2014, 14:32 
Användarvisningsbild

Dock slog det mig nu när jag stod och skruvade i en burk att det finns en säkerhetsaspekt med att ha paus på en ksp också, det är så den hinner gå tyst en stund så man hör träff. Detta vet jag hände under ett fåtal tillfällen där den som sköt (inte nödvändigtvis kspen i detta läget, så låter det va osagt) inte hörde att personen som ha sköt mot tog träff och fortsatte hålla in avtryckaren :)

Men annars är jag helt omborde på att om det är jämt så behövs det inte regleras om inte för säkerhet :)

InläggPostat: 07 jul 2014, 15:40 
Användarvisningsbild

TinTin skrev:
Dock slog det mig nu när jag stod och skruvade i en burk att det finns en säkerhetsaspekt med att ha paus på en ksp också, det är så den hinner gå tyst en stund så man hör träff. Detta vet jag hände under ett fåtal tillfällen där den som sköt (inte nödvändigtvis kspen i detta läget, så låter det va osagt) inte hörde att personen som ha sköt mot tog träff och fortsatte hålla in avtryckaren :)

Men annars är jag helt omborde på att om det är jämt så behövs det inte regleras om inte för säkerhet :)

Håller med helt! Anser att man har ett visst ansvar när man spelar med Ksp eller egentligen vilket vapen som helst att bara för man kan meja ner nån med kulor så behöver man inte det. :wink:

Och jag tror inte att ksp:en förlorar sin effekt bara för att man pausar nån sekund ibland :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme