Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Vet någon vilken byggnad det var?
Sjukt tråkigt och otroligt onödigt - förstör för oss airsoftare och alla paintbollare som använder området! Får hoppas att det inte rivs utan att det faktiskt blir en upprustning, önska får man!
_________________ There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Sjukt jävla tråkigt. Förra helgen sov jag och några andra från Bogartpojkarna över mellan Fredag och Lördag. Vi väcktes mitt i natten av ett gäng ungdomar (5 st. 4 killar och en tjej) som spelade hög musik från sin bil och gick och tände en stor brasa i bussen på spelmarken. Vi tog dom på bar gärning och fråga vad fan dom håll på med. Dom var livrädda och bad om ursäkt och dom skulle aldrig göra om det. Jag sa till dom att gå och släcka branden och då sa dom till mig att dom brukar tända en brasa i bussen och att den släcks snart av sig självt
Nu ångrar jag/vi verkligen att jag inte tog registreringsnumret på bilen. Men det var en vit liten coupé bil med rätt bra ljudanläggning. Nu säger jag absolut inte att det skulle vara dom men ville bara nämna det och kommer även nämna det för ansvariga för uthyrningen imorgon. Kan vara värt att kolla upp.
Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
VSAF höll ju på att ta över bockaby men det var någon som ändra sig i sista sekund och tyckte det var en dålig idé för att det blev för mycket jobb.
Hade föreningar som Hallands Airsoft och VSAF gått ihop hade vi lätt kunnat sköta om och förnya bockaby. Dels hade det varit en självgående anläggning ekonomiskt med tanke på hur ofta anläggningen är uthyrd.
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Lord_Crimson skrev:
VSAF höll ju på att ta över bockaby men det var någon som ändra sig i sista sekund och tyckte det var en dålig idé för att det blev för mycket jobb.
Hade föreningar som Hallands Airsoft och VSAF gått ihop hade vi lätt kunnat sköta om och förnya bockaby. Dels hade det varit en självgående anläggning ekonomiskt med tanke på hur ofta anläggningen är uthyrd.
Låter som en bra idé. Värt att ta upp på något styrelsemöte kanske?
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Lord_Crimson skrev:
Det hade varit en idé. Var det något prat på hur mycket det skulle kosta att köpa/driva anläggningen?
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Tråkigt. Men samtidigt är Bockaby enormt risigt och i desperat behov utav att byggas om. Med det sagt är det knappast ekonomiskt försvarbart från vare sig företag eller allra minst föreningar i vare sig airsoft eller paintball-sammanhang att köpa loss marken och åtgärda skadorna tiden har låtit sig orsaka.
Jag antar att arrandera marken i Bockaby inte bör bli vansinnigt dyr sett till själva landsytan. Däremot blir kostnaderna för upprustning stor. Inte att glömma att det rör sig en hel del löst folk i området - så risken för skadegörelse är också påtaglig.
Min gissning är att byggnaden i Bockaby brann ned efter en slarvigt avslutad grillning i eller i kort omnejd till byggnaden.
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Gissar att det inte är långt borta att det stängs nu. När ingen sköter om det så förfaller det snabbt. Det drar tillsig slödder som förstör. Bocken är uthyrd nästan varje helg och hade pengarna återinvesterats hade det sett riktigt snyggt ut där. När jag pratade med räddningstjänsten sist fick dom in mellan 100 000 -150 000kr på ett år. Hade någon arrenderat det för ca 50 000kr/år så kommer man långt med återupprustningen med en budget på 50000-100000kr/år. Sedan lite ideellt arbete på det och den hade varit som nytt.
Synd att det kommer trilla ur våra händer och troligtvis snart läggas ner. (Jag gissar att något slödder tänt på, ingen grillar väll korv i en byggnad???)
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori