Inläggsrubrik: Dying to play! - Söndag 10 Juni 2012
Postat: 07 jun 2012, 23:13
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Jag tog visst lite fel på datum, klart vi spelar! Vi försöker igen med förra veckans koncept!
Så som står i speltråden, om ni kan hjälpa till med något skicka ett PM till mig!
Ta er en funderare på spelet, vad ni vill åstadkomma för er egen del. Hur agerar ni om ni får ta befälet? Vad kan ni förbättra i ert spel och hur? Både vad det gäller stridsmoment så som hur du rör dig och vart du tar skydd och hur du skulle lösa olika vanliga uppdrag som att försvara en punkt eller ta dig till ett ställe. Sätt upp ett mål!
Min tanke med att efterfråga föreningens medlemmars hjälp är att utnyttja de resurser som finns i föreningen. Bara för att jag tar huvudansvar så behöver inte folk känna att deras hjälp att skapa en bättre spelupplevelse är oönskad! Jag kan baka in all den hjälp jag får i mina spel.
Hjälp kan vara allt, från skjuts för mig och min rekvisita, till att hjälpa till och sätta ut flaggor, bygga 20-manna-tält, flyga helikopter..
På förekommen anledning, här är en lista över lite tänkbar rekvisita:
Fallskärmar, radiomaster, Radiostationer & annan utrustning, tält (som de vill åka ut i förväg och sätta upp), flygplans- eller fordonsvrakdelar, sprängatrapper, inerta tunga vapen -minor, ammunition, vapenstativ, juveler, skumma elektroniska grunkor -både fungerande och ickefungerande, rugged-datorer, pengar i defunkta valutor, camouflagenät, sjukvårdsutrustning -bårar, sprutor, bandage, skyltdockor (helst mjuka och slitstarka sådana), Ordentliga PA-system, Pyroteknik, specialuniformer som pansartrupp, flygare, höga officerare etc, Lådor och lårar (gärna militära), Lägerutrustning av olika slag som vattenfilter, gulashkanoner, sovutrustning, stridsfordon, spårningsutrustning, GPS-tracker-beacons, stridshästar..
Några roller som kan tänkas behövas är: Obeväpnade eller lätt beväpnade civilister (inklusive en grundtanke på vad de gör i spelet) Zombies Officierare Läkare / sjukvårdspersonal Spioner Sleepers / Förrädare inom grupperna Kockar (om vi har utrustningen på plats) Casualties / vårdkollin / sårade Politiker / FN-gubbar / inspektörer Straffbataljon Krigsherrar Hemlösa / Förvirrade / Dårar
All högljudd, obehaglig eller farlig utrustning vill jag utlysa i förväg i spelet så de som anmäler sig vet vad som komma skall. Om du har sådan så säg gärna till så tar jag med den vid nästa spel i stället.
Inläggsrubrik: Re: Dying to play! - Söndag 10 Juni 2012
Postat: 08 jun 2012, 00:56
Förnamn: Andreas
Efternamn: Welin
Med terminen avslutad kan jag med gott samvete ränna runt i skogen igen, och tur är väl det då jag är väldans sugen på att sätta min nyligen införskaffade utrustning på prov. För att inte tala om att det var över ett år sedan jag spelade sist. So I'm game, I would think.
Dock känner jag mig lite överväldigad över det nya spelupplägget VSAF har kört med de senaste gånger, med gruppchefer med speciella respawn-regler, specialroller, uppdrag etc. Hur nybörjarvänligt skulle ni klassa det, ni som har erfarenhet av det?
För övrigt, duger en rosa handduk som dödsduk? Är det enda jag kan komma på på rak arm att jag har som skulle funka... *host*
Postat: 08 jun 2012, 06:10
Förnamn: Donald
Efternamn: Skruf
Man bör ha en dödsduk i någon riktigt synlig färg typ neongrön eller den röda varianten. Finns billiga reflexvästar på tex ÖB, Jula etc att köpa och klippa till dödsduk.
Postat: 08 jun 2012, 15:18
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Det borde finnas 2 bössor, fel av mig.
Rosa handduk fungerar säkert utmärkt och man kan dessutom torka sig i pannan med den!
Jag är ju arr, så jag är ju något partisk, men syftet med spelupplägget är just att nybörjare skall kunna delta. Reglerna är tänkta att begränsa erfarna spelare och lära oerfarna spelare gruppsamverkan.
Utan dessa regler är det min erfarenhet att erfarna spelare går rakt över alla nybörjare de ser och att nybörjarna splittras. Erfarna spelare spelar dessutom ofta i grupp, vilket gör att de utspridda nybörjarna har än mindre chans.
Som en bieffekt brukar man kunna variera spelstämningen ganska mycket, vilket jag tror uppskattas av erfarna spelare.
Slutligen, det är mycket text, men reglerna är långt ifrån komplicerade. Det handlar huvudsakligen om att hålla ihop grupper.
För övrigt, om jag inte uppnår dessa mål så är jag intresserad av att veta det!
Postat: 08 jun 2012, 18:08
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Jag och en till (medlem) kommer kanske att dyka upp på söndag. Vi kommer inte att anmäla oss utan dyker upp om vi kan. Vi har båda problem med våra bössor och vi ska mecka med dom imån, så får vi igång dom så kommer vi på Söndag!
//Byggan och Krokben
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Postat: 09 jun 2012, 14:06
Finns det någon som skulle kunna tänka sig låna ut en uppsättning camo-kläder (byxor & skjorta, eller åtminstone skjorta)? Var tänkt att jag skulle köpa en DPM-skjorta av en annan spelare som jag hade kunnat använda men just nu ser det inte ut som om han kommer närvara på söndag.
Postat: 09 jun 2012, 15:45
Borka: I'll take it! Err, I mean, I humbly accept your generous offer.
Edit: Av vissa väderleksrapporter att döma ser det ut att bli regn imorgon. Finns det några enkla åtgärder till att skydda bössan mot detta? Vore synd att få en kortslutning vid bössans allra första spel...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori