Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 16:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Introduktion :)
InläggPostat: 05 mar 2013, 20:55 
Användarvisningsbild

Förnamn: ernes
Efternamn: handzic
Tjenare,

Merc023 kallas jag i de flesta kretsar men heter Ernes, jag blev introducerad för Airsoft kulturen av den person ni känner som Badger som råkar vara min arbetskollega. Jag var på mitt första spel nu på Container Yard Challenge med två av mina vänner. Jag blev helt såld, jag hyrde en G36a och tyckte den var rätt så skön och lira med fastän den var rätt så sliten, det märkte man.

Har anmält mig för When The War Begins den 30:e och imorgon ska jag till Rödastjärnan för att handla mitt första vapen, skyddsglasögon, väst och magasin.

Är det något jag missat som ni tycker jag borde skaffa mig så fort som möjligt?
Kläder tänkte jag handla nästa månad annars blir jag helt ruinerad haha :( dyr hobby har jag märkt.

Nu ska jag försöka korta ner detta en aning men jag har några frågor;

Vilka var era första vapen? Hur nöjda var ni med dom?
Jag hörde lite berättelser om tänder som blir bortskjutna nu när jag var på Cointaner Yard haha, tycker ni jag ska köra med någon slags mask i början? Det funderar jag väldigt mycket på!

Som slutord vill jag bara säga att de flesta jag träffa på Cointaner Yard var riktigt schyssta men det som jag blev lite besviken på är att vissa var Terminators och levde fastän jag sköt dom och sen vill jag be om ursäkt till de gänget med svarta kläder eftersom jag sköt med vapnet runt hörn på dom utan att titta ut, mitt första spel och jag gjorde fel, men jag vet om detta nu och det kommer inte upprepas!

Tack för mig!

Inläggsrubrik: Re: Introduktion :)
InläggPostat: 05 mar 2013, 21:05 
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Hej Ernes och välkommen!

Misstag sker, det är huruvida man lär sig av dem som avgör mest om man är en bra spelare!

Själv började jag för länge sedan med en TM aug, vilket säkert förvånar många. Jag är rätt inkörd på AK-systemet nuförtiden, vilket jag tycker funkar utomordentligt.

Hoppas du hittar något trevligt och att vi får se dig fler gånger ute i spel!

InläggPostat: 05 mar 2013, 21:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: H
Efternamn: A
Kör på Protechdent (heter nog SiSu numera) tandskydd. De är sjukt bra. Går att prata med och dricka osv.
VSAF säljer dom om jag inte minns fel, eller gjorde iaf tidigare.

köp här annars, jag rekommenderar VITA:
http://tandskydd.com/

Det ger väldigt mycket till spelet att kunna se ansiktet på de man spelar med. Eller iaf att inte illusionen förstörs med en konstigt mask av nått slag. kanske den största fördelen med Airsoft vs Paintball att man inte behöver mask. Vill man ha mer skydd i CQB (för att undvika sår i huden) så kan man kombinera med en Balaklava, och det ser fortfarande inte dumt ut.

InläggPostat: 05 mar 2013, 21:58 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Röda stjärnan har börjat sälja tandskydden http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... -vit-20306

Sen kan en "Hannibal Lecter mask" som jag kallar dem vara bra om man vill vara riktigt säker
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... svart-9370

Ute i skogspel kan tandskydd vara att föredra då avstånden oftast inte blir så korta där, men CQB så har jag börjat använda Hannibal Lecter masken

InläggPostat: 05 mar 2013, 22:45 
Användarvisningsbild

Tack för era svar,

jag tror det blir ett tandskydd, skyddsglasögon, Jing Gong G36KSD, väst och magasin, är de tillräckligt som "starter kit"?

InläggPostat: 06 mar 2013, 06:56 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Lägg några hundra på ett lipo batteri med laddare också om du har råd. Jag gjorde inte det när jag började för några månader sen och fick leva med att vapnet var grymt slött de sista timmarna på spel. Tror att man kan låta RS gå igenom och täta bössan också? Lika bra att ha det gjort ifrån början :)

Sons of Fenrir

InläggPostat: 06 mar 2013, 08:01 
Användarvisningsbild

Jag tänkte skaffa mig nytt hoppgummi eller vad det nu kallas, nytt lipbatteri och möjligtvis trigger MOSFET.

InläggPostat: 06 mar 2013, 09:35 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Hopgummin är ju billigt så varför inte. Däremot så funkade mitt orginal-gummi bättre än det nya jag köpte (har en Jing gong MP5). Om du inte har tänkt på det så köp en axelrem. Blir träligt att släpa runt på 3-4 kg vapen utan att ha viktavlastning efter en dags spelande =)

Sons of Fenrir

InläggPostat: 06 mar 2013, 10:28 
Användarvisningsbild

Jo iofs, axelrem måste man ju ha. Badger lånade mig sin axelrem på cointaner yard när han körde med sin kulspruta. Sedan körde han med sin m4 och då blev det jobbigt och bära på 3-4kg :( axelrem är nästan ett måste för att göra spelet en aning behagligare för sig själv.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme