Inläggsrubrik: Re: Finns någon Airsoft-butik i Göteborgsområdet?
Postat: 11 sep 2012, 06:48
Okaj.. sorry för necroposting på denna tråd,
Men.. Japp, jag heter Fredrik Olsson. Precis som CZsnubben heter Björn Adler. Ett namn är ett namn. Vad han ville bevisa med namedropping har jag ingen aning om. Dock verkar det som om det kom ett lamt försök att svara på kritiken, vilket föll sig ganska snabbt.
Jag förstår till fullo att GBG vill ha en butik, men att låta CZ börja bli aktiv i stan... näefan. Då har ni nog snart problem med skytte med spårvagnar osv, då det säljs till minderåriga. Och Japp. Det finns bevis på detta. Och japp. Det har gjorts polisanmälningar om det. CZ är för övrigt rödflaggade i Höör hos kommunen.
Sen vad det gäller "åsikter som går isär" och att "jag är en bra arrangör men det är allt"? Med lite av det att "numera är Kubix AB som sköter företaget"...
Hmmm.. Vi bryter ner det hela lite. Åsikter som går isär: 1. CZ stod som ÅF på tre mercs vi arrangerade. På första fungerade det till viss del, men vi fick klagomål från andra ÅF's att CZ Björn Adler gick runt och kollade andras priser och öppet snackade i telefon med en säljare eller kontakt på danska sidan. (Detta var i samma veva som när den där berömda lastpallen med varor för 100.000kr försvann/stoppades.) Andra mercs.et han kom och ställde sig på, sålde han lite från bakluckan och baksätet. Då var han mest sur och vresig, även mot crew. Sista gången han fick komma, var på Mercs 5, då vi sagt vad som gällde, men trots detta hade han med sig 2 flak läsk och en låda med chips.. som han stod och sålde. Till detta gick han in i Malmö Airsofts säljsutrymme och snackade öppet skit om deras butik så kunder hörde det, och om oss i Crew och att Mercs bara var ett litet skitspel som inte var värt att asa med och sälja till. Och lustigt nog så stod jag faktiskt utanför och rullade ihop en presenning och fyllde vattendunkar när jag blev kallad "korkad" som arrangör, för jag lade spelet långt upp utanför Skåne. Behövs inte sägas att han fick packa ihop sitt lilla skit han hade och hålla sig jävligt passiv under spelet.
2. Jag är inte bara arrangör.. jag är även spelare. Som spelare har jag ALL jävla rätt i världen att klaga och framhålla problem jag upptäcker, för att hjälpa mina hobbyvänner att slippa gå på samma mina. De problem som funnits förut och fortfarande finns, är direkt kopplat till Björns idé om att sälja grejer, oavsett-.
Och vad det gäller arrangörsskap, så kollar jag med markägare och varskor polis. Jag stolpar inte ut i skogen och kastar skit och skräp omkring mig, lämnar pyrosaker kvar på marker där man inte haft tillstånd och jag ställer mig inte och käftar med ett jaktlag som kan visa upp i tvinslag hur deras jaktmark blivit störd, och ni inte haft tillstånd att vara där. Jag var själv på ett spel där ute för några år sedan, för att checka läge och så, och redan då var där en jägare som kom och frågade vilka vi var och om vi fick vara där. Björn hänvisade till allemansrätten och bad gubben "sticka". Minde lyckat.
Detta hela blev ju till slut att det område som vi Hippies hade ordnat med och hade mercs 5 på, försvann. Enbart pga "de där softairgunspelarna" som det heter i jaktkretsarna. Jaktlaget i Höör lät ordet gå, och vips, så blev vi av med en stor fin spelmark. Stort tack för det. För spelställen växer det ju gott om i Sverige? Eller?
3. "numera Kubix AB".. ok.. bara det DÄR är skrattretande. Vem stod bakom disken på CZ 2002 när jag köpte min första bössa? Det var Jocke och... ja vem kan det ha varit? Jo Björn Adler! Tadaaa! Så oavsett vem som ägt möget till bolag, så har alltid Björn funnits med, och under alla åren har även problemen funnits där.
Hitta den gemensamma nämnaren?
Till er arbetslösa som vill ha jobb. Ta jobbet. Försök göra något bra av det. Men hoppas inte på för mycket. Som de andra sa, man kanske kan klämma ut några månadeslöner ur det hela, men att stå där och dö inombords när man vet hur rolig hobbyn egentligen är och ska vara, och tvingas till annat pga företagspolicy (in och officiell), så är det nog inte lika intressant efter ett tag.
Här "neråt" i söder, finns det flertalet personer som jobbat för CZ.. men de jobbar inte kvar. Hitta gemensam nämnare? (Hint: Björn Adler)
Well, Skepparn och jag, med flera (många) är inte direkt ens i närheten av gillaknappen för CZ, de som vill ge honom en chans.. det är era pengar. Ni får lära er på egen hand. De gånger det funkar, så grattis. Men i det stora hela så är CZ med Björn Adler en stor böld i röven på airsoften i Sverige.
Inläggsrubrik: Re: Finns någon Airsoft-butik i Göteborgsområdet?
Postat: 14 sep 2012, 19:14
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
hade planerat att sticka dit vid 06:00 med full utrustning (utan vapen) och sitta och vänta så man kommer in lite före de flesta andra, men vaknade upp med magsjuka... typiskt! Hoppas det är borta imån så man är frisk till containeryard!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori