Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jag har tydligen missat att rensa min pipa under hela våren, inte minst efter blöta spel.
Nu sköt ner helt snett åt alla håll, och när jag kollade pipan hade de sista 10 cm ett lager av vita flagor. En del gick bort med piprensare, lite grann med silikonspray på piprensarn, men det är en hel del kvar. Några tips?
Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Byt pipa.
Jag tror tyvärr att pipan är kass. Det är förmobligen cotingen som släpper. det är ett härdat lager av någon form av lack som sitter i vissa pipor. Om det är en mässingspipa så släpper denna coting lättare. Får men en skada i Cotingen så vandrar fukten snabbare i mässing och så flagnar det.
Jag misstänker att det är en pressitionspipa. Vissa fabrikat gör så för att bygga upp så att pipan blir tajtare.
Byt pipa och glöm inte att silikona då och då det driver ut fukt.
Jag är dock inte proffs så någon annan kanske vet hur du kan fixa den.
Mvh Ghost
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Jag hade samma problem i min gamla pipa, jag hällde i en hel drös 5-56 och såg till att det la sig jämt i pipan och sen väntade jag ett dygn för att sedan pressa ut det med massa drösar packat papper och sist lite tyg liknande putstyg tills det var helt rent, verkar ha funkat fint. kan tillägga att jag hade avlagringar i typ hela pipan, var typ inte en enda del som inte var täckt.
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
5-56 löser upp gummi ja. Googla lite snabbt om du inte tror det. Gör antagligen inget om man gör det en gång. Annars är det ju att rekommendera silikonbaserad olja på sådant som kan komma i kontakt med gummi.
Jo, man får ju självklart ta bort hopen :3 allt som är kletigt bör man undvika att peta på hopen, den ska va typ snustorr. 5-56 brukar funka för att lösa upp det mesta som är lite skitigt av min erfarenhet, kanske inte är det bästa alternativet men det gör iaf jobbet.
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori