Så jag undrar om finns intresse att träffas ett gäng och bygga bamsar tillsammans. Lära av misstag, dela på verktyg och råvaror, snacka lite skit. En kul grej att samlas kring. Man behöver någonstans att vara också, där man gärna kan provsmälla de första produkterna för att se om saker fungerar som de skall. Ett hyreshus funkar nog dåligt.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Låter som en rolig idé! Jag har ett garage (och ett hus) på ca 50 m2 med alla verktyg vi behöver. Finns bra belysning värme och arbetsbänkar. Finns även en dator så och ett ljudsystem så man kan kolla och lyssna på instruktionsvideon. Det ligger avlägset och vi kan väsnas hur mycket vi vill.
Det ligger dock 10 mil ifrån GBG och tar ca 1timme med bil.
Men om man skulle göra en liten större produktion på ett hundratal granater så kanske det skulle vara värt att åka dit pga att man kan arbeta effektivt där.
Men om någon har ett närmare ställe så är ju det såklart att föredra:)
Jag är iaf väldigt intresserad av att vara med och bygga bamsegranater:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Proud Member of Infidels
Favorite Quote: Vi löser det
Senast redigerad av Cappet 09 mar 2014, 13:01, redigerad totalt 1 gång.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Men då kan väl alla se efter vad de kan bidra med. Cykelslangar, material, verktyg, tips på billiga kolsyrepatroner, men framförallt LOKAL. Jag undersöker för närvarande spelets hus i majorna.
Man kan sitta i min källare och meka, och sen är det 5 minuters promenad till Ullevi. Där kan man nog testsmälla utan problem, inga bostäder inom 150 meter. INte perfekt, men ganska ok kanske.
Låter som en bra idé Jaunoz. Nära och bra för dom flesta och är det en succé och fler folk vill bygga mer så kan vi isåfall kanske använda mitt garage.
Ifall vi drar ut ett gäng till mitt garage så finns det även möjligheter att göra andra modifikationer på vapnen som att tex sandblästra eller svetsa fast wobbliga ris eller liknde.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
All form av lokal jag kan erbjuda ligger tyvärr inte närmare stan.
I verktygsform har jag klassiska mek-verktyg. Dremel och en del tillbehör. Av större verktyg som jag har som går att släppa på är den enda vettiga kanske överhandsfräs (monterat upp-och-ner på liten bänk) samt en del fräsar (för mjuka material som trä/plast/aluminium). Också en gas-penna samt lödtråd som kan vara bra för små lödningar. Lite material som krympslangar, sladd och klämmor etc...
Edit: Jag har inget emot att åka en längre bit och har plats för 3 till i bilen och kan åka förbi/till GBG och hämta....
Skall vi bygga granater i början på nästa vecka eller något sådant?
Då hinner vi beställa billiga co2 patroner och skaffa fram rör och cykelslangar osv och så kan alla ha granater lagom till miketown spelet där jag antar att det kommer gå åt en del granater.
Vad tycker ni?
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
OK, så hur låter det här:
Zemet, har du bil? Var ligger din bunuker? Pyro behöver köranvisningar. Vi samlas på Nisseplatsen kl.17 för samåkning? All har med mat och dricka så de klarar sig. Samt kontakter så de kan betala dem som köpt material till övriga. Bygger 18-21, tillbaka i stan 22. Låter det ok?
Zemet. du verkar haa bra koll på verktyg och sånt. Kan du lägga upp en lista på verktyg och material som folk kan fylla i vad de har med/införskaffar? Jag kan starta: 21mm plaströr: trästav: eltejp: Janusz tar med några rullar kolsyrepatroner: mattknivar borr: osv, fyll på här
Material:
25 mm vp rör ( Zemet ) 21 mm rundstav ( Zemet) cykelslang 1,5" däck Stripes med metalllåsning (Zemet) Superlim ( det finns lim men är osäker på vad som finns, det är också osäkert vilket lim som är bäst så ta med lim om du har det hemma så märker vi vilket som fingerar bäst) co2 patroner Knappnålar Eltejp (Zemet/Jaunoz) 2-5 mm rundstav(spik) (zemet/pyro)
Verktyg: Såg - finns vanliga handsågar i garaget
Borrmaskin och borr. Finns men det är bra om någon tar med fler, jag vet att det finns minst en st men det är en stor och tung slagborrmaskin.
Hammare: Finns minst 4 st Tänger: finns alla möjliga olika vi kan behöva Penna: finns alla möjliga olika vi kan behöva Sax: finns några st Kniv: finns flera st, men vill man ha en riktigt vass kan det vara bra att ta med en egen.
Linjal: Osäker om det finns men finns annat man kan använda att mäta med som tex vinkelhake.
Om någon har lust att ta med extra borrmaskiner, borr och om Pyro tar med sin geringsåg så vi får fina raka snitt när vi sågar hade det varit bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori