Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 16:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: V.2 gearbox
InläggPostat: 12 jan 2013, 02:22 

Förnamn: Anders
Efternamn: R
Hallå, hade lite tråkigt idag så jag beslöt mig för att pilla upp min gearbox kollade lite videos på youtube som vanligt och när jag kände mig redo så satte jag igång. Allt gick kanon jag fick isär allting utan problem, tittad lite vad det fanns för kul där inne och pillade tillbaka allt igen på sin rätte plats. Men nu skjuter inte bössan.. :( det känns som att det kan ha någonting med motorn att göra, kanske att det inte sitter helt rätt eller vad som hellst för jag försökte att ta ut motorn och sätta i den igen då tryckte jag i den rejält och skruvade tillbaka allting igen. Han bara skjuta 2 skott och det tredje bra surrade litegrann så slutade det igen. Någon kunnig som har erfarenhet av detta eller är kunniga angående V.2 boxar hojta gärna till så att det löser sig innan söndagen hellst Yellow_Flash_Colorz_PDT_06

Inläggsrubrik: Re: V.2 gearbox
InläggPostat: 12 jan 2013, 02:54 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Prova att justera motorskruven lite :)

Kanske kan vara anti-reversal som hamnat tokigt också, många olika alternativ som alltid med airsoft.
V2 brukar inte vara så krångligt att meka med men är ju lite tight med tid innan söndag.

Se om du får ihop det men om inte så får du höra av dig, så kanske jag kan lyckas avsätta lite tid imorgon.

InläggPostat: 12 jan 2013, 03:45 

Förnamn: Anders
Efternamn: R
Ja men då måste det vara den anti reversal saken för såg att fjädern som
Den har för att putta in den mot kuggarna inte riktigt hade någonstans att hålla emot så den trycker inte mot kuggarna jusst nu. Trodde inte att det skulle göra så mycket så jag sket i det för tillfället hehe.
Tack så mycket men så himla akut är det inte det var bara en ny bössa som jag tänkte ta med till falkenberg och inviga men de skiter la sig om jag inte hinner titta på det imorgon och försöka komma på en lösning tack ändå för att du erbjöd att hjälpa till, det uppskattas :)

InläggPostat: 12 jan 2013, 10:52 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Inga problem :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme