Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Jo det är sant. Någon tusenlapp skall man nog ta med i kalkylen. Har aldrig haft problem med PDIs prylar men man kan säkert ha otur.
Självklart spelar det roll, man behöver ju inte köpa ett sikte på Jula för 149. Det jag vill säga att det inte behövs ett sikte"rs" sikte som kostar lika mycket som bössan.
Kan ju påpeka att , för att kunna prestera på ett milsim så måste du köra massa söndagsspel = träning!
Har sett allt för många modedockor ala SF komma på storspel/milisim och inte kunna prestera 10%...för att spelar man milsim så är man för hård för söndagsspel.
Va nu "milisim" är....är också en stor bredd på i uppfattning.
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Du kan ju annars testa att skaffa en trevlig semi, uppa med bättre pipa, skaffa ett bra kikarsikte och köra med hela ghilli-grejen för att få lite 'sniper-känsla'. På så sätt kommer du garanterat ha roligare i skogen och vara mer användbar för gruppen.
Plus att det ger dig en bra chans att träna på smygande och sådant som andra har påpekat.
Gillar själv hela det där med sniper.. smyga osedd, lägga sig på strategiska punkter och hålla koll på fienden och ibland skjuta av ett skott, träffa en snubbe och sedan smyga iväg som en skuggkrigare.. Priceless!
Men vad vet jag? Är själv färsk när det kommer till mer seriös airsoft.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jag vill mest påpeka att jag tror att orsaken till att folk är så... ähum... osäkra... på om du verkligen ska starta som en endimensionell sniper, är nog att de ogärna ser en entusiastisk nybörjare komma, prova på och ha det frustrerande svårt för att så aldrig dyka upp igen. De vill inte förlora en potentiell kamrat för att han tar sig vatten över huvudet då han trodde det skulle bli som i nåt dataspel.
Observera, att marken man oftast spelar på är väldigt tät, eftersom stora öppna ytor som kalhyggen och åkrar är "död mark" för airsoftare, eftersom AEGs inte kan lägga eld tvärs över ett större fält. I tät terräng, där kontaktavstånd ofta kan ligga på 10-30 meter, är en krypskytts användbarhet klart begränsad.
Dessutom är airsoft intensivt. En krypskytt är extra effektiv under all dötid i krig, med statiska positioner, då fienden håller vakt, äter, pissar. På söndagsspel är det strid eller framryckning nästan hela tiden. I undantagsfall, kanske en halvtimme per söndag, sitter man på 50 meters avstånd och tittar på varandra och tar nåt enstaka skott.
Du är i alla fall varmt välkommen
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: T
Efternamn: S
Tro mig, du kan smyga och köra "nightstalker" med en AEG. En AEG tillåter de flesta spelstilar medan en bolt endast tillåter en.
Ifall du finner att du ser så många "clean kills" som är utanför din verkansradie så kan du senare välja en bolt och sälja din AEG på Airsoftsverige.com.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Roligt att du blir sporrad Arradin, det var meningen!
Det jag menade att understryka var just, som du ju också förstod, det att det är en bra idé att testa först. Alla de moment du är intresserad av kan upplevas enkelt och billigt först, innan du går live helt enkelt.
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Det låter som att du är rätt ute. kom med ut först, kläm på lite bössor, få tips och råd av spelare som varit med ett tag. Vi har alla varit nybörjare, men vår erfarenhet vill vi gärna dela.
Välkommen till VSAF.
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Om du tänker på spel inom föreningen så har du ett kvitto på hur ofta det spelas genom att kolla på kalendern.
Rent generellt så spelas det i varierande utsträckning hela året. Personligen gillar jag nog vintersäsongen och senvåren bäst. Innan det blir allt för varmt ute, då kylan är lättare att råda bot på än värmen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori