Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
RIKTIGT gott jobbat, gubbar! Det var på håret att vi fick ihop det, men det blev ju riktigt bra i slutändan!
Nu är allt nedplockat och instuvat. De saker som folk lämnat kvar har jag tagit hand om och kan ta med vid lämpligt tillfälle.
Vi knöt många kontakter med tänkbara nya spelare och gav många av dem deras första smak på vår hobby. Vi knöt även många kontakter med diverse live-folk och gjorde ett allmänt inbjudande och kamratligt intryck till försvar för vår hobby. Jag tror alla som hälsade på oss gick därifrån med en känsla av att VSAF är riktigt goa gubbar.. Kanske något säkrare på att vi inte är några mystiska krigspsykfall..
Jag pratade med Twist som gjort ungefär samma sak som detta på sydcon. De hade bilat folk till en inte så fjärran lokal och spelat inomhus. De hade klarat av 40 spelanden med full fokus på att få ett maximalt antal spelare. Vi hann med 30, vilket inte är illa med tanke på körsträckan!
Jag gillade vårt lilla rum med sköna soffor. Det kändes väl möblerat och väl befolkat. Våra reklamgrejer ser riktigt proffsiga ut och vi dominerade hela korridoren. Preben Tuborg gjorde en utmärkt insats som inkastare. Jag fick kommentaren att våra flyers faan syntes överallt, så affischeringen var det heller inget fel på. Inte heller besökartrycket.
Jag tror att vi kanske skulle dra något fler strötittare om vi hade ett rum brevid butikerna, men sofforna var guld värda och gjorde att vi lätt kunde härda ut och se glada ut.
Jag tänkte att alla kan dela med sig av sina intryck och idéer i nedanstående tråd.
Ett hjärtligt tack till alla som lade in många timmar i detta projekt.
Ett särskilt tack till Twist och Kether som, utan att ens vara medlemmar, båda täckte upp så att vi kunde klara schemaläggningen!
Sist men inte minst ett tack till alla vi pratade med och alla som provade på!
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
heh mest gött att få träffa föreningen lite mer utanför camouflaget också
Flyersena fanns på många ställen men som jag sa kunde de funnits på figurspelsplatserna mer, där finns la änna de krigsintresserade kidsen, och de är inte alltid så lajviga - både på gott och ont. Några fler stora affischer med rumsnummer hade hjälpt, i typ receptionen och vid några av de mer avlägsna byggnaderna.
Att vi fick lokaler som var lite off från det mesta vimlet funkade som sagt bra så de som ramlade in fick plats och tid att tjöta av sig.
Nästa år tycker jag att vi bör kränga någon form av kinakloner i samband med provspelen - få dem att komma tillbaks! (här får ju framtiden visa hur effektivt det var nu)
Snyggt jobbat alla!
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag tyckte att det funkade bra, betydligt bättre än jag hoppats på. Det var ju helt rätt folk vi fick med ut i skogen - nästan alla var ju pepp på att få kriga lite och de som hängde med mer för att hänga med kompisarna verkade verkligen fått en positiv erfarenhet av vad vi sysslar med.
Förbaskat ös på de vi fick med oss ut, mycket spring och en hel del akrobatik med jämna mellanrum, aldrig några sura miner.
Dag två blev extra bra då vi hade både Dejan och Sven som körde med prickskyttegevär vilket ökade dynamiken i spelet. Vilket resulterade i att deltagarna tog det lite försiktigare på att gå öppet samtidigt som dom "ninja:de" som fan.
Till nästa gång hade det varit gött med lite mer utlåningsgrejer och tid per pass samt gärna ha något gött att käka och dricka efter varje pass. Vare sig det säljs för sig eller ingår i vad som betalas i montern, så kan man hålla folk pigga även när man kör lite snack och demonstration av prylar efteråt.
Jag gillade även att många från föreningen dök upp och stannade utanför schemalagd tid, både i skogen och i montern. Även de som inte ens stod uppskrivna!
Förnamn: sebastian
Efternamn: jansson
skulle vilja tacka vsaf till att ni kom till gothcon och att jag fick prova på eran hobby då jag har varit lite intresserad men inte tagit det där steget att köpa något så det var underbart att man fick låna en bössa och pröva på 1000 tack till alla
Förnamn: Sven
Efternamn: Larsson
Hallå alla plastkastare! Otroligt roligt med Gothcon arret måste jag säga, hade fruktansvärt kul både på och av spelbanan! Tycker att alla medverkande drog ett rejält strå till VSAF stacken, inget gnäll på "för många tider" etc tvärt emot, man ville stanna kvar och bara hänga med dom som va där, något även jag kände då jag stannade långt in på sena natten båda dagarna trots att jag kanske bara hade ett eller två pass. Detta tror jag medverkade till en riktigt bra bild utåt. Något vi bör eller ja måste bevara för VSAF som förening! Vi är inte bara ett gäng som tycker om att skjuta och överlista varandra på söndagarna vi är även ett jävla bra gäng utanför banan också som kan sitta och bara prata skit i flera timmar i sträck. Kan säga att även om jag varit medlem i Vsaf en liten tid nu så öppnades även mina ögon för föreningen i sig nu. Så ännu en gång RIKTIGT BRA JOBBAT ALLIHOPA!
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Jättebra jobbat av alla er som ställde upp! Svider lite att jag inte hade möjlighet att göra nått själv, gammal Gothcon-räv som man är, men familj och barn och blah blah.
Kul att titta förbi och hälsa på dock, och vad roligt att så många gäster fick tillfälle att spela!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori