Förnamn: Liam
Efternamn: schwerdfeger
Hej! nu är det så att jag införskaffat mig en Beg G&P WOC Sentry VLTOR GBBR Problemet är att jag har 2 st mag som läcker, och 2 st som får i sig gas men jag får känslan av att dem läcker på insidan inget händer när jag trycker in magasinet i bössan och ska skjuta vet inte om det är en packning på insidan, det jag undrar ifall någon här i GBG som är duktig på just gbbr mag som kanske kan visa hur man tätar och underhåller dessa samt min bössa, Kan kompensera för hjälpen men det handlar inte om någon större summa. Har läst en hel del men förstår bättre ifall någon kan visa mig hur man gör, Magasinen är 3 st bomber och 1 st G&P. Har inte verktyg hemma för att kunna göra något meck med dem dels därför jag ber om hjälp. eller om ni har någon meck dag då man kan ta med sin bössa så ni kan titta på den, ber om ursäkt om det blir komplicerat att läsa.
gas mag är inte roligt. alltid problem. Av erfaranhet mer man röra på de mer problem man får. Det finns att köppa på biltema låda med gummipackningar i ólika storlekar om det är de som måste bytas, det kan vara problem med ventil och utan rät vergtygg kan man göra mer skada en nytta. Det är svårt att få hjälp så här via forum, man måste nästan ha magg och vapen i egna händer för att kunna hitta problemet och fixa. Hoppas du hittar hjälp och fixar problemet ps. gas vapen suger. de suger enu mer på vinnter. mvh Dejan
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Förnamn: Liam
Efternamn: schwerdfeger
Jo det är mycket problem med gas mag osv. har hittat oringar på clasohlson dem kanske är av samma typ som biltema, Jo det är klart det är den hjälpen jag söker men ingen hittills som vill ta sig an det :/ men det är klart folk har bättre saker för sig, jo ska införskaffa mig ett gäng c02 mag till nästa vinter så jag har det fixat,
Förnamn: A
Efternamn: T
Tjena, Killen!
Nu vet jag inte vilken packning som läcker för dig, men jag antar att det kanske är en ventil pack, eller om det är någon mellanlagringspack. det som är att rekommendera i framtiden är att skaffa sig en valv nyckel, så du kan öppna dom som du vill, det du kommer åt i dagsläget är väl bara själva insprutnings ventilen, och den packningen som är där under, ett tips är att ta lite gas i magget och lägg det i en skål av vatten, så ser du vart det bubblar, annars finns det bra o-ringar på både biltema & claes, men som sagt, svårt att veta när man inte vet exakt.
Hur som, är det G&P.s magasin eller WA.s magasin eller 5ku? eller något annat märke du har? för dom flesta magasinen läcker som en trasig kondom... krävs mkt underhåll på maggen om det ska funka. Dom andra två magasinen du pratar om, som du sätter i bössan och gör mantelrörelse, och så börjar dom låta eller är jag lite off där? dom kan det vara så att du har en pistong (den delen som matar in i kulan i loppet) kan vara lite för trångt och då kan det uppstå "pys" något du får räkna med, om du inte har någon uppgraderings bolt.
Annat problem som kan vara, vet inte om du råkat ut för det än, är att du har satt i kulor och gas i magasinet, gjort mantelrörelse och ska trycka av, du hör klicket, men inget händer. då är det fjädrarna i bössan som inte är tillräckligt hårda, då behöver du starkare.
G&P WOC är pill med, lite för mkt, WOC X series, är det ännu mer pill med, WE är det också massor av pill med, fast på lite andra sätt, Inokatsu, är det som gått bäst för mig, men well det blir för dyrt i längden.
MVH: Anders.
_________________ 727 Peace is our Profession, War is just a Hobby.
"Work out your own salvation with fear and trembling." Philippians 2:12
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori