Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 05:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Köpa vapen, fungerar dessa tillbehör?
InläggPostat: 11 jul 2013, 20:58 

Förnamn: Jacob
Efternamn: Engert
Tjenare igen, tänkte ta å äntligen köpa mig ett vapen och har i stort sett bestämt mig för en G36a från Umarex http://gunfire.pl/product-eng-1152195886-H-K-G36CV-assault-rifle-EBB-replica-TAN.html. Grejen är att man inte får med batteri, laddare etc, så jag undrade lite om det är någon som vet vilka batterier man borde köpa och typ av laddare.

Hade tänkt mig dessa batterier http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__37846__Turnigy_nano_tech_1200mAh_2S_25_50C_Lipo_AIRSOFT_Pack.html och den här laddaren http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=5548.

Verkar detta bra?

Tänkte även köpa med en fjäder med lite bättre spänst, kan man kpa vilken fjäder som helst eller måste den vara anpassad?

Inläggsrubrik: Re: Köpa vapen, fungerar dessa tillbehör?
InläggPostat: 11 jul 2013, 21:23 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Batteri och laddare borde funka finfint. Fjädrar är väl lättast att köpa anpassade just för att du oftast får en bra uppfattning om hur hårt de går. Det är ju inte särskilt dyrt att köpa t ex från Röda Stjärnan heller.

Sons of Fenrir

InläggPostat: 12 jul 2013, 08:11 

Förnamn: Jacob
Efternamn: Engert
Ok, men är det smart att skaffa ett batteri med högre kapacitet och lägre C-rating? Hur påverkas vapnet av C-rating?

InläggPostat: 12 jul 2013, 08:19 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
C är strömflöde. Batteriet du har länkat hade väl C-värde på 50 i burst och 25 i kontinuerligt flöde. Gott och väl att rocka fullauto magasin efter magasin :) Tror mina har typ 25 i burst och 15 kontinuerligt och de matar på bra.

Sons of Fenrir

InläggPostat: 12 jul 2013, 09:19 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
C är ett säkerhetsvärde som avgör hur hårt du kan pressa dina batterier utan att skada dem, det är inget uppmätt värde på samma sätt som volttalet på batteriet, utan är mer som en vägledning till vilka batterier du kan använda för vilken belastning. det absolut minsta du vill ha i en airsoftbössa är 20c på 1000mAh, om du pressar batteriet för hårt kommer det att expandera och till slut tappa märkbar kapacitet. vill du veta mer så läs på lite på olika forum.

Vill du ha en mer prisvärd lösning i din bössa rekomenderar jag LiFePo, de har en livslängd på ca 10 år jämfört med 2-3 år på lipo, dom är något större i storleken per cell, men det är det värt om man har platsen, sen har de 9.9v (precis lagom RoF) på 3 celler också, vilket enligt mig är helt perfekt. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html sånna kör jag i min pkm, ak och i min g36, funkar asbra om man har batteriet i kolven och pangar mycket, räcker till typ 5-6k boll med säkerhetsmån!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme