Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Dels undrar jag om någon äger en jpc väst från nån av dessa tillverkare, är det okay grejer? Sen undrar Jag över storlekar på plate carriers. Vad har ni för storlekar? Jag är 1.74 lång 81 kg. Antar att det får bli en small eller medium?
Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Flyye är bra skit, TMC något sämre. Båda mina TMC-västar har sömmar som gått upp medans jag sett Flyye-västar som hållt i flera år utan att något pajjat. TMC duger men har du råd och vill slippa strul, köp Flyye om tillfälle ges och du vill ha en bättre tillskuren och sydd väst.
Jag tror medium blir perfekt för dig. Jag är bara något större än dig (1,78 - 88kg) och jag kör TMC 6094 och JPC medium i ett lätt utspännt läge (för många pilsner gör den lite tajt över kaggen) och jag kan lätt dra in båda västarna över 10cm i omkretsen utan att det blir några konstigheter eller att de skulle sitta konstigt.
Känns som en medium man drar åt lite är bättre än en small man behöver släppa en massa på. Det jag är ute efter är ju en smidig väst för bra rörelse så vill inte beställa en som blir för stor över hela bröstkorgen och magen.
Den klart smidigaste västen du kan ha är en JPC. Känns knappt att du har något på dig. 3 inbyggda magfickor och så går det jättebra att fästa fler molle-fickor på cumberbandsen. Jag har ytterliggare 3 opentop magfickor, 2 pistolmagsfickor och radioficka på min JPC.
6094 är lite större men ändå smidigare än t ex en Ciras eller många andra västar. 5st inbyggda fickor där du får ner mag i. Jag kör min 6094 med bara radioficka och 2 pistolmagsfickor som extra fickor utöver de inbyggda.
Så mitt tips för smidighet är JPC men vill du ha lite mer skydd men ändå vara smidig så funkar 6094 bra med lite mer täckande cumberbands.
I princip håller jag med Krille. Man får vad man betalat för och "da real shit" är så gott som alltid bättre i alla lägen förutom priset.
Men om man är ny och egentligen inte vet vad man vill ha så kan det vara smidigt att börja med de lite billigare västarna med vetskapen att de kanske bara håller några spel innan man får börja laga dem. Eller att man kanske inser att man bara kan komma ifrån några dagar varje år och då inte utsätta västen för en massa splitter, ålningar och annat RS-skit! Sen så får man ju tre Flyye-västar för priset av en RS så det kanske blir win-win hur man än gör? Sen är ju frågan om man vill spela airsoft för just airsoftens skull eller om man vill vara mer impression och känner att man måste ha det som någon riktig styrka har? I det sistnämnda finns ju inga genvägar utan själen kommer inte vara nöjd med kopior från Kina!
Själv visste jag inte vad jag skulle ha när jag började så det blev en ganska så dyr väst då man vill ha bra grejor. Tyvärr så var det helt fel väst för mig och när jag skulle sälja den så var den inte så "het" som säljaren påstod. Så bra förlust på den och de första spelen var riktigt obekväma.
Andra västen blev bättre men inte bra. Tredje västen blev en billig kinaklon så jag kunde prova hur bekväm den var. Satt klockrent så den ligger kvar hemma då kvalitén faktiskt var bra men cammot blev helt fel när man började lira med ett lag. Så då inköptes lite fler västar att prova med. Bla min TMC 6094 i rätt färg för laget. Nu var kvalitén inte så värst bra men nu vet jag att 6094 passar min kropp (kanske inte direkt utseendemässigt ) och den testen kostade mig 350:- för en flång ny väst inkl frakt (hade kostat mig 800:- om jag valt Flyye istället). Känns rätt bra jämfört med att köpt en äkta LBT för nästan 4 laxar och sen upptäckt att den inte satt så bra eller att det blev fel färg. Men nu vet jag så snart ligger nog en äkta LBT6094 hemma i garderoben! Eller om det blir en Blackhawkrigg för smidighetens skull!
Som du säger kanske de är dumt att köpa en jättedyr väst När Jag inte ens vet vilken inriktning jag kommer gå på om ett år eller så. Men tycker att en flyye med fickor för 850 kr från hong Kong kan jag nog kosta på mig. Så får de bli finare grejer i framtiden!
Låter som en sund och bra plan som ger lite mer kvar i plånboken. Sen är Flyye bland de bättre klonerna så du får säkert en JPC som du kan leva med i flera år utan problem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori