Ny teknik, ett gevär där du laser-målar det du vill skjuta på, och så skjuter bössan själv när den det är träffläge. Träffar tydligen rörliga mål på 1000 meter.
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Jag blev inte speciellt imponerad av detta vapensystemet, Dom dödar ju tex inte vildsvinen direkt utan hittar ju inte ens vildsvinet dom träffade. Och när dom skjuter på stillastående måltavlor så träffar dom ju inte speciellt bra heller.
Men jag kanske är väldigt arrogant och det är mycket svårare än det verkar men att detta vapensystemet skulle kunna ersätta en sniperutbildning har jag svårt att tro.
Sedan så kostar ju ett gevär 160000 kr i usa så med tanken på det priset så är jag inte alls övertygad.
Om dom kan beräkna vinden på ett bättre sätt i framtiden så skulle det nog dock kunna ersätta och minska inlärningskurvan för långa skott avsevärt.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Påminner lite om marknadsföringen runt t ex Masada ACR på Internet och genom vapenprogram på TV. Fina kollage, tekniskt snack men tveksamt förverkligande. Jag är skeptisk, extra så med tanke på att det är ett privat bolag bakom som vill attrahera intressenter.
Om inte annat känns det som att en kommersiell variant utav denna typ av sikten lär komma med ett mobilt operativsystem där jägaren sitter och spelar Angry Birds tittandes genom siktet.
Förnamn: Robin
Efternamn: Johnsson
[quote="Bork]
Om inte annat känns det som att en kommersiell variant utav denna typ av sikten lär komma med ett mobilt operativsystem där jägaren sitter och spelar Angry Birds tittandes genom siktet.[/quote]
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
giggiz skrev:
[quote="Bork]
Om inte annat känns det som att en kommersiell variant utav denna typ av sikten lär komma med ett mobilt operativsystem där jägaren sitter och spelar Angry Birds tittandes genom siktet.[/quote]
+1 till Borka (Y)[/quote]
Om ni kollar på youtubevideon jag länkade så sitter dom och utvecklar just sådant. Den spelar tex in dina skott så du dirket kan ladda upp dom på facebook osv. Dom utvecklade även appar så man skulle kunna spela med siktet.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Ännu ett tecken på hur "objektifierat" ett mål blir. Det blir mer likt ett spel än verklighet kanske? Vad som förr varit rätt personligt mellan skytt och vilt (det är ju trots allt något levande man tar livet av) blir nu en chans att visa sin score för polarna på facebook. Spännande hur man tar teknik och teknologi framåt, men, samtidigt inget för mig. He he
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori