Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 16:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Polarstar fusion engine
InläggPostat: 20 okt 2013, 01:28 

Förnamn: Peter
Efternamn: Widen
Tja , är lagom intresserad av en PFE (polarstar fusion engine)
Någon här på forumet som har vetskap / erfarenhet av detta system ?
lite frågor kring detta är ; vad är det för skillnad på Polestar ver1/2/3 osv ?
I vad för prislapp pratar vi om för ett kit / samt vart köper man det smidigast ?
Och sist men inte minst; Möjligt att montera i en G&G SCAR-L ?

Jag har googlat lite smått och förstod snabbt att det verkar vara lättare att installera en PFE i en bössa än en vanlig gearbox,

men vill gärna höra vad för svar ni kan hitta på mina frågor =)

Mvh widen

Inläggsrubrik: Re: Polarstar fusion engine
InläggPostat: 20 okt 2013, 08:37 
Användarvisningsbild

Jag har byggt i hop ett par, det är dock långt ifrån den dropinlösning man skulle kunnat hoppas på. Är inte riktigt i mål med min ännu. Att nozzeln kommer helt rakt är avgörande.

Detta system öpppnar dock möjlighet att köra långa orgapipor vilket inte är möjligt i en AEG. Responsen är också extremt fin.

Att tänka på är dock att i US så hypeas att denna lösning är helt överlägsen, det beror på ett fel i deras regelsystem/croning. Denna bössa tappar inte i FPS likt en AEG med tyngre kulor pga ökad luftmägd. Detta gör att den går för hårt men cronar in rätt med .20. Här cronar vi dock lite smartare med aktuell kulvik vilket är vad som är relevant.

Det du behöver utöver boxen är, regulator, slang, tank samt dykartub med fillstation. Räkna med runt 8-10k för kittet. Amped, Evike och Redline airsoft är bra att handla av.

InläggPostat: 20 okt 2013, 14:00 

Tack AEAN !

Så egentligen kanske Fusion systemet bättre än PTW systemet då ? Eller är det mer en smaksak ?

om man frågar om din åsikt AEAN, vilket är mest värt ?
En Ny Ptw
eller Polarstar fusion engine uppgradering ?

Enda som jag tycker är en "liten" nackdel med fusion engine är att man har den där slangen som "kanske" blir ivägen, eller finns de en bra lösning på det med ?

InläggPostat: 20 okt 2013, 14:11 
Användarvisningsbild

Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Widen skrev:
Tack AEAN !

Så egentligen kanske Fusion systemet bättre än PTW systemet då ? Eller är det mer en smaksak ?

om man frågar om din åsikt AEAN, vilket är mest värt ?
En Ny Ptw
eller Polarstar fusion engine uppgradering ?

Enda som jag tycker är en "liten" nackdel med fusion engine är att man har den där slangen som "kanske" blir ivägen, eller finns de en bra lösning på det med ?

En annan nackdel förutom slangen är ju att du måste ha med dig luft och ha tillgång till en kompressor. Och hur många skott räcker en lagom stor tub till?

InläggPostat: 20 okt 2013, 14:25 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Vad jag har sett av detta system så verkar det som nackdelarna väger över fördelarna. Så en PTW verkar helt klart bättre.
Men om man vill ha en bössa som är bra och rolig att spela med så är Tokyo Marui Next Gen det man skall ha.
Går snorbra, gött ljud, rycker lite.. Helt underbara.

Men har ju som sagt inte spelat med dem så vem vet, PFE kanske är så överdriver asbra att fördelarna väger över nackdelarna.

AEAN, du får gärna plika in med dina erfarenheter och ge oss en klar bild över detta relativt nya och underliga system.

InläggPostat: 20 okt 2013, 14:59 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Största fördelen med en PTW kontra en vanlig aeg är enligt mig:

*möjligheten att växla mellan m90 och m170 utan att behöva göra några uppgraderingar. bytet tar max en minut och görs enkelt i fält.

*responsen

*att allt är i "verklig" storlek. dvs inte överdrivet stora pistolgrepp och liknande.

Med det sagt så är PTW långt ifrån perfekta. Motorerna är hit-n-miss där vissa håller ett spel och andra i flera år (om de inte moddas) och hopupen kan vara allt från bra till värdelös.

Jag har inte ägt en P* men de verkar ha sina fördelar som ställbar rof och utg.hastighet samtidigt som du kan köra med aeg-hoppar. Du får en bra respons också (om den är i klass med ptw vet jag inte) men du tvingas dras med en lufttank och slang, och det är fortfarande en vanlig AEG externt.

Skulle jag köra P* så hade det nog i första hand vart till understöd.

InläggPostat: 20 okt 2013, 15:56 
Användarvisningsbild

Slangen till ryggsäcken är ett hyffsat stort problem, det går att lösa det gansla snyggt men det är lite struligt att ta på och av. Innan hade jag en alltid en massa saker jag behövde komma åt snabbt i ryggsäcken men det går inte nu. Storspel blir ännu svårare med stor rygga eller åka bil osv. Man märker dock inte av slangen så mycket när allt är på och man väl "krigar".

Fördelarna är självfallet ställbar rof och utgångshastighet + driftsäkerhet. Jag är dock inte säker på hur den lilla datorn som styr allt klar fukt. Men det ger sig under hösten. : ) Responsen är dock riktigt fin, bättre än PTW. Man kan även få en väldigt tyst bössa om mab kör med dämpare, vilket kan vara lite roligt.

Installation av denna är dock långt i från plug and play, speciellt om man vill att den skall gå bra. Om du ser det som en utmaning och är sugen så tycker jag att det är ett alternativ, om inte så kör PTW.

InläggPostat: 21 okt 2013, 07:11 
Användarvisningsbild

Jag kan självfallet visa upp vid tillfälle, bara att fånga mig på ett spel så kan ni få kika närmare på den.

InläggPostat: 21 okt 2013, 19:10 

Tack för Infon , jag kommer absolut knycka bössan för den en sekund och kika på den om man får ? =) hehe

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme