Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 19:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rasad gearbox
InläggPostat: 29 nov 2012, 17:01 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Tyckte att min MP5a började bete sig illa efter spelet i söndags och hade idag isär den och kikade. Själva godset som utgör skalet till gearboxen är söndersprucket (typisk metalltrötthet) så gearboxen håller inte ihop sig själv. Som newb undrar jag: Vad göra? Lämna in delarna till Röda Stjärnan och be de skruva ihop skiten i ett nytt skal? Köpa nytt skal och bygga in alltihop själv? Köra på det billigaste och hålla tummarna eller satsa på lite uppgradering? :?

Sons of Fenrir

Inläggsrubrik: Re: Rasad gearbox
InläggPostat: 29 nov 2012, 17:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Kan du meka själv gör det i första hand, och då menar jag om du har erfarenhet av airsoftmekning, ska du byta box måste du kunna shimma och det är kanske inte det lättaste om man inte gjort det förut. nummer två är att få hjälp av någon annan som kan, och sist att lämna in den eftersom det klart blir dyrast (om du inte köpt bössan på stjärnan, har du gjort det nyligen fixar dom den nog gratis eller billigt). personligen hade jag kollat lite på kvalitén på delarna ifall något är slitet och uppat allt som ser slitet eller kass ut. bär i åtanke att skräpdelar ibland kan fungera bättre än "bra" delar trots att de kanske till synes inte borde det, detta är pga de små måttskillnader som är på olika märken, ibland har man tur och ibland otur. Jag skulle rekomendera att du köper en ny box och ev. en metalltandad pistong med bra pistonghuvud, sen kan det vara ok att byta hopgummi när man ändå håller på... och lite annat om man nu har plånbok för det.

se bara till att du inte köper typ classic army eller nån annan dyr skit.

InläggPostat: 29 nov 2012, 18:17 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Du kan ju alltid komma in och köpa ett nytt skal och göra ett försök att själv flytta över grejerna till det nya. Det hade varit väldigt nyttigt med den erfarenheten då du kommer att få se varenda del i boxen, även om det skulle gå åt helvete. Och får du inte ihop det kan du ju sen lämna in den så fixar jag det, om inte någon mysig själ på forumet hjälper dig.

Vi har Deepfire 6mm-skal på väggen för 299kr. Tänk dock på att det kan bli så att någon del eventuellt inte passar, exempelvis selector plate, för det blir gärna så när man blandar märken på V2-delar.

InläggPostat: 29 nov 2012, 19:07 

Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Trodde inte att Röda Stjärnan fixar trasiga vapen om det inte är garanti?

InläggPostat: 29 nov 2012, 20:21 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
De flesta åf brukar man kunna lämna in till. men för en timpeng :)

InläggPostat: 29 nov 2012, 20:42 

Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Jo men Lurvski mummla om att de inte gjorde det, endast uppgraderingar på fungerande vapen. Eller var det bara en miss kanske?

InläggPostat: 29 nov 2012, 21:16 

Knallar nog in imorrn och handlar, är ju ändå inte helt handikappad med mekanik. :roll:

Kanske man skulle kika på andra saker som man kan uppgradera eller så? Typ pipa och annat, vad säger panelen? Förutsatt att jag får ihop stackarn till skjutbart skick igen ;)

Sons of Fenrir

InläggPostat: 02 dec 2012, 10:59 

Efter första halvlek har jag lyckats flytta in allt i det nya skalet och fått boxen att skjuta utan gnissel, slir eller skrap. Fick ju då plocka bort vissa delar i deepfire boxen som hindrade rörelserna för JG-delarna. Nu, i andra halvlek så ska hela skiten in i bössan igen. Verkar ha tappat bort någon slags mellandel för eldväljaren som skjuter selector-plattan fram och tillbaka så får väl bli full auto-always om jag inte hittar den. Återkommer med slutrapport!

Sons of Fenrir

InläggPostat: 03 dec 2012, 12:56 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
eXedit skrev:
Jo men Lurvski mummla om att de inte gjorde det, endast uppgraderingar på fungerande vapen. Eller var det bara en miss kanske?

De lagar endast vapen köpta hos dem, det var det svar jag fick när jag mailade dem.

InläggPostat: 03 dec 2012, 13:42 

Så, varit ute och provskjutit i snön och upplever att vapnet går längre och det låter på nåt vis inte lika sladdrigt vid skott. Så gearbox-ombyggnaden måste ses som lyckad tror jag! Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

Däremot så verkar hopupen bete sig lite underligt. Vid mag-byte så går de första 3-4 kulorna riktigt kort och sen går det fint, om än ojämt. Som om hopen nollas vid mag-byte och sedan kommer ikapp, men inte riktigt, så att säga. Kan det vara gummit som är kallt och inte tar ordentligt eller ligger problemet i hophuset?

Sons of Fenrir

InläggPostat: 03 dec 2012, 15:50 
Användarvisningsbild

Kallt gummi gör precis så, du får alltså ingen hop-verkan på de första kulorna. Det är oftast en fördel att satsa på ett ganska mjukt gummi, speciellt vintertid.

InläggPostat: 03 dec 2012, 17:19 
Återförsäljare

Förnamn: Roda
Efternamn: Stjarnan
För att reda ut oklarheterna om vad vi gör och inte med airsoftvapen:

Reparationer - vi lagar i dag endast vapen som är köpta i butiken. Det kan på sikt när butiken är uppe och rullar bli så att vi tar in fler vapen än så.

Uppgraderingar - vi håller på att utforma en uppgraderingstjänst där du kan komma in med bössan, fylla i en blankett med hur mycket bössan ska chrona och vad som ska installeras, och sedan meddelar vi dig när bössan är klar att hämtas. Vi har inte rent officiellt lanserat tjänsten, men Skepparn har smygstartat med trimmandet vid ett par tillfällen ändå.

Överlag är det egentligen bara att fråga om det är något som du behöver ha hjälp med, men så här i uppstarten av butiken tar det lite tid att gardera sig med alla reservdelar som behövs. För att hålla de låga priserna vi har så medför det ofta långa leveranstider från våra leverantörer, plus att Stockholmsbutiken håller på att flytta vilket tar tid från våra inköpare.

Mvh, RSM Göteborg

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme