Förnamn: Jorgen
Efternamn: Smith
Hejsan Vi är två nybörjare på 30+ bosatta i Vänersborgsområdet som bildat ett tvåmanna sniperteam, men spelar givetvis med i "normal" gruppering... Spelare 1: Jag, förflutet som prickskytt i det militära, 38 år gammal om några veckor...Jobbar som personlig assistent/arbetsledare...I vapenarsenalen finns just nu ett Mauser SR Pro Tactical fullt uppgraderad, med 180-trim, Golden Eagle/Jing Gong SR25 semisniper, Jing Gong G36 semisnipermodell(skall ev. säljas?!) samt en backup cqb King Arms Magpul S&W M&P 15, KJW KP-05 Hicapa BB co2 sidearm... Vet att nybörjare avrådes från att köra sniper, men intresset är för stort att låta bli! Interceptorkopia-väst, uniform kommer, lutar åt Tru Spec multicamo... Spelare 2: Studerar till transportledare, vapenkännare...vapen : PTW M4A1, KJW 1911 sidearm, semisniper kommer när han fått bestämt sig för vilken!!! Molleväst med diverse fickor Båda har pistolskärp med hölster...
Tänkte åka och kolla den 30:e mars på Bockabyspelet där, om besökare är välkomna, annars Bergsjön i april...givetvis kommer vi till mässan i Gbg oxå!!! Tja, frågor eller annat är det bara att komma med, vi döljer nästan inget... Mvh, spelare 1 Jörgen o spelare 2 Johan...
Förnamn: H
Efternamn: A
Välkomna!
Interceptorväst låter lite osmidigt i och för sig för en sniper. Om det inte är försent att byta så rekommenderar jag en RRV eller någon annan chestrig modell.
Lycka till
_________________ “Any group is weaker than a man alone unless they are perfectly trained to work together.” ― Robert A. Heinlein, Starship Troopers
Interceptorvästen kanske inte är jättesmidig, men kollar på fler...kan ju användas när man inte kör sniper... Kom gärna med konstruktiv kritik, det välkomnas då även de här "gamla hundarna" kan lära sig nya saker!
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Välkomna!
Ni har redan läst och hört om vad folk i stort säger om att börja som just prickskytt, så jag ska inte älta det i onödan. Men om ni tänkt lägga krutet där var beredda på att lägga mycket tid och en del pengar på att få eventuella prickskyttebössor att prestera ordentligt. Att satsa på "semi-sniper" är onekligen en bra kompromiss, även om det också kräver en del finlir.
Var och hur hade du och din kompis tänkt spela, med fokus i CQB eller skog, eller lite av båda? Multicam-kamouflaged du nämner fungerar lika dåligt som vilket annat i CQB, så i Bockaby och på Container-spelen är det inga problem. Men i svensk skog är det bara ett steg bättre än UCP eller ett snö-överdrag de gröna månaderna på året.
För skogsbruk så titta gärna ett steg extra på en vanlig halvkomplett ghillie-dräkt. Kaxigt, markerar rollen tydligt och är väldigt anpassningsbart efter terräng - och kostar inte mycket.
Bra kan även vara att hålla utrustningen på en sparsam nivå. Köp någon chestrig eller en enklare stridssele så klarar ni er nog långt på det. T ex denna är en bra start - med plats för åtta magasin och lite annat krimskrams.
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Får väl hålla med Borka med att multicam fungerar rätt dåligt i skogen och att stridsele är att föredra när man går in i sniperrollen, Condor gör en stridsele jag själv inköpt och är riktigt nöjd med!
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Litet bildexempel på multicam i helt vanlig svensk skog (I Uddevalla om det räknas som vanlig )
Jämfört med tex UCP och Tigerstripe där så håller det sig rätt bra imo. Sen beror riggar o västar lite på vad ni skall köra, endast söndagsspel och panga så mycket plast som möjligt eller rikta in er mer mot milsim. Eller om ni bara gillar att efterlikna något
Är fallet just milsim/impression, titta upp lite vad dem ni försöker efterlikna använder. alla "RS" prylar är inte svindyra och kostar inte 4000kr. Annars kan man ju alltid köpa en dyrare kopia och låta bli att köpa 3st extra bössor som ligger i garderoben En flyye väst kostar tex inte mycket mer än en condor harness.
Annars är som skrivet innan RRV rätt schysst. Själv skulle jag nog gått på en Flyye 1961.
Bara min åsikt . Antagligen många som inte håller med mig. Men skulle hellre lägga 800kr på en Flyye 1961 i valfritt camoflage/färg istället för en Condor harness+ ett par fickor. Flyye har förövrigt väldigt bra kvalité på sömmar. Även väldigt bra färganpassning.
EDIT: Enl bilden så skall jag nog inte lita på mina kamrater! Ser lite halft hotad ut!
Som snippare som jag själv kört ibland gillar jag lätt , är det ett söndagspel så funkar det med ngn uniform å gillie över det. Går inte så många kulor som sniper och ev extra magg får lätt plats i uniformen, lite vatten i ngn vattenrygga platta å fina:) radio får lätt plats det med i ngn ficka, glöm inte sidearmen:) Ska ni köra milsim är det lite anorlunda och lämnar ordet till dem som sysslar med det
Mats
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Förnamn: H
Efternamn: A
Håll på det ni har så länge. Spela några veckor innan ni köper något mer efter ni känt på.
Sen när ni vet vad ni vill och om ni eventuellt vill efterlikna något förband ha så kör ni på kvalitétsgrejer. Om man ska köra US stil tex så går det att få tag på Eagle och med ännu mera tur LBT grejer billigt om man har tålamod på ebay. Det finns även helt ok kopior som kan vara väldigt lika RS.
Condor och annat som plockas från hylla i butik är bra att börja i om man inte redan har nått. Men i erat fall så har ni ändå redan något att börja så kör på det. Kan vara lärorikt att få svettas lite i en Interceptor, så att man forskar lite bättre innan man gör nästa inköp
MC är ok vissa säsonger (tidig höst, torra somrar, när det är många färger) så länge man kör på RS (vilket de flesta inte gör) men det kan vara dyrt. Nått issue märke eller Crye egna samt ur-tactical är bra. Det som är bra om man är sniper är att Issue-märkena är insektbehandlade så man minskar risken för att få fästingar.
US woodland är svårt att misslyckas med, funkar typ året om men kanske är lite tråkigt.
Om ni promt inte ska gå med i nått annat lag så kan ni köra på nått ultramodernt camou så som Kryptek Mandrake eller Pencott Green-Zone, ATACS-FG mfl.
Nu blev det iaf klart med camon, efter ha diskuterat med flertalet på mässan blev det multicamo av märket Helicon, köptes på Röda Stjärnan som var de som hade mest att erbjuda... Mässan var i övrigt hyffsad, dock avsaknad av variation på de fåtalet vapen som såldes, men beror lite på ens egna förväntningar. Vore kul om t.ex. ASG hade haft lite mer vapen och utrusning till salu till mässpriser, alla älskar fynd! Saknade också Tactical store, Airsoftbutiken, Malmö Airsoft m.fl. men de kanske bara inte ville komma trots inbjudan... Annars jättetrevligt och mycket beröm till de som anordnade, vet att det inte är lätt att dra ihop sånt här och förhoppningsvis växer det så vi fyller Svenska mässan om några år!!!
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Ja det var ju menat som ett litet skämt, inte att attackera ditt val av kamouflage, ber om ursäkt. Men med lite sanning i det ändå, i skogar som just bergsjön funkar multicam inte alls, sett några nissar med det och de kunde lika gärna ha på sig en tomtedräkt...
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Multicam är snyggt och jag skulle nog säga att det beror mycket på tillverkare huruvida det lyser upp i skogen eller inte. Äkta multicam som slitits lite och fått lite smuts på sig funkar helt okej även i skog
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori