Förnamn: Joakim
Efternamn: Paun
Tjenare!
Jag och mina kamrater vill bara ha klargjort vad som gäller i byggnader på en utomhusbana som t.ex bockaby i borås. Enligt reglerna är det CQB regler som gäller, vilket vi aldrig spelat. Betyder det att inga vapen över 0,99 Joule och 100 m/s är tillåtna inne i byggnaderna? Vi tänkte anmäla oss till Be quick or be dead, men våra sidearms ligger över denna gränsen och jag antar att det inte spelar någon roll att våra pistoler är semipickor. Måste vi skaffa oss svagare pistoler?
Inläggsrubrik: Re: fråga om cqb regler i byggnader
Postat: 14 aug 2012, 22:07
Förnamn: Joakim
Efternamn: Paun
ok, tack för svaret, det var det jag misstänkte.
Jag har precis köpt en chronograf och testar våra bössor. vi kör med ganska kraftiga co2 pistoler, men när vi själva spelar så är ju alla med på det OCH vi kör bara i terräng. Vi vill gärna köra i blandad bana med byggnader OCH på riktiga evenemang så det är väl bara att skaffa riktiga CQB sidearms eftersom våra huvudvapen alla är klass auto A eller auto B.
Inläggsrubrik: Re: fråga om cqb regler i byggnader
Postat: 15 aug 2012, 16:56
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Tja, kraftiga CO2 pistoler som chronar högt lär man ju knappast ha mycket nytta av på spel som tillämpar VSAF reglerna. Sidearm brukar ju användas när man kommer inom säkerhetsavståndet på sin huvudbössa i vanligt fall men klart man kan ju förstås använda dem som sniper om man rockar tex en 130ms pistol. (inte ens särskilt användbart i skogsspel där VSAF trimregler tillämpas vad jag förstått).
Fabriken brukar ju köra 110ms för automatvapen inomhus så där kanske man får rocka lite "häftigare" grejjer...
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori