Förnamn: Johan
Efternamn: Johansson
jag funderar på om det går att sänka trycket på min colt 1911 A1. jag vill få ner trycket så jag kan använda den för CQB. nu har den 100m/s med 0.20g kulor. är det någon som vet om de går justera och om de går hur man gör?
Inläggsrubrik: Re: justera ner trycket på co2 pistol?
Postat: 03 aug 2012, 09:24
Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Hade faktiskt denna diskussiont tidigast igår med en från frysen. han gav mig tipset att skjuta ut ett mag (15 - 20 boll) och sedan krona igen. då ska fps gå ner då vapnet är kallt men oxå då magget inte är propfult på Co2. Han hade själv fått tipset från spelare... Den andra lösningen är någon form av nergraderingskitt men det vet jag tyvärr inget om.
Postat: 03 aug 2012, 12:26
haha nej jag menar inte att man ska fuska. det jag säger är hur magen funkar. de jag menar är att ligger man nära gränsen med full laddad gaspicka så gör det skillnad på om man skjuter lite så att det inte är fullt tryck i magget. och har man säg tre pistolmagg på sig ska man göra därmed samtliga för att få ner fpsen... alla som spelar måste följa fps kraven annars utgör man fara för andra vilket är oacceptabelt .
Postat: 03 aug 2012, 13:08
Blev medlem: 05 jul 2012, 19:08 Inlägg: 35 Ort: V. Frölunda, Göteborg!
Förnamn: Jimmy
Efternamn: Stigsjoo
Jogge skrev:
haha nej jag menar inte att man ska fuska. det jag säger är hur magen funkar. de jag menar är att ligger man nära gränsen med full laddad gaspicka så gör det skillnad på om man skjuter lite så att det inte är fullt tryck i magget. och har man säg tre pistolmagg på sig ska man göra därmed samtliga för att få ner fpsen... alla som spelar måste följa fps kraven annars utgör man fara för andra vilket är oacceptabelt .
Det var det jag tänkte
vad jag menar är, om jag skjuter några skott, kronar, och sedan hölstrar vapnet, det blir varmt igen.... Byter magg.. ja du fattar.
Ett vapen borde naturligtvis kronas i sitt "max" läge!
Postat: 03 aug 2012, 13:46
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Tja, nedkylningsgrejen lät riktigt fult men huvudpoängen var nog att om man alltid kör med maggen så man har skjutit igenom en laddning först så kan man nog med gott samvete spela efter var den chronar med lite mindre gas i (i normaltemp då förstås).
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Postat: 03 aug 2012, 15:03
Ja nu med en närmare tanke på det där med temperaturen så klart det kommer ju bli varmt igen. egentligen vet jag inte så mycket om gaspickor även om jag ägt en innan men jag har för mig att trycket minskade märkbart när magget bara var typ halvfullt. Det vore intressant att faktiskt göra ett test av detta. Om nån som har en Co2 picka kan göra etttest, dvs ladda ett magg fullt med Co2 o sedan panga av ca 15 skott o direkt kröna efter. sedan värma magget o krona igen för att se skillnaden. En annan intressant poäng är faktisk vad ska man tillåta vid spel. ska man gå efter en fullladat pistol lr ? skriver från min Samsung därför lite konstigt....
Postat: 06 aug 2012, 14:28
Hmm. Jo om den chronar 100-105 så förstår jag. Men om jag har ett vapen som inte chronar över 100m/s så ser jag ingen anledning att byta. Att vilja ligga på 90-95 kan väl ses som artigt men regeln säger ju 100m/s. En ökad skaderisk är ju nästan obefintlig på 5m/s imo.
Postat: 12 aug 2012, 21:28
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
En sunt-förnuft-disklaimer kan nog ändå vara på sin plats hära Alla blödande sår jag fått mig veterligen har varit från pistoler på nära håll. Ingen anledning att peka någon i ansiktet om det går att undvika bara för att man har cqb-trim
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Postat: 12 aug 2012, 23:41
Förnamn: H
Efternamn: A
Jag har svårt att se det försvinna tyvärr. Jag tillhör inte "CS generationen" men de sägs ju ha det i ryggmärgen. Sikta mot huvudet alltså.
så man får skydda sig helt enkelt har jag fått lära mig.
Jag kör protechdent i båda käkar och en tunn us army ull-balacklava. Skyddar bra och ser betydligt bättre (och RS) ut än de fruktansvärt fula metallnäts-maskerna (inget ont om nätglasögon).
_________________ “Any group is weaker than a man alone unless they are perfectly trained to work together.” ― Robert A. Heinlein, Starship Troopers
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori