Förnamn: Kristian
Efternamn: Bengts
Hej! Har precis inhandlat en ny Dream Army hopup och gummi, samt en ny tightbore (6.01) prec pipa. Nu är det så att mina kulor fastnar lite då och då i hopupen.
Lite bakrund till mitt problem:
Hade Cyma's orginal pipa i med nya dreamarmy hopupen, hade precis köpt ett nytt gummi som jag bara använt ett spel i orginal hopup. Så jag tänkte att jag inte behövde byta. Fick problemet som jag har nu med en gång, kulorna fastnade och jag tänkte att de va gummits fel. Åkte till Rödastjärnan och köpte ett dreamarmy gummi, smäcka i det, fungerade ändå inte och när ja kom hem så rasade kuggarna i min gearbox. Trodde att det var gearboxens fel att mina kulor fastnade så ja köpte nya kuggar o motor. Tänkte att när ja ändå är på g inhandlar jag en prec pipa med.
TL:DR Hade problemet med orginal pipa, bytte pipan till tightbore 6.01 (madbull). Problemet kvarstår. Någon som har en ide om vad som är fel?
Har en Cyma AK74 cm048, den med verision 3 gearbox.
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Funkar det fint med singelskott men inte full auto? Bytt till starkare batteri också nyligen? - Jag hade just det problemet och hade då också precis bytt gummi samt prec pipa det tog ett tag innan jag insåg att jag hade då också byt till 11,1 Lipo.
Förstod då problemet, magasinets fjäder hängde inte med så det blev att köpa kvalitetsmag och då var problemet löst. Kan det vara samma problem? - tightare pipa och bättre grep om kulan från gummit så mag-fjädern inte orkar med vid auto?
Troligt kombination av Hop-up och gummi som gör det för svårt/tungt att mata in en kula i loppet.
Testa att för hand trycka en kula genom hoppen, det skall bara här bara ett litet motstånd. Är det tyngre än vad din "tappet plate"-fjäder orkar trycka kommer bössan inte att mata.
Om det är detta som är problemet så¨finns lite olika saker man kan göra:
Lätt lösning: Testa olika gummin.
Lurigare lösning: Slipa ner hopp-gummits utsida jämnt i bakkanten, detta för att göra detta något mindre och på så sätt minska motståndet.
Förnamn: Kristian
Efternamn: Bengts
Sry för den sena uppdateringen och tack för era kommentarer. Jag provade med att byta tillbaka till mitt gamla hopup hus, då fungerade det bra. Misstänker att dreamarmy hopupen är kass.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori