Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Jag skulle ladda mina lipo batterier, började med det första, ett två delat 2200mAH 7.4v. Laddaren visade med två röda prickar att det inte var fulladdat sen blev det grönt efter nån timme och jag kopplade ur. Sen skulle jag ladda mitt 1.6 AH, 7.4V. Då lös en lampa röd, och den andra lyste och slockna, lyste och slockna. Sen började det lukta bränt, jag tog ut batteriet direkt. Men märkte att lukten kom från laddaren? Nån som känner igen detta? Vad beror det på? Kopplade jag in det andra batteriet för fort kanske?
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Att en lampa blinkar är förmodligen en felsignal. Likaså att det luktar bränt
Jag tippar på att batteriet är skadat och kortslutet, trots att lukten kommer från laddaren. Hmm, men då det blinkade borde det inte laddat alls, och därmed inte lukta. Är batteriet svullet, uppblåst? Var det hett när du tog ur det? osäker
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Testat att ladda det första igen och se om du får samma resultat? Funkar det så är det antagligen det andra batteriet som är paj. Kan även testa dem båda i en annan laddare.
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Vad har du för laddare? Är det en billigare eller någon finlir? Jag antar att det är en modell billig eftersom du nämner blinkande lampor. Dessa är oftast inte super mycket att hänga i granen tyvärr. De är sälla helt rätt inställda ifrån fabrik och man får då öppna upp dem och kallibrera dem för hand själv för att de ska funka prima tyvärr. Detta kan vara ganska bökigt och omständigt då är det lättare med en lite mer påkostad laddare, gärna en "smart" laddare typ IMax B6 som är en helt reko laddare till typ samma pris du får en dålig laddare för i Sverige (om du köper B6an ifrån Kina d.v.s.) Billiga simpla laddare lönar sig tyvärr inte i längden för baterierna. Antagligen så har du brät din laddare när den skulle försöka ballancera upp dina celler i batteriet skulle jag tippa på.
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Det är nån lite billigare laddare från RS. Testade dock igen nu funkade det. Mycket lurigt. Ska dock testa batteriet i vapen för att se så allt står rätt till! Tack för alla svar!:)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori