Inläggsrubrik: Re: När började du spela? (eller Var finns alla veteraner?)
Postat: 20 okt 2011, 18:18
tycker klart att vi skall eftersträva att få till spel på annan mark och under andra former som spunk pratar om.
bara att börja planera
Sedan ang att folk hoppar av, tror det är oundvikligt, så är det med all hobby och samhället i allmänhet har ett klart minskat attentionspan överlag...det skall serveras nyheter snabbt och enkelt annars blir det ointressant.
Det har varit lika stor omsättning i alla år..folk har slutat och börjat i samma grad som nu.
alla har vi olika premisser att spela på, jag tycker inte kostymteater är det primära även om det är kul, vilket är en avvikande inställning i resten av Sverige (dock inte i gbg, även blad de "veteranerna"..och det tackar jag för)
Och jag skulle aldrig åka på ett storspel utan att ha alla de söndagsspel under västen som gör att jag och mina medspelare kan leverera där ute.
Bennyray2 Björn Dräpers - (2001) Lord_Crimson Pelle FPJ 2008 sPunk sPunk (2006.. Wohoo, 5årsjubileum!!) Borka Mikael Idioterna - januari 2011 wimpo Erik ODA-162 - Började oktober 2010 (ifall jag inte minns fel) CAP0ne Sebastian VIRUS Iskra Adrian GROM Janosz Janusz nope: - Började maj 2011 Dejan Dejan Dräpers sep 2000 Jeb Jonathan DFS JRoos Jonathan - Shakespeare William DFS Ironwill Erik DFS appslapp appslapp dräpers (2001) Lord_Crimson Backman FPJ --2008 Ghwerig Johan Foho Johan__ Johan FoHo stalker Johan VIRUS stalker Badger VIRUS Borka Jessica Idiotgäst - oktober 2011 KaptenKilt Michael Idioterna - maj 2011 Bulan Olle - Juli 2011 Strike555 Skruf Sea Shepherd - Januari 2008 Jogge Jogge FPJ maj 2009 David Englund (2006) Bergwall 2006 Kajer FPJ hösten 2007
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Inläggsrubrik: Re: När började du spela? (eller Var finns alla veteraner?)
Postat: 21 okt 2011, 22:00
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Här kommer jag några dagar sent, men:
Vad tycker jag är intressant med airsoft?
Adrenalinet, motionen, lagarbetet, träffa folk och se förbaskat snygg ut.
Vad får mig att spela (och köpa grejer)?
Mycket av varför jag spelar står ovanför. Men en annan kicker är ju även att få vara ute i skogen och verkligen få tillfälle att se hur naturen skiftar sig för varje helg på ett sätt som är svår att ta till sig utifrån. Även om det låter lite miljöreligiöst.
Militärkläder av olika kaliber har jag fått en viss förkärlek för. Husvagnslukt hela dagen om. Alla plagg har sin egen identitet och bit historia, vilket är häftigt - så jag köper lite allting möjligt så fort jag får chansen oavsett om jag använder grejerna eller inte.
Att prova nytt och försöka ha en lite egen stil på spel är ju en annan drivkraft. Nästan lite av en chockfaktor. Dock gör sig det sällan manifest eftersom pengarna rinner ut till mindre grejer varje månad - men idéen att dyka upp i utstyrsel som verkligen sticker ut ur mängden får det klia i fingrarna.
Sedan känns det viktigt (och lustfyllt) att köpa ny utrustning, kläder och bössor anpassat efter ens spelstil allt eftersom den ändras eller vill prova nya roller.
Hur upptäckte jag airsoften? Hur kom du in i spelandet?
Jag var hos en kompis runt den här tiden förra året och råkade komma in på ämnet lite slumpartat. Tidigare hade jag spelat paintball någon enstaka gång men kom aldrig riktigt till skott. Efter viss skepsis gick jag in på Youtube och kollade lite videor och hittade bland annat fredrik6:s och appslapp:s videor och fick en mycket seriösare bild av hela hobbyn som jag tidigare associerat med springer-pistoler och minderåriga som skjuter ut sina tänder.
Efter ett par dagars intensivt uppsökande av information om allting inom ämnet så hittade jag bland annat VSAF och Airsoftsverige. Med lite tid och hjälp från Skepparn, som är en gammal klasskompis, så spelade jag första gången 5:e december förra året och var strålande nöjd. Bemötandet var bra, även om jag vill påminna mig att jag höll mig lite för mig själv till en början - men hela föreningen verkade seriös direkt från start.
--- Tröttheten gör sig påmind, så jag ursäktar för eventuellt "utspejsande".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori