Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 18:44

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 121 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Finns någon Airsoft-butik i Göteborgsområdet?
InläggPostat: 22 jul 2012, 00:54 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 100&t=2927

http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 3d726ba25e

Står rätt mycket om senast nu i år samt förra året med.
Men visst sköter ni det fint så lycka till.

InläggPostat: 22 jul 2012, 01:28 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Nu har ju ni som faktiskt är kritiska mot CZ en chans att prata med dem. Jag har själv ingen erfarenhet av varken CZ eller Röda Stjärnan(som snart kommer hit med) så jag är helt opartisk i denna diskutionen, även om jag läst igenom va folk har skrivit. Men nu har ju CZ svarat på kritiken iaf. Diplomati gubbar diplomati.

//Robban

InläggPostat: 22 jul 2012, 11:16 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Citera:
Men låt oss ta de viktigaste påståenden som till mer part kommer från David Kagerin alias Skepparn

Nån jävla merpart kommer INTE från mig eftersom jag hänvisat till andra människors berättelser, inte mina egna. Men tack för du använder mitt namn på det viset, det är min första riktigt otrevliga erfarenhet med ett företag och användande av internet överhuvudtaget.

Citera:
-Du påstår att bolaget säljer gammalt skit. Bolaget jobbar inte med begagnade produkter! Det kan andra få lov att göra. Ex forum.

Med gammal skit måste väl ändå vilken frisk människa som helst förstå att jag menar omodernt i förhållande till marknaden, och inte begagnat. Allvarligt.

Citera:
-Angående om vi säljer till minderåriga. Där är ingen som får handla av oss som inte har legitimation.

Till och med en marknadsförsäljare med softairguns på ett bord skulle väl säga det om jag frågade. Det har hänt, och jag har förmedlat den informationen.

Citera:
-Angående vad xxx alias Yog skriver så tar vi det med en nypa salt då det skall erkännas att vi inte delar lika åsikter om allt. Han är bra arrangör av spel, men det är allt.

Onödigt igen med namn. Och jag förstår inte din poäng här. Jag jag förmedlat vad HAN och andra har sagt, men när han säger det är det ok för han arrangerar bra spel? Eller måste du vara mer respektfull mot honom för att han har större inflytande över attityden mot ert företag?

Citera:
-En intressant sak är att du påstår alla dessa saker, men du är inte ens kund hos oss. Du är 21år och har en kort livserfarenhet. Det är intressant att du har ”fakta”, eller kallar du djungel trumma fakta!

Jag har beställt saker hos er förr, på den tiden jag var nybörjare och inte visste bättre. Om jag inte är i ert kundregister är det för att jag beställer saker ihop med kompisar när vi köper airsoftsaker. Inte för att det är relevant heller. Jag har rätt att kritisera BP för att fylla oceanen med olja även om jag inte kör en bil, och jag skulle kritisera CZ utifrån vad de har gjort oavsett om jag handlat där eller ej.

Och vad har min ålder med saken att göra? Är jag för ung för att tycka saker om er, oavsett om du tycker att det stämmer eller ej? Jag hoppas du inser hur personligt du tar det här när du representerar ett företag. Det spelar ingen roll om du tycker att jag varit otrevlig eller ej, det finns ingen chans att vapenbutiken, röda stjärnan, airsoftbutiken, frysen m.fl. skulle skrivit vad du skrivit. Jag är en högljudd bråkstake på internet, och därmed bråkar jag högljutt. Och jag har inte ljugit om någonting, så det enda du har att komma med är att ni plötsligt har skärpt er.

Nej jag tror inte att det behövs mycket mer klarhet. Ni kanske håller på och bättrar er, det är inget som synts hos folk än, och eftersom jag inte själv har lust att beställa nån av era värdelösa överprisprodukter för att kolla om ni har börjat bete er som ett seriöst företag än eller inte så kanske jag har missat att ni har haft ett krismöte och bestämt er för att det inte funkar att lura folk längre. Med det är upp till airsoftare att göra bedömningen om huruvida CZ har bättrat sig eller ej, det är inget du kan komma här och ojoj-överraska om. Men nu har du försökt, och varit väldigt osmidig och otrevlig i processen.

Jag rekommenderar att ni istället för att bli defensiva, går ut med ett officiellt uttalande och förklarar situationen och förklarar hur ni ska bättra er/vad ni gör för att bättra er just nu, och gärna ett fullständigt reviderat sortiment. DÅ kommer den dåliga publiciteten snabbt att försvinna. Ingen bryr sig om vad ni säger, de bryr sig om vad ni gör.

Mvh.

PS.
Och jag läste just de senaste omdömena om er på ASS, och det ser ju ut som två dåliga omdömen på kort tid igen.

PPS.

Ja, nu när det redan är nämnt så skulle jag väldigt gärna uppskatta en dialog med CZ, så att man kan reda ut ett och annat, och kanske lindra skadan lite:
Vem håller i produktutbudet, och varför har han eller hon valt en massa saker som airsoftcommunityt inte efterfrågar? Varför finns inga high-end-kloner i sortimentet? Vem håller i mekandet, och vad har han/hon för meriter när det kommer till airsoftmek? Jag citerar ett av era omdömen från den 20 Juli:

Citera:
problemen började dock komma när det gäller deras kundservice, skulle uppgradera min Urban-sniper som var mitt första vapen så visste inte så mycket. Men jag fick ingen hjälp alls?! skulle byta till starkare fjäder och frågade vilken som passar, fick svaret "vet inte." frågade om de kunde kolla upp det och väntade sedan på svar. fick inget på flera månader, kontaktade då dem igen och frågade hur det blev med den biten, fick svaret: "har inte fått svar från tillverkaren så, vet inte.".

På något vis känner jag inte att det hade gått till så om han gått till en mer respekterad airsoftbutik, och samma sak gäller mestadelen av era omdömen. Man har alltid läst, och läser tydligen fortfarande saker som får en att skaka på huvudet. Du säger att det var "det gamla ni", men det är jävligt lätt att säga, och som sagt så väntar jag helst på några verkliga påtagliga resultat innan jag lägger ner den här debatten från min sida.

InläggPostat: 22 jul 2012, 18:01 
Användarvisningsbild

Förnamn: Michael
Efternamn: Andersson
För det första, outa inte folk med namn. Det är otrevligt och ibland obehagligt, vilket verkar ha varit din tanke.
Alias finns av en anledning. Fanns det en anledning att benämna Skepparn och Yog vid namn?
Det finns ett par tillfällen då man outar folk med namn och det är sällan rumsrent.

För det andra, att direkt gå emot personer som kritiserar er känns inte ett uns seriöst. Bemöt kritiken, som du visserligen delvis syftat göra, och stanna där.
Att först outa Skepparn och Yog med namn och sedan spela ned deras kritik med så banala påståenden(som att den ena har kort livserfarenhet och den andra bara är arrangör) tar snabbt bort den illusion av seriositet som du försökt skapa.

Om CZ nu är så seriösa som du säger efter detta ägarbyte så skulle det här inte behövas.
Inte heller behöver man arbeta in plastiga ursäkter som omöjligen kan bevisas i det hela. Om det nu är som ni påstår så ligger bevisbördan på er.
Kan ni bevisa att ni inte prackar på folk saker de inte behöver? Nej.
Kan allmänheten bevisa motsatsen? Ja.

Det finns så otroligt många exempel på hur seriösa återförsäljare agerar i Sverige och aldrig någonsin hör man någonting likadant om er.
Ni har haft tillräckligt med tid för att visa eran påstådda seriösa sida men ändå har inget hänt.

Jag skulle kunna göra ett bättre bemötande än du på under tre meningar.
Riktigt pinsamt för att komma från en kontaktperson.

InläggPostat: 22 jul 2012, 21:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jimmy
Efternamn: Stigsjoo
Okey.

Att gå ut och kalla den 'lilla' kundkrets som finns för lögnare är väll inte den mest intelligenta marknadsföring jag har sett. Seriöst.

Vi ska ha klart för oss, att en missnöjd kund klagar oftast, en nöjd kund brukar inte göra en stor deal av det.. Vi förväntar oss alla bra priser, bra service osv av allt vi gör - Alltid. Merparten av vad man hittar på internet KOMMER bara negativt, det är så det funkar...

DOCK, så finns det ju skillnad på kritik och kritik. När ett varumärke väl får dålig uppmärksamhet, så krävs det mycket kämpande med näbbar och klor för att ta sig ur det..

Och, CZ, jag kan ju ärligt talat säga att detta var ett steg i fel riktning.

InläggPostat: 23 jul 2012, 08:41 
Användarvisningsbild

..en lite parantes här...

Skepparn & Kilt >< Bara så att ni inte missat detta, era namn syns publikt på forumet i alla era inlägg.

Det kanske även är dags att "hålla lite i hatten" i den här tråden nu, eller?

InläggPostat: 23 jul 2012, 12:13 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Men det finns också olika sätt av det. Både trevligt och otrevligt. Vad nu detta var är ganska tydligt, samtidigt som han drar in yogs namn som personligen inte deltar här.

Tycker själv att CZ skall förklara vad för skillnad de åstakommit de senaste månaderna. Samt "skillnaden på garanti och garanti". Vad just dem har att erbjuda till skillnad från andra åf eftersom deras priser generellt ligger över.

Och utlåtandet om sveriges bästa service får dem nog bevisa ordentligt innan någon tror på det.

InläggPostat: 23 jul 2012, 15:02 
Användarvisningsbild

Förnamn: Michael
Efternamn: Andersson
AEAN: Jag påstår inte att CZ-användaren tog sig an en utmaning för att komma åt namn på användare. Det jag har problem med är att han ens använder namn för att adressera sina motrepliker.
Som jag tidigare antytt så finns det ingen som helst mening med att göra det, om man spelar ett rent spel.

Jag spekulerar att det däremot är lite som att säga "jag vet var du bor", det är ett passiv aggressivt försök till att utöva någon slags makt för att tysta motparten.
Nu är den spekulationen visserligen färgad av mina tidigare tankar om CZ men resten av inlägget har ju inte gett sken om att CZ nu är något annorlunda från förr.

InläggPostat: 23 jul 2012, 20:09 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: S
Det var precis den tanken jag fick när jag läste inlägget också, ifall det faktiskt var tänkt som ett förtäckt hot eller bara blev en olycklig formulering är svårt att veta med säkerhet. Oavsett så tror jag inte att inlägget hjälpte CZ´s sak det minsta.

InläggPostat: 23 jul 2012, 22:40 
Användarvisningsbild

Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Jag tycker att denna tråd ballat ur för länge sedan.

Den handlar om folk som inte gillar CZ och folk som inte bryr sig ett skit.

Budskapet är väl solklart vad vissa tycker och tänker.

Jag tillägger att jag bryr mig inte ett skit.

Citera:
Alla borde se på det så här:

Nu öppnar en Airsoft butik i Göteborg. Fan vad bra, nära och bra till att köpa reservdelar (om det är bråttom), nytt folk på gatan kommer att gå förbi och undra vad detta är för butik? Känna & klämma lite på saker och få en fot in i Airsoftvärlden.

När man fått en inblick i airsoften i Göteborg kommer man med stor sannalikhet komma i kontakt med VSAF, söka sig till våra spel, träffa folk här få tips och råd och slutligen som alla andra köpa bössa och delar ifrån Hong Kong, Ebay, you name it!

Detta låter bara som ren skit att när man väl gjort fel så kan man aldrig bättra sig. Jag tycker inte att det är en diskussion att ta innan någon gör ett allvarligt fel i någon av dem nya butikerna i Göteborg! Och känner fler att dem blir dåligt bemöta efter dem handlat i Göteborg kan vi väl ta upp denna diskussion igen.

Om många nu tycker att CZ bör skärpa sig, så är har dem väl den chans att göra det nu?

Som tidigare stycket, skiten kan börja kastas igen då något väl händer i dem nya butikerna.

OCH gillar man inte en butik så är det väl bara att ge fan i att handla där. :wink:

Jag har aldrig handlat av CZ eller Röda Stjärnan men jag kommer såväl besöka båda butikerna och göra min egna bedömning när dem väl öppnar.

Nu har jag sagt mitt!
Bild

LONE WOLF

InläggPostat: 24 jul 2012, 01:12 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
måste säga att Lord_Crimson snackar massa logisk shit maaan!
föredrar dock Frysen, röda stjärnan, airsoftbutiken, cybergun eller garderoben före CZ vilken dag som helst.....

InläggPostat: 25 jul 2012, 15:34 
Användarvisningsbild

Men du missar två mycket viktiga punkter pelle, och det är därför diskussionen måste bli så lång, för ni missar saker hela tiden och vi måste upprepa dem:

1. Det är inte så att företaget har varit innan och nu är bra, bevisligen eftersom de A) fortfarande inte kan något om airsoft eller sakerna de säljer, B) fortfarande har fullständigt värdelöst produktutbud och priser. Detta är något som ÄR sant, inte något som kan hända, det är konstant. Det är ett företag som har betett sig jävligt illa under alla år, och haft ett riktigt dåligt produktutbud och noll expertis under mina tre år, och så är det fortfarande. Vad som kan hända är att de fortsätter att bete sig illa mot kunder och sälja vapen till barn, detta är något som KAN hända, och som de flesta förväntar sig av dem. Ja. Men deras produkter är fortfarande lika dåliga, och de ljuger fortfarande om sina produkter. Om CZ vågar sig tillbaka en gång till så kan jag fråga ut dem helt öppet här om deras produkter och rekommendationer, så får ni antingen se CZ ljuga, eller CZ erkänna att de inte kan nånting. För de kan inte under några som helst omständigheter försvara sina produkter och deras priser jämte konkurrensen utan att ljuga, det går bara inte.

2. Du får det att låta som att det inte finns någon mening med att öppet informera om stället och deras påhitt, men jag har gjort det väldigt tydligt att det är för allas bästa att vi gör det, eftersom A) nybörjare slipper bli lurade av sliskiga försäljare och betala massa pengar för skit eller ingenting, och B) det sparar oss mekare en jävla massa tid när vi slipper hjälpa samma nybörjare att få ordning på sitt skräp från CZ i tid till spel.

Vi skriveri nte här för att vi har roligt. Vi talar inte illa om CZ för att det är roligt. Vi måste göra det, så att stället skärper sig, eller stänger helt och hållet. Om vi slutar att informera om hur värdelösa de är, så kommer de ju inte att skärpa sig, för då är vi tillbaka till där vi är, eller hur?

Om man inte gillar det vi skriver, läs inte tråden

InläggPostat: 25 jul 2012, 16:59 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Allt detta tjöt om hur kassa de är fick mig att vilja köpa min nya bössa hos dem så man får en egen bild över hur bra/dåliga de är.
Problemet var att jag hade några extrafrågor om vapnet i fråga så jag skickade iväg ett mail under förra veckan, fick inget svar så efter 2 dagar skickade jag igen, inte ett ord från dem...
Så vad gjorde jag då? jo jag kollade runt på frysen.nu, hittade en puffra som var fin som fanders, skickade iväg ett mail med lite frågor, fick svar efter 15 minuter.. Och detta var på en söndag efter 22:00, helt galet... så efter jag fick alla frågor besvarade (ca 35-40 minuter senare) så beställde jag bössan och fick den igår.

Frysen - 1
CZ - 0

Läste jag inte från CZ-snubben här om att CZ är nu bäst i landet på kundservice? Ja man får väll ta det med en nypa salt antar jag....

InläggPostat: 25 jul 2012, 18:04 
Användarvisningsbild

Hur många har inte haft en soft air gun som Barn/tonåring? Typ alla jag kände iaf. Det är ju inte bara en butik som säljer till barn.

Jag säger igen att jag gör min bedömning när butiken väl öppnat i Göteborg och skulle det hända liknade saker så ligger ju korten på bordet.
Det är ju inte svårare än så.

Av egen erfarenhet så kan butiker inom samma kedja/företag vara mycket olika. Dels lär det vara en del av våra medlemmar som sökt jobben där.

Kan ju rent av vara någon som får jobbet som lyckas vända på tränden. =)

LONE WOLF

InläggPostat: 26 jul 2012, 03:29 
Användarvisningsbild

Citera:
Hur många har inte haft en soft air gun som Barn/tonåring? Typ alla jag kände iaf. Det är ju inte bara en butik som säljer till barn.

Nej, det är flera som gör det, men Combatzone gör det betydligt mycket oftare och mer öppet. Inte för att jag tror att VB, AB eller RSM skulle sälja ett vapen direkt till en minderårig i butik. Det gör CZ, och de håller det inte ens hemligt. Och det spelar ju ingen roll oavsett. Att "Alla gör det" gör det väl inte ok att göra det?

Citera:
Jag säger igen att jag gör min bedömning när butiken väl öppnat i Göteborg och skulle det hända liknade saker så ligger ju korten på bordet.

Och jag säger igen att butiken är dålig i talande stund, inte bara i teorin. Gå in på deras hemsida. Det - är - hemskt. Deras utbud är inte något som kan komma att hända senare, det händer just precis nu och har alltid gjort.

Citera:
Kan ju rent av vara någon som får jobbet som lyckas vända på tränden.

Jag får ta och upprepa mig: det har hänt förr att folk sökt jobb där, och direkt blivit tvingade att bete sig som CZ kräver, i samma gamla vanor som alltid. Och jag upprepar mig ytterligare en gång: för att någon ska vända på trenden så behöver de byta ut 95% av sortimentet. Låter det realistiskt att förvänta sig av EN säljare, när företaget inte har något intresse av att göra det?

Om CZ skärper sig, DÅ kan ni försvara stället. Men vi är inte i något ingenmansland mellan en tid där de inte skötte sig, och en tid där de sköter sig. Vi befinner oss i "nu", och just nu är CZ en skitbutik som alla bör hålla sig borta från.

InläggPostat: 26 jul 2012, 07:13 
Användarvisningsbild

Det är klart det inte är okej. Sådant i dagens läge skall bara stoppas, men det innebär ju också att man behöver granska fler butiker som säljer någon form av Soft Air Guns.

Att dem är dåliga för stunden är jag inte intresserad av. Jag är intresserad av att det öppnar fler airsoftbutiker i Göteborg och att dem sköter sig så vi får en bra stämning här. Deras sortiment och hemsida är väl inte min favvo men jag ser hellre att butiken har ett sämre sortiment och sköter sig än att ha en bra sortiment och totalt missköter sig.

Använd inte formen "NI" när jag skriver. Det låter dåligt precis som att styrelsen skulle ha något med detta att göra.

Jag försvara absolut inte CZ i deras tidigare missöde men jag hoppas att en Ny butik i Göteborg gör ändring.

LONE WOLF

InläggPostat: 26 jul 2012, 07:43 
Användarvisningsbild

Förnamn: Dino
Efternamn: F
Lord_Crimson, det är självklart att en ny butik i Göteborg kommer att göra en ändring. Nybörjare kommer att ha möjligheten till att klämma bra och prisvärda bössor. Tillgång till bra och prisvärd utrustning samt reservdelar. Men då talar jag givetvis om Röda Stjärnans Militaria :3

InläggPostat: 26 jul 2012, 10:57 
Användarvisningsbild

J.... ryssmuppar ;D

Nä, men självklart är det gött med en butik som har bra bakgrund också.
Men CZ kommer inte vara osynligt för förpasserande på stan så jag hoppas bara att detta slutar bra och inga fler missöden. =)

LONE WOLF

InläggPostat: 02 aug 2012, 11:32 
Användarvisningsbild

Förnamn: Aake
Efternamn: Losman
Danno skrev:
http://rodastjarnan.com/butik-i-goteborg
*ääädit* Ser att en tråd är redan skapad så ni får gärna ta bort mitt inlägg ;)

Jag kommer att ha 3 min till en riktig AirSoft-butik!!

InläggPostat: 02 aug 2012, 12:55 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Samma här! =)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 121 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme