Efter en viss tids snack om att göra ett nybörjarspel, förslagsvis på en lördag, så provar jag att arrangera ett.
Tanken är att nya spelare skall få tillfälle att spela mot nya spelare. Möjligtvis med stöd av en eller två mentorer på respektive sida med ett sportsligt trim.
Armbindlar eller annan lagmarkering kommer finnas tillgänglig vid intresse.
Jag säljer inte kulor utan rekommenderar er som saknar att gå förbi valfri butik eller beställa inför lördagen.
En lånebössa finnes. Först till kvarn. Paxad av Ripperbat.
Inläggsrubrik: Re: Nybörjarspel "Ett kilo mjöl!" lördag 20/10
Postat: 17 okt 2012, 11:36
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Lite allmän information:
Är du nyregistrerad på forumet och inte ännu kan skriva inlägg eller anmäla dig i kalendern? Alla registrerade konton godkänns manuellt p.g.a. alla eländiga bots så godkännandet kan dröja några timmar. Har du frågor eller vill ha ett extra snabbt godkännande, skicka mig ett SMS.
Vilka är detta spelet till för? Alla nya spelare som kanske aldrig spelat tidigare precis lika mycket som det är till för er som kanske varit medlemmar på forumet länge men inte fått tillfälle att komma ut så ofta. Jag hoppas även få ut en del mer erfarna spelare för att nå ut med tips och råd, som ute på plan spelar under extra schysta förutsättningar.
För er som precis köpt en bössa och som blir bekymrade över föreningens magasinregler, oroa er inte! Praxis brukar vara att ge nya spelare dispens på regler om midcap-magasin. Så har du bara ett, eller flera, hicap-magasin så är det inga som helst problem.
Det finns ingen som helst utrustnings- eller uniformskrav. Har du bara skyddsglasögon (och förslagsvis en bössa) med dig så är det allt du behöver. Tandskydd är att rekommendera och de finns att köpa hos de flesta fitness-butiker med en kampsportsavdelning.
Marken ute i Bergsjön, speciellt såhär års, är rätt blött och slaskig på sina ställen. Har du ordentliga kängor eller stövlar så är det att rekommendera. Annars får du vara beredd på att bli lite blöt om fötterna.
Inläggsrubrik: Re: Nybörjarspel "Ett kilo mjöl!" lördag 20/10
Postat: 17 okt 2012, 21:16
Förnamn: Andreas
Efternamn: Welin
En lite annorlunda efterfrågan, men jag har lite taskigt med batterier till bössorna jag och min polare ska använda (2st NiMh på 8.4 resp 9.6v, det senare lite ful-rekonstruerat och börjar surra när man kopplar in det...), så jag ville höra om någon vänlig själ som tänkte spela inte råkar sitta på två LiPo-batterier med tamiya-kontakt som de kan tänkas våga låna ut?
Jag kan tyvärr inte komma imorgon pga tentaplugg, men jag måste säga att jag tycker att ett sånt här spel är ett bra initiativ. Jag är gärna med om det ordnas ett till.
Tack för ett störtkul spel i regnet! Blir bara mer och mer sugen på att spela mer. Hälsningar från tjejen också som var mycket nöjd och som i detta nu jagar uniform och bös
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori