Inläggsrubrik: Bockaby 11:e Maj - 2014. Bogartpojkarna Airsoft
Postat: 30 mar 2014, 08:42
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Max 90 spelare. Söndagen 11:e Maj
Vi kommer inte köra vårt tilltänkta "Britz-spel" denna gången utan vi kommer köra ett bombspel. När vi var på Airsoftmässan blev vi lite kära i Skaraborgs Airsoftförenings bombrekvisita. Skaraborgs ordförande David Lantz kommer hjälpa oss med spelet på Söndagen.
Här kommer upplägget för spelet:
En försvarande styrka har satt en bomb i B3. Tid innan explosion är 90 min. För att desarmera den så behöver den attackerande styrkan hitta 3 st ledtrådar som finns i hus B1, B2, C1 det kommer även finnas en dator på taket i A1.
Anfallarna måste hitta ett usb-minne med koden till bomben. Datorn som står i A1 är lösenordsskyddad samt det sitter ett kodlås på bombväskan. Så 3 st delar/ledtrådar måste hittas innan för att kunna använda datorn så ni får koden till bombväska som finns i B3 så ni kan desarmera den.
Försvararna får ha 2 st gubbar i ovan nämnda hus från start. Resten startar vid B4, C3 och A3.
Båda lagen har möjligheten att bli healade en gång med gasbinda av kamrat under spelet (som ni får när ni betalar) vid andra träff är det spawn som gäller. Då tar man av sig gasbinda å lägger tillbaka i fickan. Spawn var 10:e min för anfallare och var 15:e för försvararna
Sen sidbyte med lunch 40-50 min. Arr. har då tid och rigga bomb å ledtrådar inför samma spel efter maten.
Om vi hinner kör vi spel 2.
Attackspel senare på dagen där anfallarna ska spränga alla hus med andra våningar. (inte b2 och b3)
Detta sker med utplacerad pyro. Samma regler med medic/heal. Kan även bli standard CTF. Mer om det på speldagen.
Bindorna ni får för att hela era kamarter lämnar ni tillbaka efter spelslut.
Det finns möjlighet att hyra vapen. Hör av er i tid om det. 200:-/st
Det kommer gå att köpa handgranater och smokes på plats. 50kr/st. Det kommer att grillas på plats. Korv med bröd, 10:-/st dricka/energidryck(kyld) 10-15:-/st. Kaffe 10:-/st.
Inläggsrubrik: Re: Bockaby 11:e Maj - 2014. Bogartpojkarna Airsoft
Postat: 07 maj 2014, 18:59
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Vi kommer inte köra vårt tilltänkta "Britz-spel" denna gången utan vi kommer köra ett bombspel. När vi var på Airsoftmässan blev vi lite kära i Skaraborgs Airsoftförenings bombrekvisita. Skaraborgs ordförande David Lantz kommer hjälpa oss med spelet på Söndagen.
Här kommer upplägget för spelet:
En försvarande styrka har satt en bomb i B3. Tid innan explosion är 90 min. För att desarmera den så behöver den attackerande styrkan hitta 3 st ledtrådar som finns i hus B1, B2, C1 det kommer även finnas en dator på taket i A1.
Anfallarna måste hitta ett usb-minne med koden till bomben. Datorn som står i A1 är lösenordsskyddad samt det sitter ett kodlås på bombväskan. Så 3 st delar/ledtrådar måste hittas innan för att kunna använda datorn så ni får koden till bombväska som finns i B3 så ni kan desarmera den.
Försvararna får ha 2 st gubbar i ovan nämnda hus från start. Resten startar vid B4, C3 och A3.
Båda lagen har möjligheten att bli healade en gång med gasbinda av kamrat under spelet (som ni får när ni betalar) vid andra träff är det spawn som gäller. Då tar man av sig gasbinda å lägger tillbaka i fickan. Spawn var 10:e min för anfallare och var 15:e för försvararna
Sen sidbyte med lunch 40-50 min. Arr. har då tid och rigga bomb å ledtrådar inför samma spel efter maten.
Om vi hinner kör vi spel 2.
Attackspel senare på dagen där anfallarna ska spränga alla hus med andra våningar. (inte b2 och b3)
Detta sker med utplacerad pyro. Samma regler med medic/heal. Kan även bli standard CTF. Mer om det på speldagen.
Bindorna ni får för att hela era kamarter lämnar ni tillbaka efter spelslut.
Inläggsrubrik: Re: Bockaby 11:e Maj - 2014. Bogartpojkarna Airsoft
Postat: 11 maj 2014, 15:44
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Tack för ett riktigt bra spel, antagligen topp tre utav alla bockabyspel jag varit på. ett bra scenario och mindre folk på plan gör upplevelsen så himla mycket bättre än om det bara blir en bajsmacka i mitten.
Riktigt kul med det här spelet, hoppas att det blir fler med mindre folk!
Vi i manticore tackar för ett grymt roligt spel är det roligaste bockaby spelet vi varit på! Gillar starkt att det inte var så mycket folk så man kunde köra lite mer taktiskt. Fixa lite mer sådana spel
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori