Dra ur pipan en sväng skadar ju inte annars så är det bara att plocka ur batterierna och ladda dem (om det är lipo) eller lägga undan till nästa spel. Vårdar mitt kit extremt lite (kanske därför mp5an faller i bitar
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
En vanlig procedur jag brukar göra med en ny bössa är att rensa pipan. Ta piprensaren/läsktången du fick med bössan, fäst en liten bit fiberduk eller liknande genom och runt den svarta ögglan och kör ner detta försiktigt genom pipan. Tar du det lite extra försiktigt nedåt pipans slut (där hophuset så att säga börjar) så bör du kunna göra detta utan att behöva ta ur pipan ur bössan.
Men vanligt underhåll för en standard AEG är väldigt lättsamt. Skjut några skott semi innan du ställer av bössan och ta ut batterierna för laddning så är det nog rätt komplett redan där. Rensa pipan om du har god anledning att tro att du fått smuts eller mycket väta genom den.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Man får ett komplett gore-tex regnställ för under 1000. Jag köpte mitt för 700, och tillsammans med bra kängor och byxöverdrag (typ damasker över känga och byxa) kan jag stå i vatten utan problem. Bössan tål väta, utom att hoppen blir knasig, men skjuter man en svärm är det alltid nått som går rakt. Det är en grym känsla att få motion och ha skoj en dag när alla andra gnäller på vädret.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori