Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Min bössa skjuter 0,25 bollar i ca 110 m/s. Men för att få bättre prestanda borde man trimma lite så jag skjuter 0,45 i 130. Då kan jag fortfarande köra full auto och den tyngre bollen ger bättre precision. Eller är jag ute och cyklar nu? Är en sån uppgradering ekonomiskt försvarbar? Eller skulle det bli sjukt dyrt? Har inte varit med så länge......
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Om du vill spela med att automatvapen, alltså en typisk airsoftbössa som kan skjuta automateld, så får den inte vara starkare än att klassas som "Auto B".
Om du har en jättekraftig sniperbössa som endast kan skjuta 1 skott i taget, så får den inte vara starkare än "Bolt B".
Klassningen säger dig vilket säkerhetsavstånd du måste ha, dvs hur långt bort killen du skjuter på måste vara. Du får absolut inte skjuta på någon som är närmare än ditt säkerhetsavstånd.
Ju tyngre kulor du skjuter med, desto mindre hastighet får de ha (m/s) för att ha samma klassning i styrka.
Slutsats: Om jag gissar rätt så har du ett automatgevär av nått slag och vill kunna köra full auto. Om din bössa gör 110 m/s med 0.25g bollar så klassar den in snyggt på "Auto B" och du bör vara nöjd. Den får inte lov att vara mycket starkare än så.
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
I mån om att öka precisionen ytterligare så skall du nog titta på nytt hopup-gummi, kanske även ett bättre hophus och en bättre pipa. Det är där du får några sorts framsteg alls, alla kategorier. Att höja utgångshastigheten gör dig nog ingenting, om kanske inte t om skapar mer problem i och med att starka fjädrar sliter mer på de mekaniska delarna och ställer högre krav på att tätningen duger. Sedan förväntas du sämre hopeffekt.
Högsta utgångshastigheten du får ha med Auto B är 118,6m/s med 0.25g. Nästa steg är Semi, vilket medför att du enbart får använda Semi samt ladda magasinen med max 30 kulor*.
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Stämmer in i kören om nytt hopgummi och pipa. I samtliga AEGer jag kört har vart 100 trimmade men med en bra hop, och själv har jag aldrig haft problem med precisionen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori