Inläggsrubrik: Re: Testspel inför Airsoft Expo Göteborg 2014. Lördag 12/4-1
Postat: 12 apr 2014, 17:45
Förnamn: Peter
Efternamn: Ekroth
Detta var mitt första spel. Kan bara säga att jag kommer tillbaka. Så himla kul, fast det var lite tråkigt när ett par av motståndarna inte tog träff, trots att jag såg kulorna studsa av honom. Bortsett från det så bara tummen upp.
Postat: 12 apr 2014, 22:47
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Området var kul, snyggt och bra uppstyrt med modulerna. Tror att det kommer bli kanon på mässan.
Spelmässigt var det, till stor del pga bösskrångel, ingen höjdare för mig - lite väl speedballaktigt. Inget ont om de som gillar högrof-lösningar där man tömmer ett halvt magasin per avtryck, men jag föredrar semispel.
Postat: 14 apr 2014, 08:23
Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Tycker också att spelet var skoj. Lite annorlunda med så lite spelare och så öppen yta så man hade kolla på vad de andra gjorde. Blev mycket lobbande av skott på långt håll och det var nästan lite underhållande att stå helt öppet och se moståndarna kulor droppa 5 meter framför fötterna.
Tyckte också att det var lite dåligt träfftagande bitvis men det kan ha varit den lite byiga vinden som spelade oss ett spratt med?
Det positiva jag upplevde var de uppbyggda husen, att ängen var borrtagen ur spelområdet och att de korta snabba spelen med tidsbegräsning var klockrena. Kanske något längre än 15 min skulle vara ännu bättre?
På den förbättringsbara sidan så skulle jag gärna se tydligare lagtillhörighet (mycket friendly fire blev det) och att kanske man skulle ha en spelledare som kan göra en snabb scenarioändring om spelet upplevs för statiskt och kasta in något spelförändrande så vi slipper det som hände vid spel två där ena laget knappt kom ur spawn i slutet.
En liten annan tanke kan ju vara att samla upp nybörjarna/provapå spelarna och få dem hänga på någon erfaren typ. Lite som ett faddersystem så att vi vet att de får en så bra upplevelse som möjligt. Kanske även styra scenariot lite så att de slipper bli kanonmat på sitt första spel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori