Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 11:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hej! SRC, styrkan i motor, hållbarhet? Inför köp.
InläggPostat: 27 jul 2011, 12:06 
Användarvisningsbild

Förnamn: Simon
Efternamn: Zachrisson
Ett par år senare, har denna grabben som då, var 17. Blivit äldre, tänkt lira igen!

Jag har ju alla sakerna kvar, för jag visste att jag kommer ha tid för det igen. Väst,radios,bullets etc. Även den gamla bössan, Dejan´s gamle Aug! Jepp, den är inte lagd i graven. Utan väl omhändertagen.

Men, även ifall klassikern, vill se sina spel igen. Är det mer en samlingsvara, och tänkte köpa mig ny bössa. Lite updates..

Funderade stark på att köpa en modell utav märket SRC. Läste en hel del om dem. Och dem sägs har väldigt robust motor.
Nu är inte jag ute efter systema ptw, för dem är i princip inte bättre, och delarna kostar lika mycket som en ny medeldyr aeg.

Men tänkte ifall ni har någon erfarenhet ifrån SRC, främst deras Generation 3.

Här är 2st direktlänkar på dem två valen jag kan tänkas stå inför!

http://www.airsoftbutiken.se/?artnr=GE- ... cat_id=152

http://www.airsoftbutiken.se/?artnr=GE- ... cat_id=152

Vet väl även om att dem säger att motorn kan köra M140 fjädrar utan problem. Det är inte min tanke, tänkte sätta i en 110-120 om jag känner att det verkligen behövs.

Någon erfarenhet/rykte/? Får se om jag hinner ner till Varberg för att köpa till söndagen redan! Har körkort, men min bil står Avställd just nu, för jag är borta periodvis i veckodagar. Någon som åker ner dit i veckan får gärna säga till. Självklart står jag för bensin och eventuell lunch som tack. :)

Inläggsrubrik: Re: Hej! SRC, styrkan i motor, hållbarhet? Inför köp.
InläggPostat: 27 jul 2011, 12:39 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag har inte hört så mycket om SRC's AEG:er men det lilla jag hört ska vara positivt. Vettiga priser för att vara icke-kinesiskt också.

Själv kör jag med en gaspicka och AK47-magasin från SRC, har funkar hur bra som helst och har varit det särklass billigaste alternativet jag sett hos svenska återförsäljare.

Röda Stjärnan har en rad olika SRC-produkter till allmänt bättre priser än Airsoftbutiken. Nu ligger butiken visserligen i Stockholm men du lär komma bra undan även med frakten inräknad: http://www.rodastjarnan.com/airsoft

Dock såg jag inte de modellerna du länkade, men det kanske kan vara värt att kolla upp ändå.

Inläggsrubrik: Re: Hej! SRC, styrkan i motor, hållbarhet? Inför köp.
InläggPostat: 27 jul 2011, 12:45 
Användarvisningsbild

Förnamn: Simon
Efternamn: Zachrisson
tack det var intressant tittning. Men tyvärr intresserade inte deras modeller mig, som bara var 3? Med Generation 3 motorn.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme