Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 21:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 121 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Finns någon Airsoft-butik i Göteborgsområdet?
InläggPostat: 12 jun 2012, 10:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: S
http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 4&t=117052
http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... combatzone

InläggPostat: 12 jun 2012, 12:28 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Ajdå... Ojdå...

InläggPostat: 19 jun 2012, 23:50 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Jag kommer att fortsätta mitt handelsembargo mot det skitstället, nu mer än förr för nu är det typ personligt om de ska börja lura nybörjare här, och sprida AEGs och boltsnipers till varenda P12 i Göteborg.

Det är ett sånt där försäljarpack som på nåt sätt får en person som vill ha en M120-fjäder installerad att gå ut med en räkning på 3000kr där de bytt femtielva grejer som inte behövde bytas, och när personen kommer hem fungerar naturligtvis vapnet inte och sen får vi på ASS ta hand om felsökningen om inte CZ behagar lösa det.

Handla inte en pryl av dem, låt dem gå omkull.

Vi har tre airsoftbutiker i Sverige: Vapenbutiken, Airsoftbutiken och Röda Stjärnan, alla som är mycket pålitliga och kunniga, som utvecklar sig och sitt utbud hela tiden, och som håller koll på vad som faktiskt händer i arisoftvärlden och på airsoftmarknaden, lyssnar på kunder och försöker konkurrera med bättre priser och bättre produkter hellre än att lura folk som inte vet, och tjäna pengar på minderåriga. Jag har rotat igenom hela CZ's sortiment ett par gånger och det finns inte en pryl som ligger på genomsnittligt pris eller under, och utbudet är hemskt dåligt överhuvudtaget med gammal teknik och inga av de just nu bästa interndelarna.

Tack för mig.

InläggPostat: 20 jun 2012, 13:11 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
++ @ skepparn

InläggPostat: 20 jun 2012, 13:38 
Användarvisningsbild

Läs Yogs inlägg här på ASS:

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=2075&p=12808#p12713

Det är inte ett företag, det är organiserad brottslighet.

InläggPostat: 20 jun 2012, 14:03 
Användarvisningsbild

Förnamn: H
Efternamn: A
Historierna om vapen öppet på allmän plats är särskilt alarmerande .

Kan ju sluta i dödsskjutning från polis och allmänt förbud mot airsoft.

Det är orimligt att begära att en polisman ska kunna se skillnad på ett airsoft från ett riktigt. När man som polisman bara bär en pistol vanligtvis så vill man ju inte förlora initiativet mot nån med automatkarbin. Är det ett riktigt så är man ju garanterat död om man tvekar.

InläggPostat: 20 jun 2012, 19:13 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
:!: :!: :!:
Nu är det på G. GBGs första airsoftbutik. Nu finns tillgängligheten snart i GBG för alla airsoftare, proffs som nybörjare.
Göteborg behöver en butik för att få in fler nya spelare i vår sport!
Annons ute på personal:
http://www.combatzone.se/pages.php/page ... n_goteborg

Ps! sPunk du kommer ju bli granne med den nya butiken :-P

På tiden att vi får en butik!!!!
Lycka till CZ !!!

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 20 jun 2012, 19:27 
Användarvisningsbild

Mats har du läst vad vi, främst yog, har skrivit om stället? Har du läst kunders omdömen?

Det är ett företag som helt och hållet går runt på att medvetet lura folk som inte vet bättre, nybörjare som antar att de kan sin sak och ser deras svinhöga priser som tecken på att det skulle vara "kvalitetsvaror" när det i själva verket är gammal skit som ingen av de riktiga butikerna skulle sänka sig till att sälja.

Det här är INTE goda nyheter, och jag kommer att göra mitt bästa för att se till att våra nybörjare vet att om de sätter sin fot innanför deras dörr så riskerar de att bli lurade och få sina grejer förstörda rent ut sagt, kolla deras omdömen återigen. Man kan komma in där med en bössa för uppgradering, och gå ut med en nota på flera tusen kronor, och vapnet fungerar sämre än innan de lämnade in det.

Inga problem löser sig genom att vi får denna skitbutik i Göteborg. Det enda argumentet för en butik här överhuvudtaget är att man kanske inte hinner beställa en reservdel man är i akut behov av och ska spela helgen samma vecka. Detta löser sig INTE med CZ i stan, eftersom de ändå bara kommer att sälja fel saker till den som behöver, när man istället kunde skriva en tråd på VSAF eller ringa runt och fråga om någon i föreningen kan hjälpa till.

Fullständig bojkott säger jag, sätt inte foten i butiken ens för att ta en titt. Det behövs inte. De har bränt alla sina chanser, och de har fått alldeles för många. De kommer att rikta sig till barn i göteborgsområdet och sno den fulmarknaden från hobbex, för CZ är INTE arisoftare, de bryr sig inte om hobbyn, de bryr sig inte om vad som händer på airsoftmarknaden, och de bryr sig allra minst om sina kunder.

Edit:
Och innan nån för för sig att påstå att jag inte vill ha en butik i stan: jag vill ha en butik i stan, men CZ är den sista butiken jag vill ha här. Hobbex är mycket bättre. Jag vill se Vapenbutiken öppna en butik i stan. DET är en riktig återförsäljare.

InläggPostat: 20 jun 2012, 19:59 

Förnamn: Johan
1+ @ Skepparn!

InläggPostat: 20 jun 2012, 21:10 
Användarvisningsbild

Här är CombatZones platsannons:

Citera:
Arbetsuppgifter
Sälja vapen till barn, och få folk att betala för saker de inte vill ha eller behöver.

Personliga egenskaper
Gärna någon typ av sociopat utan samvete.

Arbetslivserfarenhet
Dammsugarförsäljare på 70talet.

Färdigheter
Helst inga.

Krav
Man stavar Gearbox så här: "gearboks"

InläggPostat: 20 jun 2012, 22:15 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Men skulle inte det vara en bra idé då om någon Vsafmedlem som är arbetslös och intresserad, att försöka få en anställning på butiken här i Göteborg, så kanske den personen skulle kunna göra nåt åt försäljning till minderåriga och div. kvalitétsanmärkningar. Då kan ju även Vsaf komma till tals när det gäller sortiment, bakvägen, och jobba därifrån? För nu är dom här, ska man inte då försöka att göra det bästa av situationen, försöka få in en person som kan se till så det går rätt till.

Bara en tanke...
Om dom redan är på botten så kan dom ju iaf inte bli sämre.

//Byggs

InläggPostat: 20 jun 2012, 22:33 
Användarvisningsbild

Om man läser och tror på vad Yog skriver så har ju tidigare anställda blivit tillsagda att bete sig enligt företagets vanliga sätt att behandla kunder, så det funkar ju uppenbarligen inte.

För att en VSAF-medlem skulle vända företaget till något positivt skulle den personen behöva göra följande:
- Sälja produkter som är aktuella och tillfredsställer kundens behov. (CZ har inget sådant sortiment, och man skulle då få reformera hela sortimentet. CZ har haft många år på sig att skaffa ett ordentligt sortiment, men inget har hänt)
- Bara byta sånt som behöver bytas när en kund kommer och vill ha en bössa lagad eller uppgraderad (och om man inte byter mer än nödvändigt går ju inte den butiken runt längre)
- Vara ärlig mot kunder (vilket inte heller funkar om det företaget ska gå runt)
- Sänka priserna för att komma i närheten av vad de riktiga butikerna tar för sina grejer (återigen skulle inte CZ gå runt då)
- Inte sälja vapen till minderåriga (och där försvinner en stor andel av målgruppen)

Jag tycker absolut att man ska göra det bästa av situationen: Bojkotta stället och handla av riktiga återförsäljare, och uppmuntra till, eller, starta en butik själv.

Butiken kan inte bli mycket sämre nej. Men situationen för många nybörjare i göteborgsområdet kan bli sämre. Om ni visste hur ofta vi på ASS får hjälpa folk som blivit lurade av CZ:

"Jag lämnade in bössan på CZ för att fixa ett matningsfel, och fick tillbaka den med denna listan [lång lista] på grejer de har bytt ut, men den matar fortfarande inte? Vad ska jag göra?" Och vi svarar alltid på samma sätt: anmäl stället till ansvarig myndighet, och handla aldrig där igen.

InläggPostat: 20 jun 2012, 22:39 
Användarvisningsbild

Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Skeppis, måste man vara medlem i någon speciell grupp för att läsa Yogs inlägg?

Får bara: Information. Du har inte behörighet att visa denna kategori. När jag försöker öppna länken.

InläggPostat: 20 jun 2012, 23:13 
Användarvisningsbild

De tog bort tråden.

InläggPostat: 21 jun 2012, 19:59 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Tycker det är tråkigt att alla(eller ja, Skepparn och ASS-trollen;)) spyr galla innan butiken ens öppnat. Nog för att jag har koll på vad deras nuvarande butik pysslar med, men innan vi vet vad det blir för folk som hamnar i göteborgsbutiken och hur de sköter sig så tycker jag att man ska hålla inne med de negativa kommentarerna.

Inte för att jag har världens förhoppningar precis, men allt som ökar tillgängligheten vid akuta behov ser jag som ett plus, och innan butiken öppnar tycker jag att man ska låta bli att döma den.

För övrigt såg jag att Hobbex fått in Biovals BBB kulor(inte glaskulorna) för 200 kr/kg. Bio-kulor av(vad jag förstått det som) mycket hög kvalitet och kan ju vara ett bra alternativ för de tillfällen då föreningens boll är slut eller behovet är akut.

InläggPostat: 21 jun 2012, 20:26 
Användarvisningsbild

Men det spelar ju ingen roll om butiken har öppnat eller inte om man inte ska tro att de kommer att fullständigt byta hela sitt sortiment bara för att det öppnar en ny butik. Det finns inte en enda aspekt hos det stället som är positivt, och det är väl ganska naivt att de skulle göra en helomvändning helt plötsligt för att de hamnar här också. De kommer att lura folk, sälja vapen till barn, och sabba hobbyns rykte. Precis så som de har gjort under alla åren i Höör.

Vi trollar inte. Vi försöker se till att det stället slutar att förstöra för folk, och jag tänkte inte hålla käft om det förrän jag känner mig säker på att inte en enda nybörjare ska få en fet nota på värdelösa grejer och få sina saker förstörda som så ofta innan.

Det är CZ som trollar, vi andra gör precis det som ett forum är till för.

Så här säger Yog:
Citera:
Kvittar med största sannolikhet hur go och glad du är.. hamnar du bakom deras disk som personal,
kommer du att bli tvungen att följa företagets "policy" och arbetssätt.. vilket inte är det mest uppskattade.

Edit: jag har nu sagt förmodligen allt jag behöver säga, och om någon känner för att rikta ett inlägg till mig så finns förmodligen mitt svar längre upp. Jag har lagt tillräckligt med tid på detta nu, jag har tutorials att redigera. Tack.

InläggPostat: 22 jun 2012, 00:05 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: S
Jag tänkte bara påpeka att det faktiskt finns fler seriösa ÅF i Sverige än dom Skepparn listade, t.ex Frysen med flera.

Det är egentligen bara Combatzone man verkligen behöver hålla sig borta från i Sverige (som jag känner till). I övrigt så håller jag med skepparn i allt väsentligt men jag skulle vilja tillägga den punkten att varje gång någon köper någon "nöd grej" hjälper du företaget att hålla öppet en liten stund till och motverkar på så vis hobbyn´s fortlevnad då Combatzone får mer tid på sig utföra dumheter och svärta ner vårt rykte.

InläggPostat: 22 jun 2012, 01:04 
Användarvisningsbild

Jag gillar inte Frysen heller måste jag flika in då. De är i princip CZ med färre snedsteg. Sortimentet är farligt nära lika dåligt, och samma töntpriser. De mekar dåligt, mycket likt CZ. Och det senaste var ju videon han släppte där han hånar kinakloner när säkert 95% av svenska airsoftare har en kinaklon och köper sånna hela tiden.

En sak som bevisar hans okunskap är att han håller fram en CA (TM-klon) som ett bättre alternativ framför en kinaklon, och samtidigt presenterar en LPEG som en kinaklon, när vi kallar LPEGs för LPEGs oavsett var den är byggd, medan kinakloner oftast är av precis samma materialuppbyggnad som ett icke-kina-vapen. Vad han inte vet dessutom är att en CA-AK som han visar är en riktig skitbössa jämfört med exempelvis en CM04X-seriebössa, som i högsta grad är en billig kinaklon.

Sen är Classic Army per definition kinakloner, och Frysen säljer typ bara CA.

Edit:
(Men jag säger inte att någon annan är så här dålig, jag har bara aldrig behövt några andra än dem jag listade så det är därför jag alltid ger dem som bra exempel)

InläggPostat: 22 jun 2012, 05:41 
Användarvisningsbild

Förnamn: H
Efternamn: A
Jag hoppas på Webhallen. Tiittar man på deras Leatherman-sortiment är det fan ta mig nästan billigare att köpa från Webhallen än från (kniv)ågprisbutiker från USA så som Cutleryshopppe etc.
Webhallen är bra skit helt enkelt. Är det några som kan lyckas med detta så är det dom :)

Så länge inte skitungar springer runt med airsoft på stan och hamnar på löpsedlar eller liknande så är jag glad.

Glad midsommar på er! :)

InläggPostat: 22 jun 2012, 17:21 

Förnamn: Daniel
Efternamn: Airsoft.nu
Här är en bild från Combat Zones nya Göteborgsbutik:
http://www.airsoft.nu/nyheter/2012/06/2 ... -goteborg/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 121 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme