Inläggsrubrik: Någon "kunnig" Inom PTW/CTW som kan hjälpa mig?
Postat: 12 mar 2011, 12:15
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Någon som är kunnig när det gäller PTW/CTW Internals och som vill hjälpa mig byta Sector gear på en NY CTW MX2 (ska va identiskt gemtimot en PTW's sector gear)
Anledningen till att jag vill byta den är för att jag får på "SEMI" ibland 2kulor samtidigt, läst på diverse forum att det kan va fel på sector gearen, dem där två små hålen, är borrade för nära varandra och det blir nästan en öppning mellan bägge hålen, detta skulle tydligen vara felet att man just får dubbelmatning,
kanske någon annan kunnig person som har en annan lösning??
Inläggsrubrik: Re: Någon "kunnig" Inom PTW/CTW som kan hjälpa mig?
Postat: 14 mar 2011, 11:16
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
CTW-PTW är mycket lättmekade, många gånger enklare än vanliga gearboxar. Inga konstiga fjäderbelastade mekanismer i boxen och boxen är relativt lätt att få loss. Kolla guider på nätet!
Jaså, dubbelmatar den senaste CTW'n också? Jag har hört att de tidiga hade kassa ecu-er, men att dessa var fixade i den senaste. Intressant att det kan vara sector-gearet som orsakar det!
Inläggsrubrik: Re: Någon "kunnig" Inom PTW/CTW som kan hjälpa mig?
Postat: 14 mar 2011, 16:26
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Asså då borde det vara en "walk in the park" om man gemför med V2 gearboxen tex. iaf jag märker nu att det endast händer ibland nuförtiden, men ändå störande, Jo jag trodde också att det var sectorgearen (har haft igång ett lång forum inlägg på Celcius forumet ang just det.
Men idag så snackade jag med en kille från Combatzone, och han trodde inte att sectorgearen var problemet, utan att det måste vara Hopupen eller magget, för att motorn/Gearen gör bara en cykel(stavning??) när jag trycker på avtryckaren fast det då ibland kommer två kulor.(SEMI)
Men måste ändå säga att jag är väldigt nöjd med köpet av CTWn vem vet problemet kanske försvinner framöver, vill bara verkligen komma ut och testa den "ongame"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori