Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 16:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 62 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ta träff
InläggPostat: 26 nov 2012, 21:09 

Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Det är inte alla som vågar göra så att de frågar om de kan hänga på någon. Skulle vara mycket lättare om de som kunde tog det initiativet.

Menar inte att de letar upp, det bara blir så.

InläggPostat: 26 nov 2012, 21:49 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Jag kom ihåg mina första spel. Sköt min första motståndare på 3:e spelet, blev sedan massakerad av en kille med en minigun. jag hade en kass M14 som bara gick att skjuta semi med. hade 10 bulor i huvudet men var lycklig över min träff, en härlig känsla.

Det tog nog ca 10ggr att börja få lite koll på terrängen, och kunna utnyttja den till sin fördel (ibland). Sedan åkteman ändå på stryk, för att dom erfarna hade mer knep i sin bakfickaficka än jag. Att se och dra lärdom om hur andra lurar dig lär man sig mycket av. Försök att göra det oväntade.
Ett misstag som nästan alla nybörjare gör är att det är för mycket lattio-lajban och flams. Om man ska bli duktig så måste man konsentrera sig på att lösa uppgiften. Snacka med han som tog dig, fråga hur han tänkte och hur han planerade att lura dig. Ibland är det ren tur

Sedan är detta en materialsport, bäst vapen vinner oftast. Kommer ni som en grupp är det mest boll i luften som gäller, med aggresivt spel behåller du initiativet och skapar kaos hos motståndaren, även om du förlorat mer gubbar i början.

Var kall, ligg kvar, dold, vänta tills säker träff. skjut inte förtidigt. När du röjt din postition var snabb, förflytta dig hela tiden i sidled, hitta luckan för att flanka (eller säcka som vi säger).

Rorlighet, rörlighet...

Vi kan säkert hjälpa till med vår erfarenhet. Vi är på samma sida. När ni varit med en tid kommer ni att åka på storspel, en ny dimension inom airsoft. det brukar vara vsaf i en av falangerna och vi brukar vinna. Vi erfarna behöver er nybörjare för att fylla på och behålla vår position som den absolut bästa föreningen i sverige.

Lycka till gubbs :-P

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 27 nov 2012, 21:23 

Förnamn: B
Efternamn: E
Tänkte bara börja med att säga, att det är obehagligt att bli utpekad som ett problem som skall uteslutas, "de erfarna".

Med det sagt så vill jag beskriva lite vad vi är förnågra i stridsverket. Vi består att de tidigare lagen Dräpers och Maskineriet. Vi i dräpers har alltid så länge vi har spelat försökt att ta väl hand om nya och visa er hur vi spelar och vad vi tycker fungerar och är roligt. Vi har hållt i träningsdagar, spel och skapat en organisation som syftat till att skapa god sammanhållning, ta hand om nya och skapa nya lag. Detta projekt heter vänner. Numera är vänner en sammansättning av lag som blivit erfarna genom att spela tillsammans och mot varandra. Vi har varit 115 personer i denna organisation men det var för flera år sedan. Tillsamans åker vi på storspel och är en stark faktor inom storspelsscenen i Sverige. Jag hoppas att det dyker upp flera lag framöver som finner att detta kan vara något att hänga med på.

Vi fortsätter att ta väl hand om de som hamnar i vårt lag på de spel vi kommer på. Ni som har spelat med oss hoppas jag har uppskattat detta, det har vi gjort.

Problemet har varit att det inte har funnits några andra lag, ute på spelplan, som vägt upp detta på länge. Detta är ett problem som vi inte helt varit medvetna om för en nyligen, även om vi har kunnat ana detta.

I söndags arrade jag ett uppdragsbaseratspel, där mycket krut lades på att skapa ett spel där båda sidor kände att de spelade på lika villkor. Jag hoppas att ni som var med tyckte det var kul. Jag tycker att även söndagsspelen skall vara trevliga att komma på för alla inblandade, både gällande upplägg av spelet och lagindelningen.

Vi i stridsverket vill inte se en delning av airsoftscenen, vi vill jätte gärna spela både med och mot nya som erfarna spelare och lag. Vi vill också dela med oss om vad vi kan och vad vi tror är ett vinnande koncept. Att vår scen håller god kvalitet ligger i allas vårt intresse och jag hoppas att ni som spelar på lördagar jätte gärna kommer och spelar på söndagar med oss andra också.

När det gäller att bryta upp grupperingarna i safezone äger vi alla det problemet. Det är inte lätt för oss som har spelat ett tag att bara börja prata med vem som helst om vad som helst. När människor står i en grupp är det väldigt svårt att försöka komma in i dessa grupperingar. Det handlar mer om sociala färdigheter än om spelerfarenhet. Självklart är det ju så att om man är erfaren så har man mycket gratis i denna situation jämfört med någon som kommer själv för första gången. Jag har viljan att göra det, men upplever också det svårt att bara gå in i en gruppering och samtala med er nya som jag inte känner.

OBS! Det som gör att vi är framgångsrika är lagarbetet. Vi kommunicerar och strider som en enhet. När vi skjuter, skjuter många på samma mål vilket gör att vi kan förflytta oss närmre eller flanka målet och nedkämpa det. Det finns många som matchar oss i individuella egenskaper, det fins flera som är bättre än oss i de individuella egenskaperna. Det finns dock få som strider som en enhet på det sättet som vi gör. Det är detta som gör att vi är framgångsrika, det är det som gör att vi kan plötsligt dyka upp.

InläggPostat: 27 nov 2012, 23:12 
Användarvisningsbild

Förnamn: inte
Efternamn: intresserad
håller helt med dig där bennyray., att lägga initiativet på någon annan att ta kontakt är inte rätt. då vi alla har olika bra sociala förutsettningar. och som du sa. inte det lättaste att komma in i en grupp med nya folk.

jag har själv inte spelat med er i stridsverket. men har mött er vid flera tillfällen. och som du säger. det är inte pga er som individer som ni är så bra. utan som en hopsvetsad krigsmotor som reagerar direkt och precis på hur ni ska agera :P

jag kan även tänka mig att det måste vara tråkigt för er att nästan aldrig ha något större motstånd på spel.

så jag hoppas vi snart får en lika bra sammansvetsad grupp av os gröngölingar :D så ni får lite mer att arbeta mot :D

och jag måste bara tillägga att jag inte ser er som ett problem.
men som någon nämde i tidigare inlägg. ''ibland går det för snabbt för att man ska hinna ta lärdom av händelsen''

och tyvärr finns det alltid någon som kommer känna att allt gående fram och tillbaka till spawn inte är värd pengarna vår fina hobby kostar.

så jag röstar för fler spel där vi kör uppdragsbaserade spel på fler än två lag.
för trefrontskrig, IS THE SHIT :D

InläggPostat: 28 nov 2012, 09:03 

Det känns som stort ansvar för detta läggs på våra axlar och vi har börjat diskutera hur detta skall lösas. Kanske dags att dra igång träningsspel, att vi i stridsverket tar ansvaret för resp. sida och styra upp dessa så att alla får komma till sin rätt. Vi kommer nog att hålla i fler spel framöver där vi kommer att försöka fokusera på att alla skall känna sig välkomna, är delaktiga i scenariona, skapande av struktur osv.

Det är just struktur som jag tror är a och o. Jag har vid många tillfällen tagit hand om nybörjare och lett dem, med mycket gott resultat. Det har inte spelat så stor roll alla gånger om vi mött erfarna eller ej. Det enda som betyder något i långa loppet är om motståndarna har en egen struktur och en plan eller om det är individer som strider för sig själva. Individer kan man med några uppstyrda spelare alltid nedkämpa, en enhet är mycket svårare att komma åt.

InläggPostat: 28 nov 2012, 11:21 
Användarvisningsbild

Förnamn: A
Efternamn: T
Får väl lägga min 2 cent här också, även om jag varit väldigt inaktiv under 2012 pga av sjukdom. 2013 blir nog roligare. Hur som helst, Träfftagandet är ju viktigt det kan nog både gamla erfarna spelare och nybörjare hålla med om, bättre att ta en för mycket, än en för lite, men i ögonblicket när det händer så kan det vara svårt att urskilja en träff eller en rikoschett, skulle man "inte" ta den träffen, på något sätt, utan fortsätter, så kan man ju snällt och vänligt efteråt om diskussion uppstår, prata om det, Sen själv som erfaren spelare, så är det inte alltid lägligt att skrika för mycket heller man vill inte avslöja sina positioner för mycket utan man väljer hellre att skrika träff en gång högt, och sen vifta med sin dödsdunk, som alltid ska vara med, dock fortsätter folk att skjuta. Vilket som överstående sätt i stridens hetta gör att det lätt kan bli ett "rytande" från oss som gör det på det här sättet, men för guds skull bara ta det, och låt det vara, men självklart ska man inte gå o hålla på agg, det är riktigt kass.

Sen det här med lördags spel och söndags spel, personligen tycker jag att man ska spela med alla, oavsett, dag, man ska inte göra skillnad på människor, då kan vi likaväl göra något annat, denna hobbyn är för alla som är 18+ och alla är vi olika, alla spelar av olika anledningar.

Sen så kan man ju räka med att en bössa som är av std utförande eller otrimmad, inte alltid gör sig så bra, då skytten många gånger upplever att den når fram, men den egentligen inte gör det, och tillbaka får sig en svärm av en trimmad bössa, man kan inte sätta all tillit till sitt vapen. Precis som Appslapp sa, man kan fan missa på 5 m med sidearm, eller primär också, ibland kan man vara med om konstiga saker som fan är sjukt underliga.

Vänliga hälsningar Anders "DiRz"

"Work out your own salvation with fear and trembling."
Philippians 2:12

BOHICA

InläggPostat: 28 nov 2012, 14:06 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Ett icke-problem tycker jag faktiskt. När jag började gick det pissdåligt och blev skjuten betydligt många gånger fler än jag fick skjuta någon, precis som det är för alla andra oavsett vad man ger sig in i. Sen lär man sig genom att hänga på de som kan eller fundera och öva själv, och sen går det bättre.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är riktigt dåligt att dela upp spelen på lördag/söndag. Alla ska spela ihop.

Mvh skepern

InläggPostat: 28 nov 2012, 17:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Jag vet inte riktigt, men jag tycker nog att nybörjarspel mer utformade som en kurs eller nåt skulle kunna funka. vad jag baserar det på är att om man kollar på de flesta andra hobbyer eller sporter som finns, från boxning till warhammer så kan man ofta i en grundläggande kurs lära sig det mesta man behöver för att hyfsat kunna utöva hobbyn/sporten. att gå rakt på sparring mot de som hållt på ett tag utan att ens veta hur man kontrar en jab känns ganska meningslöst.

Sen å andra sidan lär man sig förr eller senare ändå, och även om man har kursspel eller något liknande så borde man absolut gå på söndagsspel också, åtminstone efter några spel. Jag tror att nybörjarspel med fokus på inlärning är väldigt bra för att folk enklare ska komma in i sporten/hobbyn och stanna, som någon/några nämnt är det många som kommer nån gång och sen aldrig mer, jag skulle gjort samma sak om jag fick sparra mot någon av de bästa på boxklubben när jag började, det hade varit så nedslående att jag hade nog aldrig brytt mig om boxning igen. Visst vissa personer hade säkert blivit drivna av det istället, men vi är alla olika och därför tror jag att det är bra med nybörjarspel, för att de som inte vill bli överkörda i början ska ha en chans att lära sig.

InläggPostat: 29 nov 2012, 00:55 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: S
Mina personliga erfarenheter i frågan om gruppens vara eller icke vara är följande.

Ifall jag lirar omkring själv i skogen så har jag kunnat ta mig an i stort sett vilka grupper som helst. Det finns i stort sätt alltid tillfällen där du kan utnyttja terrängen för att skapa lägen där du får överläget och kan ta ut 1-2 stycken åt gången. Anledningen till detta är att jag oftast vet vad jag själv håller på med och kan ta snabba beslut och agera på dessa.

Ifall man skulle lägga till en till av mig själv som jag kunde kommunicera med per telepati så skulle våran effektivitet säkerligen öka mångdubbelt.

Ifall jag å andra sidan skulle försöka samarbeta med någon annan random snubbe som var precis lika erfaren som mig själv men som saknade ett effektivt sätt att kommunicera eller stred på ett annorlunda sätt så skulle våran effektivitet devalveras till en nivå långt under vad vi kunde åstadkomma enskilt.

Ifall man sedan la till 3 nya individer som inte var samtränade så skulle varje ny man räknas för vad han kunde bidra med i direkt eldkraft. Inget mer.

Mao så är 5 dåligt samtränade individer i grupp betydligt sämre än 5 stycken som strider bra enskilt.

Ett samtränat stridspar kan vara minst lika effektiva som en full grupp av icke samtränade personer. En hel samtränad grupp på 5 person är sedermera något som inte kan matchas i bergsjön idag.

Med lite enkel matte så kan man då kunna räkna ut vad som skulle krävas för att balansera spelen.

Mitt förslag är att Lördagsspelen öppnas för alla men att man i så fall får ställa upp enskilt utan krav på att få spela i någon speciell grupp. Där allt fokus läggs på att balansera spelen. Söndagsspelen kan fortsätta vara ett ställe där lag möts för att träna inför diverse storspel.

Grupper kommer ändå formas och om somliga individer finner att de spelar bra ihop så kan dessa testa sin lycka på Söndagarna.

Personligen så har jag funnit att sniper endast fungerar effektivt som understöd till en fungerande grupp, jag kommer troligen att lägga snipern på hyllan snart och börja antasta grupper med AK`n igen.

InläggPostat: 29 nov 2012, 06:27 

Jag tycker att oavsett när man spelar skall man kunna vara med och ha något att hämta. Uppdelningen med lördagar som mindre uppstyrda spel och söndagar mer uppstyrda spel kanske är bra. Men även om man som helt ny kommer på ett spel på söndag måste man inkluderas och i viss mån måste spelet anpassas efter de som är där, så att man inte känner att man inte har något att hämta.

InläggPostat: 29 nov 2012, 10:00 
Användarvisningsbild

Inget i världen är konstant.......5 någorlunda ihopspelade gubbar (nya som gamla) spöar vilken enskild "elit :roll: " spelare som helst.

Det lönar sig att försöka spela ihop i AS , precis som i fotboll och vilken annan lagsport som helst...vilket AS är till 99,9%

Paradoxen i AS är att man både kan välja att spela "själv" och spela i ett lag/löst sammansatt gruppering. Detta för med sig både för och nackdelar...dessa får man snällt leva med om man gör medvetna val som mer erfaren spelare.

Som ny spelar skall man självklart få möjligheten att spela i grupp med mer spelvana människor för att själv kunna bestämma vilket val man vill göra.

Det är inte fråga om gruppens icke vara eller vara......AS består av minst två grupper som kämpar mot varandra..inom dessa grupper finns både lag/gruppering och enskilda spelare som måste samarbete mot den andra grupperingen i olika scenarion.

Det kommer alltid handla om gruppdynamik i slutändan...såvida man inte kör spel där alla är mot alla.

Balansera grupperingarna, ta med nya spelare som får spela med lag/grupperingar som är spelvana.......och ha en positiv attityd när nya spelare är med.

InläggPostat: 29 nov 2012, 15:25 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: S
Jag tror att detta kommer bli bra. De flesta verkar ha bra ideer som syftar till att öka spelupplevelsen för så många som möjligt. Det viktiga är att inte bli nöjd med första bästa förbättring utan att fortsätta utveckla spelen.

Min tanke med att ha Lördagsspelen för de "oorganiserade" är att det finns två olika grupper av airsoftspelare. Folk som gillar Milsim i olika utstreckning och de som bara vill ha en slags RL upplevelse av Counterstrike.

Desto fler som finner spelen roliga desto fler medlemmar kommer vi få, desto fler medlemmar vi får desto större resurser får vi för att göra spelen roliga.

InläggPostat: 29 nov 2012, 20:35 
Användarvisningsbild

Förnamn: inte
Efternamn: intresserad
måste bara säga att av allt jag läst än så länge, så är det ingen som riktigt frågar sig vad vi nya spelare känner...

för vad jag förstår så handlar det om en förening. och en förening är inget utan sina medlemmar. så om det ska tillkomma nya spelare får man ju ge dom vad dom vill ha. och vad jag förstått från vad man läst och hört ute på spel... har det varit ganska dött på värvningsplanen, till dessa lördags spel började för några veckor sen.

så något måste vara rätt med nybörjarspelen.

och för att avsluta ett återkommande ämne... ingen har blivit portad från att spela på lördagarna. bara man förvarnar per PM så tror jag inte det ska vara några problem att komma och lära upp och ge tips. oavsett hur rutinerad man är som spelare

jag ser bara fördelar med att dela upp oss. för när folk känner sig säkra på mark och tekniker, så kommer dom söka sig efter svårare utmaningar.

InläggPostat: 29 nov 2012, 20:39 
Användarvisningsbild

Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
fel, skickar pm.

www.virus-airsoft.org/

InläggPostat: 29 nov 2012, 23:57 
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Jag var den som tog initiativet till lördagsträningsspelen från början även om min vapendragare Borka praktiken blev den som hållit i alla hittills.

Syftet med detta var verkligen aldrig att göra en splittring i ett A och ett B-lag. Tanken var att lördagens nybörjararrangemang skulle vara korta övningar, inte en ersättning för söndagsspel.

Anledningen är att vi just nu har ett inflöde av helt nya spelare som vi aldrig tidigare sett. Tidigare har vi kunnat organisera upp sidor med den procenten erfarna vi haft. Vi har hjälpligt kunnat staga upp dessa sidor så att de inte kollapsar fullständigt.

Vi börjar nu få ett problem att lyckas med detta, vilket vi håller på att försöka åtgärda.

Därmed vill jag verkligen understryka att det INTE på NÅGOT VIS är de erfarna i den här föreningen som är något problem. Det är de som kan utmana de nya att utvecklas, och utan dem blir spelen lätt ett myrornas krig.

Det är inte heller PÅ NÅGOT VIS de nya som är problemet. Det är de nya som är föreningens framtid och det måste finnas rum för en framtid där någon elittränar varje vecka, medan en annan spelar en gång om året för att få se lite skog.

Det enda sättet att nå hit är att börja med ömsesidig respekt. Så fort man eller någon annan delar in en i en kategori; nybörjare, veteran, pensionär, så är det lätt att man känner sig som grupp påhoppad av andra grupper. Klyftor bildas och de övriga grupperna blir främlingar. Hotet växer. Klyftan växer.

Jag hoppas att alla vill ta till sig ett synsätt; titta inåt. Sluta med att fundera på varför de andra inte tar träff eller följer scenariets regler. Se spelet som en utmaning för dig, inte en uppvisning för att imponera på andra. Förhoppningsvis slutar du hitta fel i andra och blir beredd att sträcka ut en hand, och acceptera att personen mitt emot dig är en airsoftare, som du. Liksom du har han sina svagheter, kanske känner han träffar dåligt, kanske fuskar han rent av, men det är hans problem och hans utmaning. Det gör bara din utmaning svårare men utan svåra utmaningar, hur skall du då utvecklas?

Det finns givetvis gränsfall, när scenarierna blir lidande eller kanske någon någon gång i framtiden får för sig att fuska sönder ett spel. Kanske vill du bara upplysa om att du noterat att någon sällan känner vad du tror är träffar, kanske för att han har en ghillie. Prata med organisatör under organiserade former så denne kan styra upp spelet, och prata med den berörde direkt, på tu man hand, i lugn och ro och med en öppen ton.

Allt vi behöver göra är att minnas att vi trots allt alla är vuxna och agera därefter. Vuxna som leker cowboys och indianer. Så jävla fett..

Till sist vill jag bara säga att jag har gott hopp om att lära ut en enkel princip som gör de flesta hopslängda grupper hyfsat effektiva och svårsplittrade: Flytta gruppen i öppen terräng och håll avstånd till skydd där fienden kan vara. Ganska enkelt, men som ny lär man sig att spela själv och då är det effektivast att röra sig i skydd. En grupp som rör sig i skydd splittras nästan obönhörligt vid strid. Men det är en separat analys som jag någon gång skall posta i en egen tråd så snart jag formulerat den.

För att summera: Vi ser att det finns ett problem; vi försöker göra en korrekt analys av orsaker och samband för att genomföra passande åtgärder för att avhälpa problemet. Jag har personligen just nu gott hopp om att kunna nå dit, men under tiden måste vi be alla medlemmar om att lägga extra omtanke om varandra och ge varandra mer tålamod och utrymme än vi haft det sista.

InläggPostat: 02 dec 2012, 15:37 
Användarvisningsbild

Förnamn: Sebastian
Efternamn: Faltin
eXedit skrev:
Nu kommer jag att dra alla över en kam och kanske ta i lite väl hårt men jag hoppas att ni fattar vad jag är ute efter.

Problemet är inte ojämna lag, problemet är att de erfarna mejar ner nybörjarna för att sedan kämpa lite mot varandra.

Sedan det här med segregationen så är det kanske inte bra men ett nödvändigt ont. Ponera följande scenario: Du är helt ny har aldrig spelat tidigare, inga kompisar som kör eller något men har hört talas om det ofantligt coola hobbyn airsoft. Du bestämmer dig för att testa och ger dig ut på ett söndagsspel, där du sendan spenderar 5 timmar med att bli ägd av folk som har spelat i typ 10 år.
Hur stor är sannolikheten att du sedan kommer tillbaka?

Personligen tycker jag att det är lite upp till de som vet vad de pysslar med att ta hand om alla stackar vilsna nykomlingar om man vill att hobby ska växa. Jag menar hur brukar det se ut när man kommer ut till ett söndagsspel? Stridsverket, fd FPJ och Virus hänger i en klump och de håller sig i den klumpen, någon kanske snackar lite med Borka eller sPunk.

Förlåt mig men jag förstår verkligen inte hur du kan sitta och anta saker som du klargör för mig att du inte har någon som helst aning om..

Jag kan nog tala för hela min grupp (virus) och även resterande lag när jag säger att vi inte har några "problem" med att ta hand om nykomlingar. Tvärt om, vi alla har varit där och vi är ute i skogen för att ha kul tillsammans inte för att starta löjliga "flame wars" på föreningens forum. Jag håller mer än gärna någon i handen varje helg så att det bidrar till fler spelare, mer spel och även större spel och en bättre förening.

Att vi sedan hänger i en klump? självklart så möts vi upp i safezone och pratar med varandra etc, jag förväntar mig att du har samma relation till dina vänner och jag förmodar att du vill spela med dina goda vän "jörgen" när ni kommer ut också.

Vi har INGA som helst problem med att dela upp oss och spela mot varandra, mot stridsverket eller något annat. Vi tycker inte det är roligt att mata er med kulor så det slutar med att folk åker hem. Självklart vill vi ha motstånd!

Västsvenska Airsoftföreningen (VSAF) är en oberoende, demokratisk och ideell förening som syftar till att främja Airsoften i allmänhet och organisera spelare i Västsverige i synnerhet.

När det gäller nybörjarspelen så förstår jag vad Spunk har i tanke. MEN! _ALLA_ skall vara välkomna på samtliga spel som arrangeras under VSAF, det är meningen att alla skall ha det roligt och få en kul upplevelse. Jag personligen spelar gärna mer än en gång i veckan och ibland är de så illa som att de kommer upp ett spel på tre veckor eller så som min situation är där jag endast kan spela 2 helger i månaden pga jobb.

När jag säger att alla borde vara välkomna på även lördagar så sitter jag inte och säger att alla "oldies" spelar mot de nya, vi delar upp oss och gör något bra av det hela. Givetvis kan vi diskutera trim och köra någon form av begränsning på tex max CQB trim och inte att vi har 1 timmes spawn eller något annat löjligt som det var för ett par veckor sedan så att man fick sitta hemma istället (en bestraffning för att vi var något mer erfarna).

Till er som är nya, Välkomna jag heter Sebastian och jag bits inte för att jag spelar i Virus eller har spelat i x antal år. Jag hoppas vi kan ha det trevligt alla tillsammans hädanefter.

Over and out.

PS: Läs allt jag skriver med ett leende på läpparna, jag är inte otrevlig :)

InläggPostat: 02 dec 2012, 21:14 

Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Jag tror säkert att varenda en av "er" kan tänka sig att hjälpa folk, det är inte så jag menar. Men faktum kvarstår att jag har spelat sen i Maj och den enda som jag har någon som helst uppfattning om är BadBadger(tycker han är trevlig och mysig)... och dejan såklart men han är svår att undvika av olika anledningar :P
Sedan visst, det kanske är mig det är fel på.

InläggPostat: 03 dec 2012, 01:33 
Användarvisningsbild

Förnamn: Sebastian
Efternamn: Faltin
eXedit skrev:
Jag tror säkert att varenda en av "er" kan tänka sig att hjälpa folk, det är inte så jag menar. Men faktum kvarstår att jag har spelat sen i Maj och den enda som jag har någon som helst uppfattning om är BadBadger(tycker han är trevlig och mysig)... och dejan såklart men han är svår att undvika av olika anledningar :P
Sedan visst, det kanske är mig det är fel på.

Men du kan inte sitta och slänga ur dig saker för att du nu inte har fått någon uppfattning om folk, då får man väl se till och gå fram och prata med folk och socialisera? du kan inte även här förmoda att samtliga spelare skall ta sig fram till dig och prata med dig. Ibland ligger saker och ting i den enstaka individens intresse. Självklart får du en bra uppfattning om Robert för att du har kommunicerat med honom, vi alla är trevliga och roliga gubbar.

Det gäller att ge och ta lite, som jag har sagt tidigare vi bits inte. Jag tänker inte sätta mig ner och skriva hur du skall ta kontakt med folk och socialisera för det känns bara absurt, men du kan ju börja med ett Hej.

Jag vill inte se några med påhopp gällande Virus, FPJ, Stridsverket eller någon annan heller för den delen och jag kan avsluta med att VI om NÅGON ser att denna hobby växer och att nya människor ansluter sig men att börja placera folk i olika fack till höger och vänster gör det inte lättare för varken ny som gammal spelare.

Vi alla är som sagt ute för att ha det kul, vi har spenderat tusentals kronor och tid på vår utrustning och hobby och JAG om inte annat KRÄVER valuta för mina pengar och spelar bäst fan när jag känner för det (Och "200ggr" vi är alla villiga att förbättra spelupplevelsen för samtliga spelare och inte en specifik grupp)

InläggPostat: 03 dec 2012, 10:45 

Är det dags att låsa denna tråden?! Lös era konflikter över pm, ring eller på spel.

Det är väldigt svårt att över ett forum diskutera när det blir känslosamt, mycket missförstås lätt. Det blir lätt dålig stämning. I söndags löstes de missförstånd som låg tillgrund för att denna tråden skapades. Vi hade jätte god stämning både nya som gamla. Vi är på rätt spår och vi som var där anser att vsaf går mot ett mycket positivt 2013.

InläggPostat: 03 dec 2012, 11:24 

Förnamn: Mats
Efternamn: Larsson
jo håller med känns som syftet har fått spelrum och efter det har det spårat ur med div trodda påhopp och annat
jag startade denna tråden av en situation som uppstod som nu är löst på bästa sätt. jag har aldrig haft i syfte att gnälla på ngt spec lag eller sammanslutning , jag har inte pekat ut ngn specifik person utan tog att ngn som var rätt erf osv.

"Vad gäller för regler för träff?? Idag var vi ett par stycken som var med om att säkra träffar inte godkändes av den träffade utan som glatt spelade vidare, tror vi tömde 12-13 mag mot honom och alla av oss har säkra träffar, så vid ett tillfälle var vi ngr som sköt mot honom och lyckades få in träff och vedebörande skricker och blig arg för han e redan träffan fem ggr. Ingen av oss hörde att det togs träff vid första eller andra osv Skulle tydligen vara en rätt erfaren lirare Tråkigt att det blir så. Kändes som att han var immun mot nybörjarkulor,

Vi var många som var trötta och snea på vedebörand. MYCKET TRÅKIGT AGERANDE MYCKET,,,"

att det blitt ett del påhopp och annat kan bara beklagas ,

skulle vara tacksam själv om vi nu släpper detta och går vidare och som tidigare skrivits , ta detta personligen eller via PM skriven text har en god förmåga att misstolkas beroende på hur man är och mås som läsare / skrivare.
fått tankeställare själv och tagit lärdom av detta "hoppas jag" :)

kanske öppna en tråd om hur vi går vidare och samlas och byter erfarenheter kring det vi tycker är roligt typ airsoft:) taktik formationer osv.

vid tangenterna Mats Mattan "Cappet"

Callsign: cappet
Rank: Medic / explosive expert
Employeer: Pay me am yours
Service history: been there

Proud Member of Infidels

Favorite Quote:
Vi löser det

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 62 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme