Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Jag ser att www.hobbyking.com har utökat sitt sortiment LiPo-batterier, och nu har en hel serie anpassad för Airsoft. Batteritillverkaren Turnigy har en teknologi de kallar "nano-tech" som de hävdar ger extra kraft i batterierna.
Gå till http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc och sök på "airsoft" så får ni upp en lång lista med olika batterier. De ser rätt smäckra och små ut, men verkar ha höga C-värden och mAh... dessutom verkar de bara kosta hälften av vad Firefox-batterier gör om man beställer från Hong-Kong.
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Jag har tänkt beställa just sådana batterier Finns även på rubinrc.se men de kostar ca 100kr mer de har även IMAX B6 laddare för 24$ så blir nog till att beställa härifrån. Någon som vet hur det är med deras frakt?
MVH
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Jag beställde 2 batterier därifrån idag, 7.4V 1800mAh 25C och 11.1V 1800mAh 35C, samt Imax B6 laddare. Fick inte betala något extra utan det var de priser som stod på sidan + frakt. Allt som allt kostade det 78$ (520sek) så inget att klaga på där. Det skulle ta 4-6arbetsdagar då jag valde att betala lite extra för det snabbare frakt alternativet. Tror de har som amazon.com att vissa saker finns i deras utlandskontor och då skickas det därifrån om det är närmare, på vissa produkter visas det ju en flagga framför priset antar att detta är i vilka andra lager de finns. Men det är bara ett antagande har inte läst vidare om det. Så märker väll snart om dessa batterier är något att hänga i granen
[b][EDIT]:[b/] Angående om det skickas ifrån Tyskland så var det som jag trodde att vissa saker skickades därifrån, hittade detta på deras startsida ""Willkommen, Bienvenue, Welkomm, Bienvenidos, Benvenuto, WELCOME! European customers can now enjoy shipping from our German warehouse on some of our items. ""
MVH
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Fick veta idag av min ekonomilärare att om du handlar från ett annat eu land (som privatperson) och dem debiterar sin moms på varan, har du rätt att få tillbaka momsen. Dvs det ska gå att handla taxfree på något sätt.
Någon som vet hur man gör? Det är ju ändå 19 % det rör sig om...
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Jogge: eh, va - det där får din lärare gärna förklara lite bättre. Det lär ju inte vara så att man slipper betala moms helt och hållet. Jag skulle kunna tänka mig att man kan "slippa" betala moms i Tyskland och istället betala moms i Sverige (antagligen plus postens avgifter, tullavgift, ...) i så fall, men jag får säga att även det låter tveksamt.
"Varor som du beställer från ett EU-land räknas i de flesta fall, som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull. Moms betalar du enligt momssatsen i avsändarlandet och den ska vara inkluderad i priset."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori